Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Evaluating the predictability of virtual exchange rates using daily data
Řanda, Martin ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Kukačka, Jiří (oponent)
Virtuální světy si získaly pozornost badatelů z různých oborů a jsou považovány za zvláště cenné pro ekonomy díky jejich otevřenému designu. V této práci poskytujeme shrnutí ekonomiky populární online hry pro více hráčů a zaměřu- jeme se na předvídatelnost směnných kurzů ve virtuálním prostředí, jelikož toto téma bylo zkoumáno pouze omezenou částí literatury. Známý problém nepředvídatelnosti směnných kurzů je řešen s pomocí unikátní datové sady denních časových řad s využitím vektorového autoregresního modelu. Kromě významného Granger-kauzálního vztahu mezi virtuálním směnným kurzem a hráčskou populací se ukázalo, že systém je méně propojený, než se očekávalo. Dále je provedeno out-of-sample cvičení a je zkoumána výkonnost předpovědí našich modelů ve srovnání s výkonem jednoduchého modelu beze změny v krátkodobém horizontu. Na základě použitých vyhodnocovacích metod lze obě míry virtuálního směnného kurzu považovat za poněkud předvídatelné. Navrhu- jeme dvě vysvětlení pro tuto nesrovnalost mezi virtuálními a reálnými směn- nými kurzy: frekvence dat a nedostatek složitosti uvažované online ekonomiky.
Finanční služby v prostředí nových médií
Dubois, Julien ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Hacker, Pavel (oponent)
Bc. Julien Dubois Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Diplomová práce Finanční služby v prostředí nových médií Abstrakt v českém jazyku Předložená práce se zabývá přechodem finančních služeb z tradičního odvětví do prostředí nových médií, které je tvořeno zejména Internetem a jeho sociálním aspektem, sociálními sítěmi a sociálními komunitami z reálného a virtuálního světa. Na závěr práce nastiňuji možnou podobu finančních služeb v roce 2020 s ohledem na další vývoj nových médií.
Second Life a marketingové aspekty virtuálních světů
VANĚREK, Petr
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na téma virtuálních světů a jejich využití v marketingu se zaměřením na virtuální svět Second Life. Výzkum v prostředí Second Life jsem provedl v několika krocích. Prvním krokem bylo provedené vlastní online pozorování virtuálního světa Second Life, kde má Česká republika taktéž své zastoupení v podobě virtuálního města s názvem Bohemia. Online výzkum byl zaměřen na zjištění jaké povědomí a zkušenosti mají respondenti o tomto virtuálním světě a jak vnímají ekonomické subjekty, kteří se zde prezentují. Můj výzkum v Second Life pokračoval vytvořením 5 případových studií vybraných ekonomických subjektů, kteří se zde prezentují. Pro tyto účely jsem si zvolil banku Raiffeisenbank, agenturu CzechTourism, virtuální hospodu společnosti Pivovary Staropramen a.s. a poslední dvě případové studie jsem zaměřil na oblast vzdělávání. Jednalo se o Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci a ze soukromého sektoru nováčka firmu WebSchool s.r.o. Získaná data z výzkumu mi pomohla aplikovat Cost benefit analýzu u vybrané případové studie virtuální hospody Staropramen, jako jednu z možných metod při samotném ekonomickém hodnocení této investice spojené s působením ve světě Second Life. Cíl diplomové práce byl naplněn neboť se mi podařilo na základě získaných informací z vlastního online výzkumu a provedených analýz navrhnout proces vstupu do virtuálního světa Second Life s využitím vybraných marketingových nástrojů, které jsou poskládány tak aby jakýkoliv subjekt, který zvažuje využít Second Life jako jeden z inovativních způsobů marketingové komunikace, naplnil své cíle a nestal se jen pouhou pasivní kulisou tohoto virtuálního světa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.