Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialog ve výuce
Holzerová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Dialog ve výuce" se zabývá dialogickým vyučováním na prvním stupni základní školy. Cílem práce je zmapovat implementaci aspektů metody filozofie pro děti jako dialogické metody do školní praxe a popsat specifika role učitele v tomto procesu. V teoretické části je popsána struktura výukové komunikace, definován dialog a dialogické vyučování a popsány didaktické přístupy a metody využívající dialog ve výuce. Cílem praktické části je zjistit, do jaké míry se učitelům základních škol daří naplňovat zásady dialogického vyučování a identifikovat překážky, které dosažení těchto zásad brání. Pro tyto účely je vytvořen záznamový arch. Dále je cílem zjistit, jaká je role učitele v dialogickém vyučování. Výzkum je vícenásobnou případovou studií a kombinuje metodu přímého pozorování a rozhovorů s učiteli. Zjištění ukazují, že učitelé úspěšně zvládají klást během výuky otevřené otázky vyšší kognitivní náročností, pomocí otázek podporují žáky v delších projevech a vede se jim rozvíjet kritické a tvůrčí myšlení žáků. Avšak méně se jim daří rozvíjet u žáků kooperativní či angažované myšlení a předávat žákům kontrolu nad procesem. Učitelé vnímají svoji roli při dialogickém vyučování jako roli facilitátora, který pouze monitoruje diskusi, ale nezasahuje do jejího obsahu. Tuto roli...
Výuková komunikace na konzervatořích a její specifika
Hádková, Petra ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent) ; Höflerová, Eva (oponent)
Název: Výuková komunikace na konzervatořích a její specifika Autor: Mgr. Petra Hádková Katedra: Katedra českého jazyka Vedoucí práce: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Konzultant: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Cílem této práce je popsat výukovou komunikaci na konzervatořích a její specifika. K jejímu popisu uplatňujeme přístup pedagogický, lingvistický a okrajově i muzikologický. Výuková komunikace byla popsána na základě dílčích cílů. První výzkumná část je věnována zkoumání a popisu komunikačních struktur, kdy jsme zjišťovali, jaké typy komunikačních struktur se ve výukové komunikaci vyskytují a které komunikační struktury jsou nejvíce zastoupeny. Druhou výzkumnou část jsme věnovali zkoumání a popisu komunikačních (ilokučních) funkcí, kde nás zajímalo, s jakými záměry učitelé a žáci komunikují a jaká je frekvence funkcí ve výuce. V třetí části se zabýváme humorem ve výukové komunikaci. Zjišťovali jsme, jaké jsou podoby humorných situací, to znamená, proč a čemu se učitelé a žáci smějí, kdo je iniciátorem a příjemcem humoru, zda je humor záměrný či nezáměrný, zda má souvislost s obsahem učiva a rovněž jaká je frekvence humorných situací ve výukové komunikaci. Poslední výzkumná část je věnována hudební komunikaci v hudebně-odborných předmětech. Sběr dat proběhl na šesti konzervatořích v Čechách...
Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Šimáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukovou komunikací v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole. Cílem práce je popsat výukovou komunikaci v pozorovaných předmětech a poskytnout tak čtenáři reálný a pokud možno co nejkomplexnější obraz o podobě komunikace, která probíhá ve školní třídě mezi učitelem a žáky během výuky. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část empirickou. Teoretická část se nejprve zabývá pedagogickou komunikací jako takovou, ze které vychází termín výuková komunikace. Popsány jsou také charakteristiky výukové komunikace, které byly povětšinou výzkumně ověřovány. Empirická část prezentuje výsledky realizovaného výzkumu, jehož předmětem byla výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole.
Výuková komunikace na konzervatořích a její specifika
Hádková, Petra ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent) ; Höflerová, Eva (oponent)
Název: Výuková komunikace na konzervatořích a její specifika Autor: Mgr. Petra Hádková Katedra: Katedra českého jazyka Vedoucí práce: doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Konzultant: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Cílem této práce je popsat výukovou komunikaci na konzervatořích a její specifika. K jejímu popisu uplatňujeme přístup pedagogický, lingvistický a okrajově i muzikologický. Výuková komunikace byla popsána na základě dílčích cílů. První výzkumná část je věnována zkoumání a popisu komunikačních struktur, kdy jsme zjišťovali, jaké typy komunikačních struktur se ve výukové komunikaci vyskytují a které komunikační struktury jsou nejvíce zastoupeny. Druhou výzkumnou část jsme věnovali zkoumání a popisu komunikačních (ilokučních) funkcí, kde nás zajímalo, s jakými záměry učitelé a žáci komunikují a jaká je frekvence funkcí ve výuce. V třetí části se zabýváme humorem ve výukové komunikaci. Zjišťovali jsme, jaké jsou podoby humorných situací, to znamená, proč a čemu se učitelé a žáci smějí, kdo je iniciátorem a příjemcem humoru, zda je humor záměrný či nezáměrný, zda má souvislost s obsahem učiva a rovněž jaká je frekvence humorných situací ve výukové komunikaci. Poslední výzkumná část je věnována hudební komunikaci v hudebně-odborných předmětech. Sběr dat proběhl na šesti konzervatořích v Čechách...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.