Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání parlamentních voleb 2017 a 2021 z hlediska volebního chování elektorátu a konečných výsledků
ŠLECHTOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá parlamentními volbami konanými v letech 2017 a 2021. Cílem práce je porovnat chování voličů, výsledky voleb a volební kampaně, a to jak v každém roce zvlášť, tak i vzájemně mezi oběma roky. První kapitola se věnuje obecně volbám do Poslanecké sněmovny, financování politických stran a přepočtu hlasů na mandáty. Druhá kapitola pojednává o volebním chování elektorátu a její první část je teoretická, zatímco pokračování už se soustředí konkrétně na to, jak se voliči rozhodovali v obou srovnávaných letech. Třetí kapitola shrnuje výsledky voleb a srovnává je s předpoklady, které byly zveřejňovány kratší či delší dobu před termínem voleb a ukazuje "přelévaní" hlasů. V poslední kapitole se lze dočíst o volebních kampaních a jejich porovnání a změnách, které se v průběhu volebního období udály.
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Výzkum volebních preferencí v ČR: návrh metodologické optimalizace
Prokop, Daniel ; Krejčí, Jindřich (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Bibliografický záznam PROKOP, Daniel. (2012). Výzkum volebních preferencí v ČR: Návrh metodologické optimalizace. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jindřich Krejčí, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zabývá tématem volebních preferenčních výzkumů v České republice. Studie vychází z premisy, že díky charakteru mediální recepce výzkumů je nutným cílem volebních výzkumů v předvolebním období co možná nejpřesnější odhad výsledků voleb. S využitím dat společnosti MEDIAN s.r.o. pocházejících ze sběru volebních preferencí osobním a telefonním dotazováním ve volebním roce 2010 formuluje možnosti metodologické optimalizace výzkumu, které by mohly pomoci omezit systematické vychýlení předvolebních výzkumů od výsledků voleb. Zabývá například možnostmi - kombinované metodologie sběru dat; vážení dat podle specifických proměnných ovlivňujících volební preference; zařazováním preferencí dosud nerozhodnutých respondentů; odhadu pravděpodobnosti účasti respondenta u voleb; redukce oscilace modelu v čase zohledněním trendů ve vývoji preferencí. Na základě těchto analýz a srovnání s veřejnými údaji o preferenčních výzkumech v ČR se autor pokouší o zobecnění zjištění, které by mohly pomoci k rozšíření diskuse o kvalitě a metodologii preferenčních...
Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010
Kálalová, Kateřina ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.
Volební strategie, politický marketing a marketingový výzkum na příkladu 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013
Mirzajev, Tomáš ; Říha, David (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce analyzuje politický marketing a volební strategie kandidátů 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na bližší kontext pojmů politický marketing, volební strategie a marketingový výzkum. Praktická část se touto problematikou zabývá na příkladu 2. kola přímé volby, kde kromě veřejně dostupných zdrojů čerpá i ze dvou autorových průzkumů veřejného mínění. Cílem práce je analyzovat volební strategie a politický marketing obou kandidátů 2. kola a s využitím technik marketingového výzkumu nahlédnout blíže k faktickým souvislostem této události.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.