Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klasifikace IT produktů a služeb určených k řízení podnikové výkonnosti
Svarovský, Jiří ; Honza, Dalibor (oponent) ; Sodomka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis problematiky Corporate Performance Management (CPM). Jsou zde objasněny důležité teoretické pojmy, popsána koncepce a oblasti nasazení těchto nástrojů, proč jsou CPM nástroje užitečné a jaké výhody přináší jejich využití. V další části je uveden přehled současných CPM řešení. Pro sedm nejvýznamnějších řešení na českém trhu jsou popsány základní vlastnosti, výhody a nevýhody. Závěrem je popsána praktická aplikace CPM ve dvou různých organizacích. První z nich je středně velká výrobní firma a druhá je nadnárodní společnost pracující v oblasti ICT.
Hodnocení výkonnosti ve firmě
Tydlačková, Pavlína ; Hurda, Jan (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výkonnosti v podniku pana Josefa Filáka v letech 2006-2008 prostřednictvím vybraných metod finanční analýzy a Ekonomické přidané hodnoty. Na základě výsledků z provedené analýzy jsou vytvořeny návrhy ke zlepšení současné situace v podniku v následujících letech.
Identifikace faktorů ovlivňujících hodnotu strojírenských podniků v ČR
Strnadová, Michala ; Hrvolová, Božena (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Živělová, Iva (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou hodnotového řízení podniku. Jeho základní myšlenkou je, že cílem podnikání je maximalizace hodnoty podniku. Koncept hodnotového managementu propojuje činnosti v rámci organizací i osob podílejících se na podnikových procesech tak, aby byly prostředky vložené vlastníky zhodnocovány. Podstatným úkolem hodnotového managementu je tedy hledání a identifikace faktorů, které přispívají ke zvyšování výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku (tzv. value drivers). Cílem disertační práce je identifikace faktorů, které významným způsobem ovlivňují hodnotu podniků působících v oblasti strojírenství v České republice. V první části disertační práce je provedena analýza současného stavu vědeckého poznání v oblasti value drivers, která se opírá především o zahraniční literární zdroje, neboť v tuzemské literatuře lze k tomuto tématu nalézt jen omezené množství informací. Kromě vymezení hodnotového přístupu, jeho přínosů, je hlavní pozornost věnovaná systematizaci výsledků výzkumů z oblasti generátorů hodnoty. Poznatky získané analýzou sekundárních zdrojů byly využity při formulaci vlastního výzkumného problému. V druhé části disertační práce jsou kromě vymezení výzkumného problému práce a stanovení cílů práce, formulovány výzkumné otázky včetně testovaných hypotéz. Třetí část je zaměřena na popis metod použitých při zpracování disertační práce. V práci byly aplikovány logické (indukce – dedukce, analýza – syntéza, abstrakce – konkretizace) a empirické metody (metoda srovnávání, metody kvantitativního výzkumu). Pro sběr primárních bylo využito dotazníkového šetření. Získaná data byla analyzována prostřednictvím pyramidálního rozkladu vrcholového ukazatele, metody boosted trees, deskriptivní statistiky (např. míry polohy a míry variability) a dalších statistických metod využívaných při testování hypotéz (Kolmogorovův-Smirnovův test normality a Lillieforsův test, F-test, Studentův t-test, Chí-kvadrát test, Fisherův exaktní test a Spearmanův korelační koeficient). Ve čtvrté části je charakterizováno odvětví zpracovatelského průmyslu a provedena identifikace faktorů výkonnosti tohoto odvětví s použitím metody rozkladu ROE podle logaritmů indexů dilčích ukazatelů. Předmětem dalšího výzkumu byly podniky v odvětví „Výroba strojů a zařízení jinde neuvedených“. Pátá část je věnována prezentaci výsledků primárního výzkumu a diskusi výsledků. Primární data, získaná dotazníkovým šetřením, byla dále doplněna účetními daty těchto podniků. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že mezi hlavní faktory ovlivňující hodnotu českých strojírenských podniků patří míra využití disponibilního majetku podniku, zisková marže, spotřeba vstupů potřebných k produkci, výnosnost tržeb, osobní náklady a přidaná hodnota. Ke kvalitativním value drivers patří pověst podniku, lidské zdroje (zaměstnanci) a jejich vlastnosti, obchod a flexibilita, výkonnost a produktivita, majetek, kompetentnost odpovědných pracovníků, pozornost vůči požadavkům zákazníků, inovace a kvalita.
