Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání autority trenérů basketbalu z pohledu jejich svěřenců
Srníková, Kateřina ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vnímáním autority trenérů basketbalu z pohledu jejich svěřenců. Data byla získávána od hráček/hráčů basketbalu ve věku 14-19 let pomocí kvantitativní metody, prostřednictvím online dotazníku. Sesbíraná data byla zpracovávána pomocí programu Microsoft Excel a SPSS. Hlavním cílem práce je zjistit, jak svěřenci vnímají autoritu svých trenérů basketbalu. V práci jsou identifikovány různé formy autority vyskytující se u trenérů a následně určeno, která z nich převládá. Na základě získaných informací je zjišťováno, jak se vnímání autority trenéra liší v závislosti na osobnostních charakteristikách svěřence, jimiž jsou věk, pohlaví a vzdělání. Práce zkoumá také způsob jednání trenéra před svěřenci a to, jak celý tým vede. V práci je také popsáno, jaký je vliv rodičů svěřenců na vnímání autority. Práce je rozdělena na šest částí, první je část teoretická, ve které najdeme definice a teoretické ukotvení všech pojmů, jež jsou v práci zmiňovány. Další části se zabývají metodami práce. Následuje empirická, část, která se zabývá samotným procesem výzkumu, následnou analýzou výsledků, jejich interpretací a zhodnocením. V poslední části práce, tedy v závěru, jsou shrnuty veškerá zjištění a výstupy práce. K hlavním závěrům výzkumného šetření patří zjištění, že u trenérů převládá autorita...
Vliv rodičů na výběr partnera a následnou spokojenost ve vztahu
Štěrbová, Zuzana ; Varella Valentova, Jaroslava (vedoucí práce) ; Klapilová, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem předkládané práce je přispět k porozumění vlivu primární rodiny na výběr partnera a následnou spokojenost vztahu. Výsledky studií naznačují, že primární rodina hraje při výběru partnera zásadní roli. Podle teorie sexuálního imprintingu si jedinci během raného dětství vytváří obraz rodiče opačného pohlaví, který v dospělosti používají jako šablonu při výběru partnera (Bereczkei et al., 2002). Avšak podle teorie fenotypové podobnosti je preference pro partnery podobné rodičům vlastně preferencí pro soběpodobnost, poněvadž s rodiči jedinec sdílí polovinu genů, a tudíž je-li partner podobný rodiči, je zároveň podobný danému jedinci (Rushton, 1989). Výzkumu se zúčastnilo 49 dlouhodobých párů a rodiče jednoho z partnerů, všichni zúčastnění vyplnili sadu standardizovaných dotazníků. Ve druhé studii ženy hodnotily somatotypy mužské postavy a vyplnily dotazník na vztah s otcem během dětství. Studie zaměřené na sexuální imprinting dosud svůj zájem směřovaly pouze na vliv rodiče opačného pohlaví (Wiszewska et al., 2007), my jsme však zjistili, že partnerský výběr svého potomka ovlivňuje i rodič pohlaví stejného. Tyto závěry podporují spíše teorii fenotypové podobnosti. Teorii sexuálního imprintingu jsme podpořili výsledky, že ženy preferují (a následně si vybírají) partnery s podobným...
Užívání tabákových výrobků mladistvými v České Republice v roce 2016
Voráčková, Tereza ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Bakalářská práce mapuje současný stav mladistvých uživatelů tabákových výrobků. Ověřuje vliv rodičů, vrstevníků a dalších faktorů na kuřácké dispozice. Teoretická část práce se zabývá cenotvorbou tabákových výrobků, popisuje tabákový průmysl a srovnává prevalenci kouření ve vybraných evropských zemích. Zhodnocuje jednotlivé determinanty vlivu na mladistvé a doporučuje včasnou, systematickou a dlouhodobou prevenci závislostí ve spolupráci rodin i škol. Výzkum v praktické části práce potvrdil, že mladiství, kteří mají ve svém okolí více kuřáků, jsou častěji uživateli a zároveň se spíše stýkají s kuřáckými přáteli. Zjistil, že na školách jsou vytvořeny standardní mechanismy prevence závislostí, které ale nejsou dostatečně účinné, vzhledem k prevalenci kouření adolescentů.
Significance, Influence and Signs of Consumerism Among Czech Children and Adolescents
JOCHMANNOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem konzumerismu a konzumního chování se zaměřením na děti a mládež. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje popisu vývoje konzumního chování a faktorů, které jej ovlivňují, jako sociální skupiny nebo reklama. Zároveň se zabývá dětskému vnímání značek a jak značky ovlivňují jejich konzumní chování. Popisuje důležitost spotřebitelského vzdělávání v rámci vzdělávacího systému České republiky. Zároveň se zabývá systémy a možnostmi spotřebitelského vzdělávání v širším kontextu Evropské unie a dalších organizací. Praktická část obsahuje plán hodiny spotřebitelské výchovy a pilotní případovou studii zabývající se konzumním chováním vybrané skupiny českých dětí. Tato pilotní případová studie byla zacílena na dvě výzkumné otázky: Co pro děti znamenají značky? Projevují děti skrze své preference a konzumní chování znaky konzumerismu? Závěry této studie jsou zde popsány také.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.