|
Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management
Váchová, Miluše ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
1 Resumé: Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management Tato bakalářská práce se zabývá mapováním manažerských činností vedoucí(ho) školní jídelny, která je součástí základní školy. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá teorií středního managementu. Zaměřuje se na manažerské funkce, na roli středního managementu a roli vedoucího školní jídelny, která je součástí základní školy. Výzkum jsem provedla v Kraji Vysočina mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základních škol. Analýza získaných údajů ukázala rozdíly v manažerském postavení a v úrovni celoživotního vzdělávání vedoucích školních jídelen. Z šetření také vyplývá, že množství delegovaných pravomocí a další vzdělávání je ovlivněno ředitelem školy. Překvapivé je zjištění, že téměř polovina vedoucích školních jídelen se nepodílí na plánování finančních prostředků na provoz a že třetina z nich nezná finanční rozpočet na platy ve školní jídelně. Výsledky naznačují, že vedoucí školních jídelen požadují další vzdělávání. Výsledky tak mohou poskytnout cenné informace ředitelům škol, zřizovatelům a jiným organizacím v oblasti vzdělávání.
|
| |
|
Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy
Foralová, Hana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Efektivní komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy AUTOR: Hana Foralová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr.Irena Lhotková, PhD ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem efektivní komunikace na úseku vedoucí školní jídelny s ředitelem základní školy, v situaci, kdy organizace základní školy zaštiťuje provoz školní jídelny. V rámci tohoto uspořádání vzniká komunikace dvou nesourodých prostředí, která představuje velkou zátěž a klade důraz na komunikační dovednosti, zvláště ze strany ředitele základní školy. Cílem této bakalářské práce je zodpovědět na otázky: Jaké jsou nejdůležitější společné okruhy komunikace, pokud vůbec jsou? Jaká je optimální frekvence vzájemné komunikace? Které komunikační kanály jsou v této interní komunikaci nejvíce využívány? Získaný materiál a vyhodnocení výsledků je zpracováno v závěru bakalářské práce jako stručné doporučení, jednoduchý manuál, který by mohl být základem pro vytvoření nebo zlepšení efektivní komunikace na daném úseku. KLÍČOVÁ SLOVA: Efektivní komunikace Frekvence komunikace Komunikační kanál Komunikační téma Ředitel základní školy Vedoucí školní jídelny
|
|
Kompetenční profil vedoucí školní jídelny
Křtěnská, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé: Závěrečná práce se zabývá problematikou kompetencí vedoucích školních jídelen. Vychází z dosavadních teoretických poznatků v oblasti kompetencí a pojmenovává cíle dnešního moderního školního stravování ve školních jídelnách. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového průzkumu zaměřeného na posouzení jednotlivých kompetencí respondentů. Na základě teorie a výsledků výzkumného šetření je sestaven kompetenční profil vedoucího školní jídelny, který může být využit řídícími pracovníky ve školství při přijímání zaměstnanců, při analýze vzdělávacích potřeb zaměstnanců nebo při jejich hodnocení.
|
|
Komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem mateřské školy
Francová, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikací mezi vedoucí školní jídelny a ředitelem mateřské školy. Mapuje, jaké komunikační nástroje využívají vedoucí školních jídelen a ředitelé mateřských škol pro vzájemnou komunikaci. Dále zjišťuje, jak často spolu vedoucí školní jídelny a ředitel mateřské školy komunikují, včetně komunikace osobní, kolik času je vzájemné komunikaci věnováno a co je jejím obsahem. U jednotlivých komunikačních témat porovnává, jaké je priorita těchto témat pro vedoucí školních jídelen a ředitele mateřských škol.
|
|
Styly vedení vedoucí školní jídelny
Klegová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou vedení lidí a styly vedení vedoucích školních jídelen. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá hlavně jednotlivými styly vedení, osobnosti vedoucího a jeho roli v týmu. Výzkum proběhl mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základní školy a přináší zhodnocení současné situace. Cílem mé práce bylo analyzovat stávající používané styly vedení vedoucích školních jídelen a navrhnout optimální styl vedení v jídelnách při základní škole. Závěrečná bakalářská práce je zaměřena na manažerskou funkci vedení lidí.
|
|
Komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem mateřské školy
Francová, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikací mezi vedoucí školní jídelny a ředitelem mateřské školy. Mapuje, jaké komunikační nástroje využívají vedoucí školních jídelen a ředitelé mateřských škol pro vzájemnou komunikaci. Dále zjišťuje, jak často spolu vedoucí školní jídelny a ředitel mateřské školy komunikují, včetně komunikace osobní, kolik času je vzájemné komunikaci věnováno a co je jejím obsahem. U jednotlivých komunikačních témat porovnává, jaké je priorita těchto témat pro vedoucí školních jídelen a ředitele mateřských škol.
|
|
Styly vedení vedoucí školní jídelny
Klegová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou vedení lidí a styly vedení vedoucích školních jídelen. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá hlavně jednotlivými styly vedení, osobnosti vedoucího a jeho roli v týmu. Výzkum proběhl mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základní školy a přináší zhodnocení současné situace. Cílem mé práce bylo analyzovat stávající používané styly vedení vedoucích školních jídelen a navrhnout optimální styl vedení v jídelnách při základní škole. Závěrečná bakalářská práce je zaměřena na manažerskou funkci vedení lidí.
|
|
Komparace kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity
Šorfová, Martina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá komparací kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity. Vychází z poznatků odborné literatury, vymezuje termín kompetence a pojmenovává základní kompetence vedoucích školních jídelen. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na manažerské, sociální a osobnostní kompetence vedoucích pracovníků školních jídelen. Na základě teorie a výsledků dotazníkového šetření je provedena komparace kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity. Výstupem závěrečné práce je nástroj k profesnímu rozvoji vedoucích školních jídelen a nástroj pro ředitele škol a zřizovatele školských zařízení k hodnocení, motivaci a přijímání nových pracovníků ve školní jídelně.
|
|
Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management
Váchová, Miluše ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
1 Resumé: Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management Tato bakalářská práce se zabývá mapováním manažerských činností vedoucí(ho) školní jídelny, která je součástí základní školy. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá teorií středního managementu. Zaměřuje se na manažerské funkce, na roli středního managementu a roli vedoucího školní jídelny, která je součástí základní školy. Výzkum jsem provedla v Kraji Vysočina mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základních škol. Analýza získaných údajů ukázala rozdíly v manažerském postavení a v úrovni celoživotního vzdělávání vedoucích školních jídelen. Z šetření také vyplývá, že množství delegovaných pravomocí a další vzdělávání je ovlivněno ředitelem školy. Překvapivé je zjištění, že téměř polovina vedoucích školních jídelen se nepodílí na plánování finančních prostředků na provoz a že třetina z nich nezná finanční rozpočet na platy ve školní jídelně. Výsledky naznačují, že vedoucí školních jídelen požadují další vzdělávání. Výsledky tak mohou poskytnout cenné informace ředitelům škol, zřizovatelům a jiným organizacím v oblasti vzdělávání.
|