Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Drogově závislé matky v Terapeutické komunitě Karlov a význam pocitu viny ve výchově dětí
Kubištová, Natálie ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Lososová, Amalie (oponent)
Východiska: Ženy s problémy z užívání návykových látek mají své charakteristické rysy a potýkají se s mnohými těžkostmi, jež vyplývají nejen z jejich genderových specifik. Mezi nimi je významně zastoupeno mateřství, které v kombinaci s abúzem návykových látek zásadně mění svůj profil, počínaje prožíváním, konče způsobem, jakým se tyto ženy vztahují ke svým dětem. Tyto způsoby jsou zatíženy mnohými prožitky, procesy a emocemi, které následně blokují nastolení vhodné výchovy. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, zda ženy se závislostními problémy pociťují vinu a stud ve vztahu ke svým dětem, případně zmapovat, odkud vyvěrají a co je formuje. Dalším stěžejním cílem bylo odhalit, zda tyto pocity mohou vytvářet bariéry ve vztahu k dítěti, a především pak ve výchově. Posledním cílem práce bylo vyhodnotit, zda kromě těchto determinant vstupují do procesu sanace vztahu ještě jiné proměnné, případně které to jsou. Metodika: Sběr dat se uskutečnil na jaře roku 2019 v Terapeutické komunitě Karlov. S klientkami byl veden polostrukturovaný rozhovor, dále byly popsány konkrétní pozorované situace mateřských interakcí k dítěti. Výzkumný soubor: Vzorek byl vytvořen 5 klientkami Terapeutické komunity Karlov, které podstupovaly léčbu spolu se svým dítětem. Výsledky: Z výpovědí respondentek a analýzy pozorovaných...
Výchovné styly v současných typech rodin
BASTLOVÁ, Eliška
Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem výchovných stylů, jejich druhy a využitím při výchově. V souvislosti s nimi je zmíněno i téma rodina, ve které jsou jednotlivé styly užívány pro výchovu potomků. Práce je tvořena dvěma hlavními částmi - teoretickou a praktickou. V teoretické části je výchova definována z pohledu minulosti i současnosti. Dále je zde uveden i její postupný vývoj a různé pohledy na tuto problematiku. V této polovině práce je věnována další větší kapitola i již zmiňované rodině. Její podstatě, typům, funkcím i členům. Praktickou část představuje popis výsledků výzkumného šetření, které bylo zrealizováno metodou rozhovorů s dětmi z různých typů rodin. Jsou zde rozebrány konkrétní odpovědi a situace. Popsáno je i srovnání a náhled do života vybraných rodin. Závěr praktické části tvoří shrnutí poznatků z výzkumného šetření.
Neformální vzdělávání dětí: Jak rodina ovlivňuje výběr kroužků
Čerňanská, Sára ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o neformálním vzdělávání dětí, zejména se zaměřuje na popis faktorů, které ovlivňují vysokoškolsky vzdělané rodiče při výběru zájmových kroužků svým dětem, které tráví průměrně 5 hodin týdně v zájmových kroužcích. V této práci se zaměřuji na děti základní školy prvního a druhého stupně, v tomto věku jsou klíčovými činiteli rodiče, kteří děti vychovávají a přenáší na ně své vzory chování a své hodnoty. Cílem je zjistit co ovlivňuje rodiče při výběru, v jaké míře na výběru participují děti, jak si rodiče rozdělují role v zajišťování chodu zájmových kroužků. V rámci výzkumu bylo provedeno jedenáct rozhovorů, na kterých byla provedena obsahová analýza. Výsledkem je popis faktorů, které všechny rodiče ovlivňují v podobné míře, jako je osobnost dítěte, jeho zájem, věk a vzdálenost kroužků od bydliště. Hlavním zjištěním jsou rozdílná pojetí neformálního vzdělávání některých respondentů, jejich odlišná míra kontroly a zásahů do výběru a jiné představy ohledně toho, jak by jejich dítě mělo trávit volný čas. Podle těchto aspektů byly vytvořeny tři přístupy rodičů. Jedná se o volný, aktivní a náročný přístup.