Identifikace faktorů ovlivňujících hodnotu strojírenských podniků v ČR
Strnadová, Michala ; Hrvolová, Božena (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Živělová, Iva (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou hodnotového řízení podniku. Jeho základní myšlenkou je, že cílem podnikání je maximalizace hodnoty podniku. Koncept hodnotového managementu propojuje činnosti v rámci organizací i osob podílejících se na podnikových procesech tak, aby byly prostředky vložené vlastníky zhodnocovány. Podstatným úkolem hodnotového managementu je tedy hledání a identifikace faktorů, které přispívají ke zvyšování výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku (tzv. value drivers). Cílem disertační práce je identifikace faktorů, které významným způsobem ovlivňují hodnotu podniků působících v oblasti strojírenství v České republice. V první části disertační práce je provedena analýza současného stavu vědeckého poznání v oblasti value drivers, která se opírá především o zahraniční literární zdroje, neboť v tuzemské literatuře lze k tomuto tématu nalézt jen omezené množství informací. Kromě vymezení hodnotového přístupu, jeho přínosů, je hlavní pozornost věnovaná systematizaci výsledků výzkumů z oblasti generátorů hodnoty. Poznatky získané analýzou sekundárních zdrojů byly využity při formulaci vlastního výzkumného problému. V druhé části disertační práce jsou kromě vymezení výzkumného problému práce a stanovení cílů práce, formulovány výzkumné otázky včetně testovaných hypotéz. Třetí část je zaměřena na popis metod použitých při zpracování disertační práce. V práci byly aplikovány logické (indukce – dedukce, analýza – syntéza, abstrakce – konkretizace) a empirické metody (metoda srovnávání, metody kvantitativního výzkumu). Pro sběr primárních bylo využito dotazníkového šetření. Získaná data byla analyzována prostřednictvím pyramidálního rozkladu vrcholového ukazatele, metody boosted trees, deskriptivní statistiky (např. míry polohy a míry variability) a dalších statistických metod využívaných při testování hypotéz (Kolmogorovův-Smirnovův test normality a Lillieforsův test, F-test, Studentův t-test, Chí-kvadrát test, Fisherův exaktní test a Spearmanův korelační koeficient). Ve čtvrté části je charakterizováno odvětví zpracovatelského průmyslu a provedena identifikace faktorů výkonnosti tohoto odvětví s použitím metody rozkladu ROE podle logaritmů indexů dilčích ukazatelů. Předmětem dalšího výzkumu byly podniky v odvětví „Výroba strojů a zařízení jinde neuvedených“. Pátá část je věnována prezentaci výsledků primárního výzkumu a diskusi výsledků. Primární data, získaná dotazníkovým šetřením, byla dále doplněna účetními daty těchto podniků. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že mezi hlavní faktory ovlivňující hodnotu českých strojírenských podniků patří míra využití disponibilního majetku podniku, zisková marže, spotřeba vstupů potřebných k produkci, výnosnost tržeb, osobní náklady a přidaná hodnota. Ke kvalitativním value drivers patří pověst podniku, lidské zdroje (zaměstnanci) a jejich vlastnosti, obchod a flexibilita, výkonnost a produktivita, majetek, kompetentnost odpovědných pracovníků, pozornost vůči požadavkům zákazníků, inovace a kvalita.
Klasifikace IT produktů a služeb určených k řízení podnikové výkonnosti
Svarovský, Jiří ; Honza, Dalibor (oponent) ; Sodomka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis problematiky Corporate Performance Management (CPM). Jsou zde objasněny důležité teoretické pojmy, popsána koncepce a oblasti nasazení těchto nástrojů, proč jsou CPM nástroje užitečné a jaké výhody přináší jejich využití. V další části je uveden přehled současných CPM řešení. Pro sedm nejvýznamnějších řešení na českém trhu jsou popsány základní vlastnosti, výhody a nevýhody. Závěrem je popsána praktická aplikace CPM ve dvou různých organizacích. První z nich je středně velká výrobní firma a druhá je nadnárodní společnost pracující v oblasti ICT.
