Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafické prvky ve zpravodajských pořadech českých televizních stanic
Novotný, Jan ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podobou grafických prvků v hlavních zpravodajských pořadech nejsledovanějších českých stanic. S využitím nástrojů vizuální analýzy zkoumá, jakými způsoby digitálně generované titulky, lišty, jingly, infografiky a další elementy přispívají k efektivní komunikaci denních zpráv. Dále zjišťuje, nakolik se podoba grafických výbav mezi jednotlivými pořady liší. Sémiotická analýza, která v tomto případě kombinuje přístup multimodální sociální sémiotiky a konceptu distinktivních rysů, odhaluje, že české televizní stanice často používají stejné nástroje vizuální komunikace, a grafické zpracování prvků v jednotlivých pořadech je tak v některých ohledech znatelně podobné. Na druhou stranu je v souvislosti s nedávnými aktualizacemi vizuální stránky některých z pořadů vidět i častá snaha odlišit se a vymezit se proti klišé ve formální stránce zpravodajství. V diskuzi praktické části jsou proto naznačeny potenciální výhody i nevýhody obou z těchto přístupů.
The Body as an Interface
Kučerák, Michal ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
MK: Telo ako rozhranie bakalárska esej Abstrakt: Táto bakalárska esej pojednáva o téme tela vo videohrách z filosofickej perspektívy. Medzi jej základne otázky patrí: Čo sa deje s telom hráča počas hrania hry? Ako toto "pracuje"? Samotná esej obsahuje definíciu hry ako takej, definíciu videohry podľa Juula a odkrýva pramene videohry ako súčasti kyberkultúry (Lévy), tak aj ako formy technického obrazu (Flusser). Približuje históriu a súčasnosť hrania videohier. Prostredníctvom autorov ako je Hansen, Virilio či skrz Deleuzeho a Guattariho definíciu tela ako takého, tela bez orgánov, pojednáva otázku či telo bude alebo nebude zohrávať dôležitú rolu v budúcnosti hrania videohier. Esej samotná prichádza s konštatovaním, že videohry z pohľadu nášho tela, je možné hrať aktívne alebo pasívne. Kľúčové slová: videohra, telo, aktívny, pasívny, vizuálna semiotika
Chinese Visual Propaganda
Uhlikova, Jana ; Karmazin, Aleš (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Analysing discourse through visual units is certainly a very fascinating and interesting way of showing how propaganda posters regulate and shape the beliefs, values, and attitudes of social groups. Based on the theory of social constructionism, this research paper aims to explore and examine the use of verbal and nonverbal symbols between the propagandist and the audience in which the social positions of difference and authority are articulated. To accomplish this, I choose six propaganda posters that resonated strongly within the Chinese society to reflect how their symbolic messages and linguistic codes serve as transmitters of certain ideas. I incorporated testimonies of Anchee Min, Duo Duo, and Saul Yeung as a form of evidence in revealing the cultural significance, social practices, and power relations because they all have knowledge and experience in the cultural, social, and political discourse during the Cultural revolution. By applying a hermeneutic approach, this research paper deconstructs the symbolic meanings and linguistic codes of propaganda posters to reveal the notion of communication competence between the propagandist and the audience. Key words: China, propaganda, visual semiotics, symbols, discourse
Chinese Visual Propaganda
Uhlikova, Jana ; Karmazin, Aleš (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Analysing discourse through visual units is certainly a very fascinating and interesting way of showing how propaganda posters regulate and shape the beliefs, values, and attitudes of social groups. Based on the theory of social constructionism, this research paper aims to explore and examine the use of verbal and nonverbal symbols between the propagandist and the audience in which the social positions of difference and authority are articulated. To accomplish this, I choose six propaganda posters that resonated strongly within the Chinese society to reflect how their symbolic messages and linguistic codes serve as transmitters of certain ideas. I incorporated testimonies of Anchee Min, Duo Duo, and Saul Yeung as a form of evidence in revealing the cultural significance, social practices, and power relations because they all have knowledge and experience in the cultural, social, and political discourse during the Cultural revolution. By applying a hermeneutic approach, this research paper deconstructs the symbolic meanings and linguistic codes of propaganda posters to reveal the notion of communication competence between the propagandist and the audience. Key words: China, propaganda, visual semiotics, symbols, discourse
The Body as an Interface
Kučerák, Michal ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
MK: Telo ako rozhranie bakalárska esej Abstrakt: Táto bakalárska esej pojednáva o téme tela vo videohrách z filosofickej perspektívy. Medzi jej základne otázky patrí: Čo sa deje s telom hráča počas hrania hry? Ako toto "pracuje"? Samotná esej obsahuje definíciu hry ako takej, definíciu videohry podľa Juula a odkrýva pramene videohry ako súčasti kyberkultúry (Lévy), tak aj ako formy technického obrazu (Flusser). Približuje históriu a súčasnosť hrania videohier. Prostredníctvom autorov ako je Hansen, Virilio či skrz Deleuzeho a Guattariho definíciu tela ako takého, tela bez orgánov, pojednáva otázku či telo bude alebo nebude zohrávať dôležitú rolu v budúcnosti hrania videohier. Esej samotná prichádza s konštatovaním, že videohry z pohľadu nášho tela, je možné hrať aktívne alebo pasívne. Kľúčové slová: videohra, telo, aktívny, pasívny, vizuálna semiotika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.