Pravidla ve třídách mateřských škol
MOTYČÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce zkoumá problematiku systému pravidel v mateřských školách. Teoretická část se zabývá problematikou výchovy a morálního vývoje dítěte, popisuje výchovné styly a prostředky, které vedou ke zvnitřňování norem u dětí. Dále je zmíněna role mateřské školy v souvislosti s hranicemi. V neposlední řadě se zabývá tím, jak správně nastavit pravidla, uvádí postupy jejich tvorby a sledování funkčnosti v životě mateřské školy. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníků a rozhovorů. Získaná data vypovídají o pravidlech v mateřských školách, o jejich stanovování, dodržování a o osobní zkušenosti a postoji pedagogů.
Využívání odborné literatury (výchovných knih) rodiči při výchově svých předškolních dětí
MARŠÁKOVÁ, Petra
Tato bakalářské práce se zabývá využíváním odborné literatury (výchovných knih) rodiči při výchově svých předškolních dětí. Hlavním cílem je zjistit, jaké jsou důvody čerpání z odborných knih o výchově, co se u rodičů odráží ve výběru a co od takové literatury očekávají. Teoretická část obsahuje kapitoly týkající se výchovy, výchovných stylů rodičů, rodiny nebo vývoje předškolního dítěte. Praktická část je zaměřená na výsledky výzkumného šetření jak pomocí kvantitativní metody dotazníků, tak i kvalitativní rozhovorů.
Analýza metod práce u internátní formy preventivně výchovné péče
Firbachová, Věra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu preventivně výchovných zařízení, kterými jsou střediska výchovné péče. Konkrétně se práce zaměřuje na Středisko výchovné péče v Domažlicích. Teoretická část charakterizuje filozofii internátního pobytu a především metody a formy práce, které jsou během práce s klientem využívány. Dále popisuje spolupráci s dalšími subjekty a organizacemi, se kterými středisko výchovné péče společně participují, a tím podporují klienta v nápravě jeho chování. Pro empirickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum, a to za využití designů případové studie a především metody zakotvené teorie. Výzkum je zaměřený na vliv metod a forem práce na změnu, zmírnění nebo odstranění již vzniklých poruch chování, a to z pohledu samotných klientů a jejich rodičů. Na základě provedeného výzkumu jsou pak v závěru práce formulované odpovědi na výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Preventivně výchovná péče, metody a formy spolupráce, internátní pobyt, práce s rodinou, výchovné styly, neziskové sektory.
Rodinná výchova dítěte navštěvujícího MŠ s respektujícím přístupem
CMÍRALOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměří na rodinnou výchovu dětí, které navštěvují mateřskou školu s respektujícím přístupem. Teoretická část zpracovává téma výchovy, vlivů na výchovu, výchovných stylů. Definuje také rodinnou a institucionální výchovu. Přibližuje dva současné trendy výchovy a to Respektující výchovu a Nevýchovu. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který je realizován formou dotazníku. Dotazník mapuje výchovné postoje a styly v konkrétních rodinách dětí, které navštěvují školku uplatňující respektující přístup, sleduje případné shody či výrazné rozdíly mezi školní a rodinnou výchovou v přístupu k dítěti.
Vliv výchovného stylu v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte
Machová, Irena ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se týká vlivu výchovných stylů v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte. Jejím cílem je popsat a prozkoumat fenomén sebepojetí jako jedné z klíčových kategorií osobnosti člověka ve vztahu k působení způsobu rodinné výchovy. V teoretické části poskytuje přehled podstatných fakt z oblasti psychologie jáství a psychologie rodiny, konkrétně se věnuje popisu sebepojetí se všemi jeho složkami a aspekty, zabývá se systémovým pohledem na rodinu a na výchovné styly v ní uplatňované. Empirická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil prostřednictvím narativních rozhovorů. Jejich kategoriální analýzou bylo zjištěno, že na zdravý rozvoj sebepojetí jedince působí krom výchovného stylu v rodině i další skutečnosti, které se ukázaly jako klíčové. Jedná se zejména o otázku resilience jedince, která může působit protektivně ve vztahu k potenciálnímu negativnímu vlivu rodinné výchovy. V empirické části práce jsou rovněž načrtnuty další možné perspektivy rozšíření stávajícího výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.