Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Střeštíková, Vendula ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh objektu či souboru objektů metropolitního významu na daném území, které má svým charakterem vhodně doplnit řadu stávajících objektů podél tzv. brněnské Ringstrasse. Úkolem je rovněž reagovat na systém parků a městské vegetace, která se v rámci tohoto okruhu propisuje do topografie a navrhnout na řešeném území nové plochy městské zeleně, které budou přímo vycházet z potřeb města. Nově navrhovaný objekt představuje svou funkční náplní víceúčelové vědecko-vzdělávací centrum, které přímo odkazuje na kvalitu vědy a výzkumu v rámci města Brna, jakožto oceněné vědecké metropole a nejvýznamnější těžiště onoho zájmu v rámci celorepublikového povědomí. Nejdůležitější myšlenkou celého návrhu bylo poskytnout městu, jeho obyvatelům i návštěvníkům takový objekt, který by svou funkční náplní představoval novou dominantu doplňující metropolitní objekty brněnské Ringstrasse a byl citlivě zasazen do daného, velmi specifického území. Prvotní a následně i výslednou snahou bylo vytvořit různorodé možnosti využití, které by byly vepsány do jednotné nosné kostry celého projektu. Výsledkem bylo navržení multifunkčního objektu vědecko-vzdělávacího centra, které by přímo odkazovalo na Brno jakožto vědeckou metropoli a rovněž reagovalo na fakt, že právě Brno má s téměř 90 000 vysokoškolskými studenty největší poměr zastoupení VŠ studentů k celkovému počtu obyvatel. V reakci na analýzy a výzkum byl vytvořen jasný koncept, jehož sjednocující myšlenkou se stal samotný vznik života, čímž byla utvořena filozofie celého návrhu. Ta byla penetrována do všech fází práce, celků i detailů, konkrétních i abstraktních přepisů.
Představy o vzniku života ve vědě vs. SŠ učebnicích
Vávrová, Anna ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Toman, Jan (oponent)
Teorie vzniku života v hodinách biologie na středních školách - toto téma se v učebnicích omezuje na pojmy jako abiogeneze, panspermismus, kreacionismus, biologická a chemické evoluce. To co bylo před lety vepsáno do středoškolských učebnic, ve většině případů již není aktuální. Cílem této bakalářské práce je shrnout nejnovější vědecké poznatky související s tématem vzniku života a následně je porovnat s obsahem středoškolských učebnic, který je předkládán studentům středních škol. Práce je rozdělena na tři části, kde první bude literární rešerše zaměřená na odborné vědecké články věnující se tématu vzniku života (buňky). Další tvoří rešerše obsahu výukového materiálu středoškolských učebnic a v poslední dvě předcházející části porovnám. Mojí snahou je poukázat na informace, které mohou být již mylné či zastaralé a na středních školách jsou přednášeny studentům jako fakta. Po srovnání aktuálních poznatků s obsahy dnes používaných učebnic bych doporučila samotný výklad aktualizovat informacemi, o které bylo v posledních letech toto téma obohaceno.
Computational Study of the TiO2-Catalyzed Synthesis of Acyclonucleosides from Formamide: Implications for the Origin of Life
Mládek, Arnošt ; Burda, Jaroslav (vedoucí práce) ; Futera, Zdeněk (oponent)
TiO2-katalyzovaná syntéza nukleosid v nevodném prost edí formamidu, probí- hající p es acyklonukleosidové meziprodukty, p edstavuje alternativní cestu pro vznik monomerick˝ch jednotek nukleov˝ch kyselin, která by mohla vy eöit pro- blém spojen˝ s vytvo ením --glykosidické vazby mezi nukleovou bazí a cukern˝m zbytkem. V p edloûené v˝po etní studii je p edstavena moûná reak ní cesta pro prebiotickou, TiO2-katalyzovanou syntézu purinov˝ch C2- a C3-acyklonukleosid v prost edí formamidu, která nevyûaduje fotokatalytick˝ nebo radikálov˝ me- chanizmus. Maximální vypo tená aktiva ní energie podél reak ní koordináty, odpovídající p ibliûn 32 kcal·mol≠1 , je v experimentálních podmínkách Saladi- novy syntézy probíhající p i teplot 160 ¶ C dostupná. Ukazujeme, ûe deprotonace methylenového uhlíku formaldehyd hydrátu, probíhající pravd podobn na defekt- ním povrchu anatasu, p edstavuje rychlost ur ující krok celé reakce. Naöe v˝po ty jsou tak ve shod s p edstavou Saladina a jeho koleg o katalytické funkci TiO2 povrchu p i syntéze purinov˝ch acyklonukleosid v horkém roztoku formamidu.
Evolution of life - the RNA world
Čvirik, Rastislav ; Markoš, Anton (vedoucí práce) ; Kalous, Martin (oponent)
Vznik a evolúcia života v prírodných vedách predstavuje komplexnú a doposiaľ nevyriešenú otázku. Jedno z možných vysvetlení ponúka hypotéza "sveta RNA". Jej hlavnou myšlienkou je, že molekula RNA môže fungovať ako nositeľ genetickej informácie a zároveň aj ako katalyzátor chemických reakcií. Rovnako predpokladá, že v skorej fáze vývoja života na Zemi bola genetická kontinuita zaistená replikáciou molekuly RNA, proteíny a DNA sa vynorili až neskôr. Z recentných výskumov sa vynárajú stále silnejšie dôkazy ktoré podporujú existenciu tohoto sveta. Zostáva však stále množstvo problémov a nevyriešených paradoxov spojených prebiotickou chémiou. Aj keď táto teória priamo nevysvetľuje vznik života, ponúka zaujímavú alternatívu ako k tejto udalosti mohlo dojsť na primitívnej Zemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Střeštíková, Vendula ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh objektu či souboru objektů metropolitního významu na daném území, které má svým charakterem vhodně doplnit řadu stávajících objektů podél tzv. brněnské Ringstrasse. Úkolem je rovněž reagovat na systém parků a městské vegetace, která se v rámci tohoto okruhu propisuje do topografie a navrhnout na řešeném území nové plochy městské zeleně, které budou přímo vycházet z potřeb města. Nově navrhovaný objekt představuje svou funkční náplní víceúčelové vědecko-vzdělávací centrum, které přímo odkazuje na kvalitu vědy a výzkumu v rámci města Brna, jakožto oceněné vědecké metropole a nejvýznamnější těžiště onoho zájmu v rámci celorepublikového povědomí. Nejdůležitější myšlenkou celého návrhu bylo poskytnout městu, jeho obyvatelům i návštěvníkům takový objekt, který by svou funkční náplní představoval novou dominantu doplňující metropolitní objekty brněnské Ringstrasse a byl citlivě zasazen do daného, velmi specifického území. Prvotní a následně i výslednou snahou bylo vytvořit různorodé možnosti využití, které by byly vepsány do jednotné nosné kostry celého projektu. Výsledkem bylo navržení multifunkčního objektu vědecko-vzdělávacího centra, které by přímo odkazovalo na Brno jakožto vědeckou metropoli a rovněž reagovalo na fakt, že právě Brno má s téměř 90 000 vysokoškolskými studenty největší poměr zastoupení VŠ studentů k celkovému počtu obyvatel. V reakci na analýzy a výzkum byl vytvořen jasný koncept, jehož sjednocující myšlenkou se stal samotný vznik života, čímž byla utvořena filozofie celého návrhu. Ta byla penetrována do všech fází práce, celků i detailů, konkrétních i abstraktních přepisů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.