Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946
JEČMÍNKOVÁ, Libuše
Bakalářská práce "Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946" se zabývá historií možností učitelského vzdělávání v Českých Budějovicích do roku 1946. Mapuje vznik a existenci učitelských ústavů a jiných vzdělávacích institucí zaměřených na vzdělávání domácích učitelek. V průběhu práce bylo zjištěno, že do roku 1946 se v Českých Budějovicích nacházely následující učitelské ústavy: Německý učitelský ústav, Ústav pro vzdělání učitelek domácích nauk, Učitelský ústav Školských sester, Učitelský ústav sester Nejsvětější Svátosti, Český učitelský ústav.
Učitelské ústavy v Českých Budějovicích od vzniku ČSR do roku 1946
HRUŠKOVÁ, Zuzana
Předložená diplomová práce se zabývá učitelskými ústavy v Českých Budějovicích v letech 1918-1946. Tato práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historickou dobu zkoumaného období, dějiny školství a historii vzdělávání učitelů. V této době se v Českých Budějovicích nacházely čtyři učitelské ústavy zaměřené na všeobecné vzdělávání: český učitelský ústav, německý učitelský ústav, ženský učitelský ústav Kongregace sester Nejsvětější Svátosti a ženský učitelský ústav Kongregace Školských sester de Notre Dame v domě U Sv. Josefa. V této práci jsou popsány jednotlivé učitelské ústavy, kdy vznikly, kde se nacházely a jak ve zkoumaném období fungovaly. Z historie učitelského ústavu v domě U Sv. Josefa se nedochovaly kroniky ani výkazy, proto se k tomuto ústavu nenachází tolik informací. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na porovnání průběhu běžného školního roku na učitelských ústavech a také na průběh školních let 1918/1919 a 1938/1939. Z historického hlediska jsou to důležité mezníky v dějinách a práce popisuje, zda se tyto události na ústavech nějak projevily. Dále jsou uvedeny počty studentů a studentek na učitelských ústavech ze zkoumaného období. Údaje jsou u každého učitelského ústavu graficky znázorněny a blíže popsány. Poté jsou informace shrnuty, porovnány vzájemně a graficky znázorněny.
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.
Výuka předmětu kreslení na učitelském ústavu v Českých Budějovicích
ČÍŽKOVÁ, Barbora
Předkládaná kvalifikační studie je věnována doposud nepříliš komplexně zpracovanému tématu postulace předmětu kreslení ve vzdělávání pedagogů, konkrétně jeho aplikace na Učitelském ústavu v Českých Budějovicích. Ten je z hlediska vývoje předmětu výjimečný zejména působením celorepublikově uznávaných osobností pozdější výtvarné výchovy (E. Pitter, J. Bartuška). Cílem teoretické části práce je alespoň částečně zmapovat genezi vzdělávání pedagogů v předmětu kreslení v jihočeském regionu a pokusit se přiblížit jeho proměny. Část praktická pak zjištěné informace sumarizuje a transformuje do podoby reprezentativního výstavního panelu s akcentem na jeho praktickou využitelnost v terciární sféře vzdělávání.
České školy v období protektorátu
Vaněček, Michal ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) ; Prokop, Jiří (oponent)
v jazyce českém Pro zpracování své rigorózní práce jsem si vzhledem ke svému dlouholetému zájmu o historii 2.světové války zvolil téma "České školy v období protektorátu". Mým cílem bylo popsat toto pro české školství velmi těžké období se záměrem vytvořit spíše populárně - naučnou publikaci určenou studentům pedagogiky jako rozšíření výuky dějin pedagogiky, protože jsem se během svých studií na Pedagogické i Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze vůbec nesetkal s probíráním tohoto údobí dějin našeho školství. Domnívám se, že je třeba i dnes studentům pedagogických oborů, tedy především budoucím učitelům, toto téma připomínat, a to především z toho důvodu, aby došlo k uvědomění nelehké situace učitelstva, ale i žactva a studentstva v období nacistického útlaku. Myslím si, že by toto, i když velmi smutné téma, mohlo vychovávat budoucí učitele k tomu, že si budou svého poslání více vážit, což může zvýšit i současnou nižší prestiž tohoto povolání u nás. V nemalé míře by bylo mým přáním, aby přečtením mé práce bylo v budoucích učitelích pozvednuto vlastenectví, láska a úcta k dějinám našeho školství. Celou práci jsem koncipoval jako popis situace jednotlivých školních protektorátních let, samozřejmě s patřičným úvodem do problematiky protektorátního školství, v úvodu každého školního roku jsem...
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.