Hodnocení výkonnosti ve firmě
Tydlačková, Pavlína ; Hurda, Jan (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení výkonnosti v podniku pana Josefa Filáka v letech 2006-2008 prostřednictvím vybraných metod finanční analýzy a Ekonomické přidané hodnoty. Na základě výsledků z provedené analýzy jsou vytvořeny návrhy ke zlepšení současné situace v podniku v následujících letech.
Výkonnost a hodnotové řízení podniku
KALCŮ, Renáta
Diplomová práce se zabývá výkonností podniku a různými přístupy k jejímu měření s důrazem na hodnotové řízení. Cílem práce je analyzovat výkonnost a tvorbu hodnoty u firmy KRONOMECH, spol. s r.o. Následně identifikovat strategické faktory ovlivňující hodnotu firmy včetně navržení opatření pro její růst. Teoretická část práce je zaměřena na ukazatele a modely umožňující posouzení výkonnosti. Poté jsou v praktické části aplikovány na vybranou společnost. Pozornost je zaměřena zejména na ukazatel ekonomické přidané hodnoty a na modely zjišťující finanční pozici podniku. Celková ekonomická výkonnost je posouzena i se zohledněním nefinančních indikátorů. V závěru práce jsou formulována opatření, která povedou k upevnění finančního zdraví a ke zvýšení výkonnosti zvoleného podniku.
Identifikace hodnoty ve fůzích a akvizicích
Neue, Julia ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Poborský, František (oponent)
Práce se zaměřuje na metody identifikace hodnoty ve fúzích a akvizicích. Úvodní kapitola pojednává o fúzích a akvizicích a o pojmu hodnota obecně (dělení, synergetické efekty, klasické metody pro ocenění společností). Následující část navazuje na modely identifikace hodnoty pomocí oceňovacích metod -- moderní metody v rámci Value Based Managment: Economic Value added, Economic Profit, Cash Value Added. V následující kapitole se autorka věnuje detailním variantám Economic Value Added: (1) Vliv hodnot MVA a současné hodnoty synergií na vyjednávací pozice stran, (2) EVA Style of Investing model pro identifikaci firem, které tvoří hodnotu, (3) EVA Momentum model. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé modely prakticky rozpracované. Pomocí těchto 3 modelů můžeme např. lépe určit, do jakého odvětví investovat, jakým způsobem společnost tvoří hodnotu a jak by mohla vypadat optimální strategie pro vyjednávání akviziční ceny.
Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) a jejich vazba na vrcholový ukazatel EVA
Hanzlík, Kamil ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Hadrbolec, Pavel (oponent)
Cílem této práce je posouzení výhod, nevýhod a možností využití pro hodnotové řízení konceptu ekonomické přidané hodnoty (EVA) a její souvislost s klíčovými indikátory výkonnosti podniku, s jejichž pomocí je možné podnik efektivně řídit. K získání uceleného na hodnotové řízení je součástí také popis několika alternativních konceptů. Praktická aplikace se zabývá analýzou klíčových indikátorů výkonnosti v podmínkách mobilní telekomunikační společnosti T-Mobile a hodnotí implementovaný koncept EVA jako vrcholový ukazatel hodnotového řízení.
Finanční analýza T-Mobile, a.s.
Hamplová, Lucie ; Lodr, Jakub (vedoucí práce) ; Doláková, Helena (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je analýza finanční situace společnosti T-Mobile, a. s., s hlavním důrazem na detailnější rozbor ukazatelů výkonnosti. Podkladem pro zpracování jsou veřejně dostupné údaje o hospodaření společnosti z let 2003-2007. Mým cílem je porovnat praktickou využitelnost tradičních a moderních měřítek výkonnosti (zde zejména konceptu EVA - Economic Value Added) pro potřeby finančního managementu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.