Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální vztahy a z nich vznikající role ve školní družině z pohledu vychovatelů
ŠTYXOVÁ, Monika
Práce se zabývá sociálními vztahy ve školní družině a rolemi, které díky těmto vztahům vznikají, a to z pohledu vychovatelů. Tedy zda si vychovatelé uvědomují, že je školní družina prostorem pro interakce mezi dětmi. Teoretická část se zaměřuje na kapitoly ze sociální psychologie související s tématem této práce. Dále popisuje oblast pedagogiky volného času, charakterizuje jednotlivá školská zařízení pro neformální vzdělávání a osobu vychovatele ve školní družině. Praktická část se věnuje rozhovorům, jež byly provedeny s pěti vychovatelkami ve třech různých základních školách, a stručně komentuje i rozhovor se dvěma dětmi docházejícími do jedné z družin. V průběhu realizace rozhovorů vyvstala otázka ohledně formálnosti rozhovorů, proto se praktická část lehce dotýká i porovnání, jaký vliv má na rozhovor například prostředí, ve kterém rozhovor probíhá nebo délka praxe respondenta. Všechny vychovatelky si uvědomují, že je školní družina prostředím pro dětské interakce, prostředím, kde děti navazují vztahy a zkouší různé role. Ne všechny už ale umí s tímto faktem pracovat.
Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství
ŠTEYER, Petr
Práce s názvem "Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství" se ve své teoretické části zabývá přiblížením základních pojmů z oblasti vězeňství a stručným popisem Vězeňské služby České republiky. Dále se zaměřuje na oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství a zároveň i na samotné profese těchto oborů. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. V praktické části bylo cílem zjistit za pomoci dotazníku, jaká jsou specifika práce vychovatelů a pedagogů volného času ve vězeňství, největší rozdíly mezi těmito profesemi a zároveň určit, co mají tyto profese společného. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Vazební věznice v Českých Budějovicích. Jednalo se tedy o kvalitativní výzkum s pomocí sjednocených otázek, které byly v tištěné formě tzv. dotazníků položeny respondentům. Oslovení respondenti byli rozděleni na základě otázky č. 1 do pomyslných skupin (R1, R2). Následně byly jednotlivé odpovědi selektovány, k již zmíněným skupinám respondentů. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno možné potvrzení či vyvrácení výzkumných předpokladů.
Přístup vychovatelů z dětského domova k dětem
BEZROUK, Antonín
Cílem bakalářské práce je zjistit míru poskytovaného zázemí a citové péče dětem v dětském domově. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje úlohu vychovatele a požadavky na nutnost empatie a aktivního naslouchání. Následně empirická část na základě polostrukturovaných rozhovorů popisuje skutečný stav a míru komunikace. Jádrem je tedy vhled do každodenní práce vychovatele. Z empirické části vyplývá fakt, že i přes narůstající administrativní zátěž a další činnosti je míra vstřícnosti, empatie a aktivního naslouchání nedotknutelná. Čas věnovaný dětem není na úkor dalších činností a péče je limitována jen časovými možnostmi v rámci dne.
Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů
KOLEŠ, Jiří
Diplomová práce nese název Metody adaptace na domov mládeže pohledem vychovatelů a zaobírá se procesem adaptace a jeho průběhem u nových studentů z pohledu vychovatele. Teoretická část se věnuje instituci domova mládeže a vychovatelům v něm pracujícím, přibližuje proces a vybrané metody adaptace a v neposlední řadě se zaměřuje na specifika středoškolské mládeže. Praktická část práce nejprve podrobně popisuje metodologii výzkumu a následně představuje výsledné informace, nasbírané díky smíšené (kvalitativní a kvantitativní) formě výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jaké metody podporující adaptaci nově příchozích studentů využívají vychovatelé na domovech mládeže.
Smysl života dětí žijících v dětském domově
PETRŮ, Barbora
Práce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech. Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri- vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí.
Výchovně vzdělávací postupy se zaměřením na výchovu ke zdraví v dětských domovech
JAKEŠOVÁ, Monika
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění výchovně vzdělávacích postupů používaných vychovateli v dětských domovech týkajících se výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou rozebrány pojmy výchova ke zdraví a ústavní péče v České republice. V praktické části byl zjišťován pohled vychovatelů a vedoucích vychovatelů v dětských domovech na fyzické a duševní zdraví svěřených dětí a jejich stravovací a pitné návyky. Tyto údaje byly sesbírány vytvořením ankety vlastní konstrukce, obsahující 28 otázek. Výsledky získané z ankety vlastní konstrukce vypovídají, že 66,7 % dotazovaných vychovatelů se věnuje dostatečné pohybové aktivitě dětí, 69,4 % si s dětmi povídá o zdravém stravování a 77,8 % vychovatelů zná nějaké techniky regulace stresu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.