Název:
Smysl života dětí žijících v dětském domově
Překlad názvu:
The meaning of life of children living in a children's home
Autoři:
PETRŮ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá smyslem života dětí žijících v dětských domovech. Teoretická část práce je zaměřena na dětský domov jako instituci a sociální prá- ci v dětském domově. V práci jsou popsány příčiny umístění dětí do ústavní péče a sociálně-právní ochrana dětí. Dále je popsána rodina a s ní spojené poruchy rodičov- ství a rodin. Je zde zmíněn smysl života a otázky po smyslu existence z pohledu Vik- tora E. Frankla. Teoretická část je také zaměřena na charakteristiku pracovníků v přímé péči o klienty a na charakteristiku dětí tří věkových kategorií, a to zejména předškolní věk, školní věk a adolescence. V závěru teoretické části je popsána depri- vace dítěte spojená s umístěním do dětského domova. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum s cílem zmapovat představy dětí o smyslu života z pohledu vychovatelů. Pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami jsou v práci zpracovány rozhovory se čtyřmi aktéry a předsta- vy dětí jsou následně rozděleny do věkových kategorií, kde je čtenáři navíc umožně- no vidět, jak se představy věkem vyvíjejí.Theoretical part focuses on children's Home as an institution and on social work in children's Home. It describes possible causes for placing children in constitutional care and socially-legal children protection. It also describes family and related di- sorders of parenthood and families. It's mentioned here the meaning of life and questions about the purpose of existence as viewed by Viktor E. Frankl. The theore- tical part characterizes working in direct client care and children age categories, es- pecially preschool age, school age and adolescence. The deprivation of child related to placement in children's home is also described at the end of theoretical part. Practical part concentrates on qualitative research with the goal of mapping ideas of children about life from the view of caretakers. It processes structured inter- views with open questions of four participants, then it separates the children ideas into age groups, where the reader can even see how the ideas have evolved with age.
Klíčová slova:
de- privace; dětský domov; představy o životě; rodina; smysl života; sociální práce; vychovatel; úrovně potřeb; ústavní výchova; caretaker; children's Home; constitutional care; deprivation; family; ideas about life; levels of needs; meaning of life; social work Citace: PETRŮ, Barbora. Smysl života dětí žijících v dětském domově. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58804