Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětský výtvarný projev v předškolním věku
DVOŘÁKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá výtvarným projevem dětí předškolního věku. Pojednává o výtvarných technikách v tomto období a dokládá praktické ukázky tvorby formou výtvarných lekcí. Pozornost je věnovaná také volnému času a výtvarným činnostem vznikajícím ve volném čase. V teoretické části blíže charakterizuji pojem volný čas, dětský výtvarný projev a předškolní věk. Poukáži na zvláštnosti daného věku a nastíním diagnostické možnosti dětského výtvarného projevu. Blíže charakterizuji tvořivost jako výchozí pojem a specifikuji výtvarné techniky v předškolním věku. Cílem bakalářské práce bude ověřit teoretické poznatky v praxi formou praktických ukázkových lekcí výtvarné tvorby dětí. Praktická část je tvořena formou ukázkových lekcí výtvarné tvorby 5 dětí předškolního věku. Popisuji zde a zhodnocuji jednotlivé činnosti na základě stanovených cílů a dokládám ukázky tvorby dětí.
Význam a postavení současné české vědecké zoologické ilustrace v naučné literatuře
Janů, Barbora ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rous, Jan (oponent)
(česky) Práce se věnuje podobě české vědecké zoologické ilustrace 20. století až po současnost. V úvodu odhalí historii a vývoj vědecké zoologické ilustrace v Čechách. Hlavní část práce zmapuje vědeckou zoologickou ilustraci 20. století až po současnost. Představí její podobu, vlivy, výtvarné techniky a dílo předních představitelů. Práce představí reálnou zoologickou ilustraci v podobě odborné a naučné literatury. Pokusí se odhalit vliv počítačové tvorby na tradiční výtvarné techniky vědecké zoologické ilustrace. Přinese zamyšlení nad postavením vědecké realistické ilustrace a také nad přesahem vzdělávací funkce směrem ke vztahu k přírodě. Zhodnotí důležitost současné vědecké zoologické ilustrace.
Animace a animovaný film ve výtvarné výchově
Hausenblasová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá využitím prostředků animovaného filmu v rámci výuky výtvarné výchovy. Představuje animaci jako moderní a dostupnou formu výuky, která stimuluje tvůrčí schopnosti dětí a rozvíjí jejich sociální a komunikativní dovednosti při práci v kolektivu. Mapuje její možnosti a reflektuje potenciální problémy a jejich možné řešení. Autorka se opírá o praxi domácích i zahraničních pedagogů, kteří se výukou animovaného filmu zabývají, ale staví též na vlastních zkušenostech. Práci doplňuje také internetová stránka, která tyto zkušenosti zpřístupňuje formou blogu všem pedagogům, kteří by chtěli animaci do výuky zařadit, i široké veřejnosti. Ve výtvarné části autorka představuje dva vlastní animované filmy a s nimi provázané autorské knížky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Flipbook - jak začít s dětmi animaci
Kofránková, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Práce se zabývá výukou animace ve výtvarné výchově. Jako výchozí prostředek vy-užívá formu flipbooku, mapuje jeho možnosti a reflektuje jeho problematické stránky. Praktická část práce představuje flipbooky z dílny autorky, provedené různými technikami.
Specifika arteterapeutické práce v rozdílných skupinách gerontologických klientů.
CÁBOVÁ, Milena
Anotace Bakalářská práce je zaměřena na arteterapeutickou činnost ve třech rozdílných skupinách seniorů. Sleduje výtvarný projev starých lidí s rozdílným zatížením a odlišnou životní situací, vhodnost použitých technik, témat a arteterapeutických přístupů v jednotlivých skupinách. Teoretická část popisuje fenomén stáří, aspekty životních situací a krizové události v životě seniorů. V praktické části je sledován výtvarný projev klientů, vhodnost, účinnost a obliba arteterapeutických technik a postupů, naplňování cílů a zároveň význam arteterapie pro jednotlivce zatížené různými zdravotními či sociálními problémy.
Rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku pomocí výtvarných činností
KREJČOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou u dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem je zachycení úrovně grafomotoriky u vybrané skupiny dětí před nástupem do školy a její rozvoj pomocí výtvarných činností. V teoretické části je nastíněna charakteristika vývojového období předškolního věku dítěte se zaměřením na grafomotorický rozvoj. Dále je uveden význam a vývoj dětské kresby, pracovní a hygienické návyky při kreslení a psaní. Praktická část se zabývá úrovní grafomotoriky vybrané skupiny dětí před zahájením a po ukončení práce s vytvořenými pracovními listy. Zabývá se vhodností metodického materiálu pro děti předškolního věku. K realizaci výzkumu jsou použity metody pozorování, rozhovoru a analýza diagnostických listů. Ze zjištěných poznatků byly vytvořeny závěry pro další praxi.
Výtvarné činnosti v rámci zájmových útvarů v DDM
MINAŘÍKOVÁ, Jana
V práci se budu zabývat výtvarnými kroužky: Kreativní tvorba, Kresba a malba, Pastelka a Keramika. Výtvarnou činností, která je součástí různých oslav, např. při Dni dětí, městských slavnostech, vánočních trzích apod.. Okrajově se zmíním a letních malířských kurzech a jednorázových akcích, které DDM pořádá pravidelně jedenkrát měsíčně pro veřejnost. V praktické části se budu věnovat rozboru prací jednotlivých útvarů a činností. Při přípravě činností vycházím ze studia knih, zabývajících se výtvarnou činností, dějinami výtvarného umění a lidové kultury, historie města Stříbra. Budu popisovat a dokumentovat některé ze schůzek a akcí s dětmi.
Rozvoj vybraných klíčových kompetencí žáků prvního stupně základní školy v družině s využitím výtvarných technik
NOVÁKOVÁ, Sára
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech rozvíjení sociálních a komunikativních kompetencí za pomoci výtvarných technik ve školní družině. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické, části je vymezen pojem školní družina a s ním související osobnost vychovatele a charakteristika dítěte navštěvující školní družinu. Dále pojmy klíčové kompetence, výtvarná výchova a využití jejích technik ve školní družině. V druhé, praktické, části je popsán teoretický projekt vytvořený jako doplňkový výtvarný program pro školní družiny s praktickým zaměřením především na rozvoj sociálních a komunikativních kompetencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.