Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém první pomoci řízený počítačem
Příhoda, Vratislav ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Lidský život je příliš vzácný na to, aby mohl být ztracen. Pravidla první pomoci nejsou složitá. Jedním ze základních prvků první pomoci je neodkladná resuscitace. K správnému provádění neodkladné kardiopulmonální resuscitace nestačí pouze teoretické znalosti, ale je potřeba mít i praktické zkušenosti. Ty se dají získat nácvikem na výukových resuscitačních modelech. Tato práce se zabývá návrhem systému pro vyhodnocování nácviku resuscitace, kde její úspěšnost je vyhodnocována počítačem. První část práce popisuje resuscitací dle doporučení Evropské rady pro resuscitaci z roku 2005, jejichž znalost je nutná pro návrh systému. V další části jsou pospány možnosti sledování správného postupu nácviku neodkladné resuscitace a nejčastější chyby, kterých se frekventanti při nácviku dopouštějí. Součástí práce je i přehled dostupných resuscitačních modelů. Poslední část je věnována vlastnímu návrhu hardwaru a softwaru systému pro vyhodnocování nácviku. Je zde použit resuscitační model AmbuMAN od firmy Ambu. Součástí je také test z první pomoci.
Teoretické znalosti žáků z první předlékařské pomoci
Vlnová, Karolína
Bakalářská práce se zabývá zjištěním teoretických znalostí žáků středních škol z první předlékařské pomoci. Cílem teoretické části práce je definování první po-moci, popsání postupu první předlékařské pomoci u jednotlivých stavů ohrožují-cích život, shrnutí začlenění výuky první pomoci do RVP a charakteristika didak-tických testů. Praktická část se věnuje výzkumu na zvolené střední škole. K zjištění teoretických znalostí žáků čtvrtých ročníků je použit didaktický test. V závěru ba-kalářské práce je uvedena analýza výsledků a jejich zhodnocení.
Faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc u běžné a pedagogické veřejnosti v České republice
Sekerášová, Iveta ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
V České republice jsou občané povinni poskytnout první pomoc dle platných právních norem. Proto je výuka první pomoci začleněna i do vzdělávacích programů na různých úrovních školního vzdělání. Přestože se lidé učí, jak poskytovat první pomoc, ukazuje se, že v reálných situacích často není poskytnuta dostatečně. Existuje více faktorů, které mohou ovlivnit lidské reakce a snížit ochotu poskytnout první pomoc. Podle odborných studií jsou nejběžnějšími inhibujícími faktory přítomnost nebezpečí, strach z nákazy, panika a stres, nedostatečná znalost postupů první pomoci a obecné obavy. Avšak většina těchto informací byla získána prostřednictvím studií provedených mimo Českou republiku. Proto jsme provedli dvě dotazníkové studie zaměřené na českou populaci. Respondenty byli zástupci běžné (N=1594) a pedagogické (N=1876) veřejnosti. Cílem bylo zjistit, které faktory je nejvíce omezují při poskytování první pomoci. Výsledky ukázaly, že mezi nejdůležitější faktory patří bezpečnostní aspekty, emocionální vlivy (např. panika, úzkost, pocit znechucení či nevolnosti) a nedostatečná znalost první pomoci. Na základě výsledků byla navržena didaktická doporučení do pedagogické praxe, která mohou zvýšit kvalitu a efektivitu prováděných školení první pomoci. Klíčová slova první pomoc, výuka první pomoci, ochota...
Znalosti a dovednosti žáků v první pomoci na 2. stupni základních škol - kardiopulmonální resuscitace
Ročková, Lenka ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku první pomoci u žáků základních škol s důrazem na resuscitační postupy. První pomoc a resuscitace především jsou klíčovou dovedností pro záchranu životů v kritických situacích. I když je výuka první pomoci součástí školních programů, často zůstává omezena na teoretický výklad, což může omezit schopnost žáků prakticky reagovat. Předložená studie zdůrazňuje význam praktického nácviku a zážitkové pedagogiky ve výuce první pomoci. Realizovali jsme šetření na žácích 2. stupně základní školy (N=142), které se skládalo ze dvou hlavních částí. V dotazníkové části žáci mimo jiné hodnotili obtížnost jednotlivých úkonů spojených s resuscitací a odpovídali na otázky zaměřené na teoretické znalosti. V rámci druhé části žáci předvedli ukázku resuscitace na elektronickém výukovém modelu. Provedený výzkum potvrdil, že teoretické znalosti často neznamenají, že žák dovede potřebný úkon předvést i v praxi. Největší obtíže žákům dělaly úkony spojené s poskytováním umělých vdechů, ale nedostatky žáci měli i v případě správné frekvence a hloubky stlačování. Na základě uvedených výsledků byla navržena didaktická doporučení, která je možné implementovat do výuky první pomoci pro žáky. Jako klíčové se zdá být praktické cvičení resuscitace a možnost si dané úkony opakovaně vyzkoušet....
