Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnostní ventil pro lisy
Macků, Ondřej ; Vostřel, Josef (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem bezpečnostního pneumatického ventilu. Tento ventil je součástí systému dvouručního ovládání, který se používá u mechanických lisů. Je zde proveden funkční výpočet důležitých částí a pevnostní kontrola nejvíce namáhaných částí konstrukce. Dále je zde uveden výpočet definující unikání stlačeného vzduchu z jedné z komor ventilu. Výsledkem tohoto výpočtu je časová závislost tlaku v komoře. Součástí přílohy je částečná výkresová dokumentace, která obsahuje výrobní výkresy hlavních částí ventilu a výkres sestavy.
Jednoduchý agropočítač
Pelikán, Michal ; Friedl, Martin (oponent) ; Steinbauer, Miloslav (vedoucí práce)
Jednoduchý agropočítač je realizace řídícího počítače postřikového stroje v zemědělské technice. Úvod popisuje typy jednotlivých postřikovačů a jejich hlavní rozdíly. Hydraulické schéma zobrazuje rozložení regulátorů, ventilů, hadic apod. Kapitola Požadavky definuje potřebné funkce a proměnné. Další kapitola vysvětluje strukturu rozložení jednotlivých částí agropočítače. Následně definuje požadované funkce a vlastnosti těchto částí pomocí reálných obvodů a součástek a metody získávání potřebných hodnot. Praktická ukazuje, jak vypadají desky plošných spojů a jsou popsány funkce a vlastnosti agropočítače.
Obecné řešení ztrát ventilových rozvodů
Mynařík, Aleš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu spalovacího motoru. Popisuje výpočetní a experimentální metody stanovení mechanických ztrát ventilového mechanismu. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zpracování programové struktury v prostředí Matlab, která na základě zvolených výpočetních metod stanovuje hodnoty parametrů mechanických ztrát ventilových rozvodů a jejich grafickou reprezentaci. Vytvořená aplikace je použita pro výpočet průběhu mechanických ztrát vybraného reálného motoru.
Návrh zařízení pro testování atmosférických rezistorů
Kerek, Milan ; Hudec, Martin (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a výrobou testovacieho na testovanie a overenie správnosti prietokového koeficientu atmosférických rezistorov vyrábaných spoločnosťou IMI CCI Czech Republic. Atmosférický rezistor, tiež nazývaný disk stack, je súbor diskov navrstvených na sebe, cez ktoré prúdi médium a systém labyrintov v jednotlivých vrstvách spôsobuje postupné znižovanie tlaku prúdiacej tekutiny. V práci je popísaný návrh mechanických časti testovacieho zariadenia, voľba prvkov pneumatického obvodu a zvolenie hardwaru na meranie potrebných veličín, ktorými sú prietok, vstupný a výstupný tlak, teplota. V prostredí LabVIEW bol vytvorený software pre sber, analýzu a vyhodnotenie nameraných dát. V závere je prevedenie merania a otestovanie funkčnosti testovacieho zariadenia a softwaru.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci ventilových rozvodů.
Vávrovec, Jiří ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému stavu a vývojovým tendencím ventilových rozvodů. Při psaní jsem vycházel z historického vývoje ventilových rozvodů. Jsou zde popsány všechny základní typy ventilových rozvodů, části ventilového rozvodu a některé z dnes nejpoužívanějších typů variabilních ventilových rozvodů. V závěru jsou zde pro přehlednost zaneseny typy rozvodů a variabilních ventilových rozvodů do tabulky.
Automatizace měřicí tratě pro testování regulačních a zavíracích ventilů
Mudroch, Andrej ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Vágner, Martin (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá softvérovým návrhom a implementáciou automatizovaného ovládacieho systému pre zariadenie (testovaciu trať) na testy ventilov na pitnú vodu v programovacom prostredí LabVIEW. V práci je táto trať rozobratá, sú identifikované z automatizačného hľadiska dôležité prvky trate a sú popísané ich funkcie. V rámci návrhu je načrtnutá základná štruktúra systému – aplikačná logika, pričom sú čiastočne využité UML diagramy popisujúce moduly systému a ich funkciu. Z implementačného hľadiska sú popísané komunikačné prostriedky ako protokol M-BUS, ďalej získavanie dát, ich spracovanie, zápis a tiež užívateľské rozhranie. Popísané aplikačné bloky boli v rámci práce implementované. V práci je tiež uvedený prehľad testov ventilov na pitnú vodu a postupy týchto testov.
