Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv attachmentu na spotřebitelskou preferenci reklamy
MAŠEK, Štěpán
Bakalářská práce se zabývá propojením teorie rané citové vazby a reklamy. Teoretická část práce se skládá z vymezení pojmů attachment, reklama a jejich následnému popisu. Empirická část práce si klade za cíl zjistit, zda existuje vztah mezi typem citového připoutání a preferencí reklamy, zobrazující interpersonální vztahy nebo individualitu. Dalším cílem je prozkoumání možné souvislosti mezi dimenzemi attachmentu (tj. úzkostností a vyhýbavostí) a hodnocením reklamy. Pro výzkumnou část byl zvolen kvantitativní design. Výzkumný vzorek tvořila data od 91 respondentů ve věkovém rozpětí 19 - 26 let. Byly použity 2 dotazníky - RAAS (Revised adult attachment scale) pro zjišťování citové vazby jedince a vlastní dotazník zjišťující líbivost, zajímavost a motivovanost k pořízení u reklamy. Bylo zjištěno, že lidé s vyšší mírou úzkostnosti pozitivněji hodnotí individuální reklamu na všech třech škálách (líbivost, zajímavost, motivovanost k pořízení). Naopak souvislost mezi typy vazeb a hodnocením reklam nebyla prokázána. Výzkum také prokázal, že mezi dimenzí vyhýbavosti a hodnocením reklam neexistuje statisticky signifikantní souvislost.
Vztahová vazba a závislost na internetu
Dolejšová, Aneta ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce, která se zabývá vztahovou vazbou a závislostí na internetu, má být zjištění, zda mezi těmito dvěmi výše zmíněnými pojmy existuje nějaká souvislost, kdy jsou pro dosažení cíle stanoveny čtyři výzkumné otázky. Výzkumné otázky se zaměřují na výskyt typů vztahové vazby a výskyt skórů pro dimenzi vyhýbavosti a úzkosti v souvislosti s mírou závažnosti závislosti na internetu u respondentů ohrožených závislostí nebo vykazujících rysy závislosti. Teoretická část se zabývá definicí závislosti na internetu, jejím dělením, diagnostikou a prevalencí v České republice. Dále je zde obecně popsána vztahová vazba a následně typy vztahové vazby v dětství a v dospělosti. V poslední kapitole teoretické části jsou uvedeny zahraniční výzkumy, které popisují vztah mezi vztahovou vazbou a závislostí na internetu. Následně je ve výzkumné části popsána metodologie výzkumu a jsou zde prezentovány výsledky získaných dat. Sběr dat se uskutečnil pomocí dotazníkového šetření na diskusních fórech online her. Výzkumný soubor se skládal z 236 respondentů (91,2% mužů, 8,8% žen), respektive hráčů online her. Data byla následně zpracována pomocí programu SPSS, kdy proběhla statistická analýza prostřednictvím testů: chí kvadrát a t-test. U respondentů ohrožených závislostí nebo vykazujících rysy závislosti...
online gambilng a vztahová vazba
Kašíková, Petra ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá zjišťováním spojitostí mezi závislostí na online gamblingu a vztahovou vazbou. Výzkumná část byla realizována pomocí elektronického dotazníkového šetření. Pro dosažení, co nejvyšší pravděpodobnosti, že dotazník vyplní osoby, které se aktivně účastní online gamblingu, byl dotazník umísťován pouze v elektronické podobě na fóra internetových stránek nabízejících online gambling (např. online kasina nebo sportovní stránky s možností sázení). Výzkumný soubor tvořilo 238 respondentů (200 mužů a 38 žen). Cíle: Cílem práce bylo popsat vztahovou vazbu, online gambling a vztahovou vazbu ve spojitosti s online gamblingem. Dále také zjistit výskyt jisté a nejisté vztahové vazby a výskyt skórů pro dimenzi vyhýbavosti a úzkosti u respondentů ohrožených závislostí nebo závislých na online gamblingu. A následně určit nejčastěji se vyskytující typy vztahové vazby u této skupiny respondentů. Metody: Ke sběru dat byl použit dotazník závislosti na internetu Šmahela a Blinky (2010), modifikovaný na závislost na online gamlingu a strukturovaný dotazník ECR- RS Experience in Close Relationships (Fraley et al., 2011). Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že závislost nebo ohrožení závislostí na online gamblingu se vyskytuje více u respondentů mající nejistou vztahovou vazbu než jistou...
Communicative strategies of politicians in interaction.
Lokajová, Jana ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Abstrakt. Cílem této práce je ověřit na vzorku pěti rozhovorů s americkými politiky, zda typologie strategií vytvořená sociálními-psychology pro "neodpovídání"na příkladu britských politiků v žánru politického rozhovoru (Bull, Mayer 1993) by mohla být kvalitativně podložena ve většině případů konkrétními jazykovými prostředky. Odpovědi politiků jsou zkoumány metodou kritické analýzy diskurzu (CDA) také v souvislosti s makro-principy pozitivního nátlaku (coercion), legitimizace (legitimation) a delegitimizace (delegitimation), které jsou podle Chiltona (2004) platné pro politický diskurs, abychom zjistili, zda typologie Bulla a Mayerové (1993) může být propojena s těmito rysy politického diskursu a se strategiemi face-managementu (Brown Levinson 1987). Předpokládáme, že politici budou vylepšovat své pozitivní image a vynucovat si souhlas veřejnosti v prezentování programové části odpovědi (agenda shift, Clayman, Heritage 2002) a napadat v každé odpovědi otázku, která podle Bulla a Elliottové představuje hrozbu pro tvář politika (FTA), takže budeme kvantitativně ověřovat i tuto tezi. Jelikož u politiků Thatcherové a Kinnocka v předvolebních diskusích roku 1987 bylo rozeznáno třicet strategií, budeme taktéž porovnávat britské strategie se strategiemi amerického diskursu období 2004-2008, který je podle...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.