Analýza miskoncepcí v první pomoci u pedagogů a veřejnosti v ČR
Křečková, Adéla ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
První pomoc je definovaná jako soubor jednoduchých opatření vedoucí k omezení rozsahu a důsledků ohrožení zdraví či života. Její poskytování by se mělo řídit platnými postupy vydávanými každých pět let Evropskou resuscitační radou (ERC) a jsou uvedeny v tzv. Guidelines. Přestože jsou zde postupy přesně definované, v populaci jsou stále silně zakořeněny některé nesprávné postupy a mýty, jež mohou zásadním způsobem ovlivnit zdraví zraněné osoby, nebo dokonce způsobit její úmrtí. V této diplomové práci jsou tyto nesprávné postupy souhrnně nazvány jako miskoncepce. Cílem této diplomové práce je analyzovat miskoncepce vyskytující se napříč českou běžnou a pedagogickou veřejností, jejich rozšíření a zdroje, odkud pocházejí, a následné srovnání těchto poznatků s výsledky Zvěřinové (2018) získanými od pedagogů českých základních škol a gymnázií. Vedlejším cílem byla analýza výskytu miskoncepcí u respondentů z běžné veřejnosti, kteří během svého života absolvovali nějaký kurz první pomoci, případně jak ovlivňuje rozsah absolvovaného kurzu, nebo období, v jakém kurz absolvovali, jejich znalosti. Též jsme zjišťovali míru proškolení v první pomoci na všech stupních vzdělávání. Výzkum byl proveden pomocí internetového dotazníku, jehož hlavní část tvořilo 10 modelových situací, u kterých respondenti rozhodovali...
Analýza miskoncepcí v první pomoci u pedagogů a veřejnosti v ČR
Křečková, Adéla ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
První pomoc je definovaná jako soubor jednoduchých opatření vedoucí k omezení rozsahu a důsledků ohrožení zdraví či života. Její poskytování by se mělo řídit platnými postupy vydávanými každých pět let Evropskou resuscitační radou (ERC) a jsou uvedeny v tzv. Guidelines. Přestože jsou zde postupy přesně definované, v populaci jsou stále silně zakořeněny některé nesprávné postupy a mýty, jež mohou zásadním způsobem ovlivnit zdraví zraněné osoby, nebo dokonce způsobit její úmrtí. V této diplomové práci jsou tyto nesprávné postupy souhrnně nazvány jako miskoncepce. Cílem této diplomové práce je analyzovat miskoncepce vyskytující se napříč českou běžnou a pedagogickou veřejností, jejich rozšíření a zdroje, odkud pocházejí, a následné srovnání těchto poznatků s výsledky Zvěřinové (2018) získanými od pedagogů českých základních škol a gymnázií. Vedlejším cílem byla analýza výskytu miskoncepcí u respondentů z běžné veřejnosti, kteří během svého života absolvovali nějaký kurz první pomoci, případně jak ovlivňuje rozsah absolvovaného kurzu, nebo období, v jakém kurz absolvovali, jejich znalosti. Též jsme zjišťovali míru proškolení v první pomoci na všech stupních vzdělávání. Výzkum byl proveden pomocí internetového dotazníku, jehož hlavní část tvořilo 10 modelových situací, u kterých respondenti rozhodovali...
