| |
|
Penitenciární péče ve věznici Kynšperk nad Ohří z hlediska sociálně pedagogického
Vorlíčková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce bylo teoreticky i prakticky představit činnost Vězeňské služby České republiky v oblasti resocializace odsouzených z pohledu sociální pedagogiky. V teoretické části diplomové práce jsou vymezena základní teoretická východiska související s problematikou resocializace odsouzených, je podán výklad o zákonných opatřeních, metodách výchovného působení a práci pedagogických pracovníků podílejících se na převýchovné činnosti s odsouzenými. V empirické části jsou pak analyzovány jednotlivé aktivity programu zacházení ve Věznici Kynšperk nad Ohří z pohledu sociálně pedagogického a jejich reflexe očima odsouzených.
|
|
Aktivity vybrané organizace zaměřené na vzdělávání
Krahulíková, Denisa ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Ivan, Ivan (oponent)
Bakalářská práce na téma "Aktivity vybrané organizace zaměřené na vzdělávání" se zaměřuje na vzdělávací aktivity vybraného segmentu ve zvoleném regionu. V teoretické části byly na základě studia odborných publikací shromážděny pojmy související s danou problematikou. Jsou zaměřeny na vymezení ziskového a neziskového sektoru, tvorbu a realizaci vzdělávacích aktivit, financování veřejného sektoru, kulturní politiku České republiky a vybraných pojmů z oblasti motivace a aktivizace.
V praktické části byla provedena charakteristika regionu, vzdělávací instituce a specifikace účastníků vzdělávacích programů. Dále bylo realizováno dotazníkové šetření u účastníků vzdělávacích programů ve zvoleném segmentu. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit spokojenost se vzdělávacími aktivitami organizace. V závěru jsou uvedeny návrhy a doporučení, které vyplynuly z dotazníkového šetření.
|
|
Možnosti využívání volného času odsouzenými ve výkonu trestu odnětí svobody
KOHOUT, Petr
Práce se zabývá možnostmi využívání volného času ve věznicích. Volný čas je vyplňován volnočasovými aktivitami, které vycházejí z programů zacházení a jsou specifické pro výkon trestu odnětí svobody. Práce z části popisuje oblasti, do kterých se rozdělují jednotlivé volnočasové aktivity ve věznicích. Jednotlivé volnočasové aktivity jsou specifikovány pro věznici Plzeň. Přibližuje volnočasové aktivity z oblastí pracovních, vzdělávacích, výchovných a zájmových. Práce je teoretického rázu s doplněním rozhovorů s jednotlivými odsouzenými. Rozhovory neslouží jako výzkum, ale snaží se přiblížit využívání a kvalitu volného času z pohledu odsouzených. Z rozhovorů je patrné, že jsou odsouzení s nabízenými aktivitami ve věznici Plzeň spokojeni.
|
|
Strategie rozvoje lidských zdrojů v konkrétním podniku
Knoppová, Romana
Předmětem práce je analýza systému vzdělávání a vzdělávacích potřeb ve společ-nosti EC Financial Services a.s. Péče o lidské zdroje, jejich rozvoj a soustavné vzdělávání představují na dnešním trhu významnou konkurenční výhodu a tak je nutné se tímto tématem velmi důkladně zabývat. V praktické části je provedena analýza vzdělávacích potřeb za pomoci dotazníkového šetření mezi zaměstnanci a obchodními zástupci společnosti. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsou vysloveny návrhy a doporučení pro zlepšení stávajícího systému vzdělávání ve společnosti EC Financial Services a.s.
|
|
Evropský sociální fond v souvislosti se vzděláváním dospělých
ČEJKA, Václav
Cílem práce bylo zanalyzování současných možností vzdělávání dospělých z prostředků Evropského sociálního fondu, zhodnocení přínosu tohoto vzdělávání v souvislosti s nezaměstnaností. Byla provedena komparace možností vzdělávání dospělých programovacího období 2004 - 2006 a programovacího období 2007 - 2013 a navržena řešení pro zlepšení implementace projektů v rámci Evropského sociálního fondu.
|
|
Aplikace výtvarných činností s přesahem do prosociální výchovy v práci s mladými dospělými ve výkonu vazby
JANSKÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné činnosti s přesahem do prosociální výchovy v oblasti sociální práce s mladými dospělými ve výkonu vazby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část vymezuje některé základní pojmy, charakteristiku cílové skupiny s důrazem na výkon vazby a aktivity realizované v této oblasti. Vymezuje také pedagogiku a pedagogické disciplíny, které se vztahují k penitenciárnímu prostředí. V teoretické části dále definuje pojmy související s výtvarnými činnostmi, uměním a prosociálností a jejich význam v lidském životě. Praktická část je realizována ve Vazební věznice v Českých Budějovicích se zaměřením na cílovou skupinu mladých dospělých ve výkonu vazby. Poznatky z teoretické části jsou zde aplikovány na základě výtvarných činností prostřednictvím vlastního projektu s názvem ?Putování Malého prince?, který je zaměřen na rozvoj kreativity a spolupráce v rámci prosociálnosti. Nabízí nám pohled na jednu z možností smysluplného využívání volného času u obviněných osob.
|
|
Systém vzdělávání zaměstnanců Úřadu Regionální rady soudržnosti Jihozápad
BLAŽKOVÁ, Iveta
Diplomová práce se zaměřuje na proces řízení lidských zdrojů a především oblast vzdělávání pracovníků v podmínkách Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad. Na úvod praktické části je popsána základní charakteristika úřadu. Dále se práce věnuje analýze vzdělávání zaměstnanců v podmínkách činnosti úřadu. V závěru práce byl stávající systém vzdělávání zhodnocen a byly navrženy změny a opatření, které by mohly vést ke zlepšení systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců úřadu.
|
|
Problematika vzdělávání zaměstnanců ve zvoleném podniku
Bokotová, Věra Bc. ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Rousek, Pavel (oponent)
V této diplomové práci se autorka snažila propojit své teoretické znalosti s praktickou částí. Celá práce se zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců ve zvolené firmě. Práce je sestavena podle logické návaznosti. Úvodní část je věnována teoretickým informacím, které souvisejí s oblastí vzdělávání. Na teoretickou část navazuje část praktická, která se skládá ze základních informací o firmě Rodenstock ČR s.r.o. a dále se zabývá problematikou vzdělávání v praxi.
|