Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci
Polánková, Barbora ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem práce jsou výchovně vzdělávací problémy dětí v obtížné životní situaci. Teoretická část práce se zabývá sociálně pedagogickým pojmem obtížná životní situace, jejím zvládáním a specifiky těchto situací u dětí. Zaměřuje se na ohrožování dítěte rodinným prostředím a jeho důsledky a projevy ve škole. Také popisuje možné přístupy učitele k situaci dítěte. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu, metodami hloubkového rozhovoru a analýzy dokumentů, zkoumá konkrétní projevy obtížných životních situací tří dětí z pohledu jejich učitele a s důrazem na jeho chápání, hodnocení a přístup k této situaci. Obtížná životní situace dětí se ve škole projevovala v mnoha rovinách. V rovině vztahů s vrstevníky, v rovině chování, školních výsledků, vztahu k učiteli apod. Přístupy učitelů byly většinou vstřícné a podporující. Klíčová slova Obtížná životní situace, žák, rodina, výchovně-vzdělávací proces, učitel, syndrom CAN, dítě v ohrožení
Tvorba a implementace Školního vzdělávacího programuu studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách Vyšší odborné školy, střední průmyslové školy automobilní a technické v Českých Budějovicích
ILKO, Vítězslav
Práce se věnuje problematice tvorby a implementace Školního vzdělávacího programu (ŠVP)studijního oboru Dopravní provoz v podmínkách VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Zabývá se obecnými východisky a předpoklady tvorby a vlastní realizace ŠVP v návaznosti na požadavky stanovenými Rámcovým vzdělávacím programem(RVP). Popisuje proces konverze požadavků RVP do podmínek konkrétního ŠVP v dané škole a vlastní realizaci nového modelu výuky dle zásad ŠVP. Práce shrnuje kvantifikovatelné výsledky zavedení ŠVP v porovnání se stávajícím Učebním plánem pro daný obor studia a porovnává očekávané přínosy plynoucí ze zavedení ŠVP pro danou školu. Zabývá se rovněž možností dalšího užití daného ŠVP studijního oboru Dopravní provoz pro tvorbu navazujících ŠVP jiných oborů, příp.škol.
Úloha učitele odborného výcviku na střední odborné škole
SUCHÁNKOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám úlohou učitele odborného výcviku, všemi prvky, které jsou potřebné a důležité pro vykonávání této profese. Poukazuji především na učitele a jeho působení ve výchovně-vzdělávacím procesu. V teoretické části věnuji pozornost charakteristice didaktiky a její projekce do úlohy učitele odbodného výcviku. Nastiňuji roli učitele jeho dovednosti a kompetence. Poukazuji také na organizační formy, výukové metody a materiálně didaktické pomůcky. Těžištěm bakalářské práce je její praktická část, která zahrnuje samotný průběh učebního dne, sebehodnocení učitele a řízené rozhovory se žáky pro zjištění kvality učebního dne. Tyto informace mohou sloužit pro učitele odborných předmětů ke zkvalitnění učebních dnů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.