Ventil na principu vířivé turbiny
Jandourek, Pavel ; Janalík, Jaroslav (oponent) ; Varchola, Michal (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
V práci jsou uvedeny základní charakteristiky vířivých strojů. Záměrem je nahrazení redukčního ventilu specificky pomaloběžnou vířivou turbínou. Vznikne tak speciální turbínový ventil využívající energii, která by byla jinak disipována v redukčním ventilu. Redukční ventily jsou při regulaci zdrojem vysokých hydraulických ztrát a jejich nahrazení je možné z důvodu totožné odporové charakteristiky vířivé turbíny a redukčního ventilu.
Redukce neshodných dílů metodikou Six sigma ve firmě CCI
Harák, Petr ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Magisterská práce řeší problematiku neshodných komponent ve firmě CCI Czech Republic, s. r. o. se zaměřením na chyby při obrábění a označování dílců, které vedou k neshodě součástí s výrobní dokumentací. Cílem diplomové práce bude zavedení nápravného procesu, který povede k redukci vadných dílů. Výsledek se otestuje metodikou Six Sigma.
Návrh testovací stanice pro VGT ventil
Kozelský, Aleš ; Štohl, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem práce při navrhování testovací stanice proporcionálního šoupátkového ventilu VGT pro firmu Norgren. Popisuje princip fungování ventilu, jeho řízení a testování. Hlavní část je věnována testovací stanici.V příloze je její 3D model, včetně modelu ventilu.
Magnetorheological Strut for Vibration Isolation System of Space Launcher
Macháček, Ondřej ; Borin, Dmitry (oponent) ; dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
The dissertation thesis deals with the design of magnetorheological (MR) strut for vibration isolation system (VIS) of the launch vehicle. Previously used VIS and their struts are described in state of the art. Each of the struts which contained any fluid was sealed by static seals and elastic bellows made of steel. The strut of a passive system called ELVIS was chosen as an inspiration and therefore analysed thoroughly. The strut is three-parametric that means the damper is elastically connected. The stiffness of this connection is identical to the projection of bellows volumetric stiffness into the axial direction which is called the pressure thrust stiffness. The method of the pressure thrust stiffness determination from the bellows dimensions is presented in the thesis. Moreover, the parameters which can be used for the modification of the ratio between axial and pressure thrust stiffness of bellows is also discussed. This ratio affects the dynamic behaviour of the strut, thus also the behaviour of whole VIS. The multi-body model of VIS based on the Stewart platform mechanism and detailed multi-body model of a single strut was created for the prediction of their dynamic behaviour in a vibration environment. Simulations have revealed the parameters which affect the efficiency of the MR strut: the time response and the dynamic force range of the MR valve. The range of these parameters which should ensure an effective vibration isolation by the MR strut in the specific VIS was determined by the multi-body model; specifically, time response: 0-5 ms and the dynamic force range 5-10. The final design of the MR strut for the VIS of the launch vehicle preceded the design, manufacture and testing of the experimental strut. The parameters of the experimental strut were measured and consequently used for the verification of models used in the thesis. Knowledge obtained during the tests were used in the final design of the strut. One of the most important detections was that the ferrite (material used in the magnetic circuit) cracked during the semi-active control of the experimental strut. Therefore, a method of the fast magnetic circuit designing was established and subsequently patented. The method is based on a shape modification of the magnetic circuit which ensures shorter time response and the magnetic circuit is manufactured by 3D printing. The MR strut designed in this thesis has a predicted time response of 1.2 ms and dynamic range 10. The method which was used for the design process is summarised in conclusions.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.