Aktuální trendy v přírodovědném vzdělávání na základních a středních školách se zaměřením na první pomoc
Loudová, Hana ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práci si klade za cíl na základě původních odborných zdrojů vytvořit literární rešerši na dané téma, a tak pomoci informovat veřejnost, zejména pak učitele, o problematice výuky přírodovědných předmětů a první pomoci. Hlavním cílem práce je představit ucelený přehled hlavních aktuálních trendů v přírodovědném vzdělávání a ve výuce první pomoci, přednosti a úskalí jednotlivých metod, včetně konkrétních příkladů pro jejich implementaci v daných oblastech. Úvodní kapitola shrnuje historický vývoj přírodovědného vzdělávání pro ukotvení těžiště práce do kontextu. Hlavním obsahem rešerše je představení jednotlivých inovativních výukových metod s jejich přednostmi a úskalími včetně konkrétních příkladů využití ve výuce biologie a přírodopisu na základních a středních školách. Stejný koncept členění pro přehlednost zachovává i kapitola o výuce první pomoci. Závěrečná kapitola se věnuje zhodnocení a porovnání trendů v přírodovědném vzdělávání a výuce první pomoci s tradiční výukou.
Znalost první pomoci u žáků základních a středních škol
Nečesalová, Miroslava ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Cílem této práce je zjistit úroveň teoretických znalostí první pomoci u žáků devátých ročníků základních škol a studentů čtvrtých ročníků středních škol. Zajímá mě, zda školy dostatečně a efektivně připravují dospívající jedince v této oblasti pro život. Pro zjištění úrovně teoretických znalostí první pomoci u studentů jsem použila metodu kvantitativního výzkumu formu dotazníku. Na základě zjištěných údajů je možné navrhnout změny ve výuce první pomoci na školách, aby teoretické znalosti byly žákům předávány co nejefektivněji.
Způsoby výuky první pomoci v autoškolách
FÜRST, Tomáš
Bakalářská práce na téma "Způsoby výuky první pomoci v autoškolách," se zaměřuje na systém výuky zdravotnické přípravy v autoškolách. Podle statistických údajů se denně na našich silnicích stane přibližně 250 dopravních nehod, řada z nich si pak vyžádá zranění nebo úmrtí. V té chvíli o přežití rozhoduje rychlá pomoc ihned po nehodě, která je zajištěna především prostřednictvím dalších účastníků silničního provozu. Každý řidič by měl v rámci autoškoly absolvovat školení první pomoci a měl by být na tuto situaci připraven. V práci byl uplatněn smíšený výzkum, stanoven jeden cíl a tři výzkumné otázky. Metodou sběru dat u kvalitativní části byly polostrukturované rozhovory s majiteli vybraných autoškol, které doplnily kvantitativní částí anonymní dotazníky s absolventy a studenty autoškol. Z výsledků výzkumu vyplývá, že se výuka v jednotlivých autoškolách liší, jak ve formě školení, tak i v tematickém obsahu probíraných témat a kvalifikačním vzdělání lektora. Výzkumem bylo také zjištěno, že školení v některých autoškolách nesplňují legislativní požadavky, především v dodržování počtu hodin, a poměrem mezi teoretickou a praktickou částí výuky. Pro praxi z tohoto výzkumu plyne, že by mělo dojít ke změně současného systému, aby výuka zdravotnické přípravy probíhala kvalitně a dle platné legislativy. Výzkum také zjistil pohled a výhrady na současný systém výuky první pomoci v autoškolách, jak z řad majitelů autoškol, tak i z řad studentů.
Systém první pomoci řízený počítačem
Příhoda, Vratislav ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Lidský život je příliš vzácný na to, aby mohl být ztracen. Pravidla první pomoci nejsou složitá. Jedním ze základních prvků první pomoci je neodkladná resuscitace. K správnému provádění neodkladné kardiopulmonální resuscitace nestačí pouze teoretické znalosti, ale je potřeba mít i praktické zkušenosti. Ty se dají získat nácvikem na výukových resuscitačních modelech. Tato práce se zabývá návrhem systému pro vyhodnocování nácviku resuscitace, kde její úspěšnost je vyhodnocována počítačem. První část práce popisuje resuscitací dle doporučení Evropské rady pro resuscitaci z roku 2005, jejichž znalost je nutná pro návrh systému. V další části jsou pospány možnosti sledování správného postupu nácviku neodkladné resuscitace a nejčastější chyby, kterých se frekventanti při nácviku dopouštějí. Součástí práce je i přehled dostupných resuscitačních modelů. Poslední část je věnována vlastnímu návrhu hardwaru a softwaru systému pro vyhodnocování nácviku. Je zde použit resuscitační model AmbuMAN od firmy Ambu. Součástí je také test z první pomoci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.