Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Písmová rodina Pagella: rozšíření o arménské písmo
Nazarjanová, Kristina
Bakalářská práce se zaměřuje na rozšíření písma Pagella o arménskou abecedu. Písmo bylo vytvořeno v programu FontForge. Teoretická část práce se zabývá fonty v systému TeX, projektem TeX Gyre a porovnáním rodin písma. Praktická část popisuje proces tvorby arménské abecedy ve čtyřech stupních – řez regular, kurzíva, tučné písmo a tučná kurzíva – a obsahuje prezentaci hotových písem. Cílem práce je přispět k rozvoji rodiny písma Pagella a posunout vývoj arménských písemných fontů.
Grafická úprava prezentace pro žáky s dyslexií na středních odborných školách
Šimková, Ivana
Bakalářská práce zabývající se grafickou úpravou prezentace pro žáky z dyslexií na středních odborných školách je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje dyslexii. Hlavní pozornost je věnována procesu čtení jako základní dovednosti. První kapitola praktické části se zabývá typografií a jejího vlivu na čitelnost textu. Druhá kapitola shrnuje grafický design v prezentacích. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce je vytvoření metodického popisu práce s grafickým designem, který je upraven v souladu s potřebami žáků s dyslexií.
inprogress.type
Zábojník, Ondřej ; Hojgr, Jakub (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Typografie jako disciplína je v současnosti mainstreamově považována za autorskou a v běžné praxi se většinou setkáváme s přístupem, kdy autoři písem pečlivě střeží a skrývají svoje know-how, nesdílejí pracovní postupy/“nehotové” soubory. Vytváří tak kolem celého oboru jakousi tajemnou a neproniknutelnou membránu, ve které vládne nedůvěra vůči ostatním a všudypřítomný strach o vlastní “originalitu”. To vše pro zvýhodnění své pozice na trhu a kumulaci finančního i sociálního kapitálu. V textové části bakalářská práce představuje jednotlivé problémy prostupující typografickou praxí, vyvozuje závěry, jak lze s těmito problémy bojovat, a “pokorně” vyzývá stávající i začínající typografy ke spolupráci, komunitnímu smýšlení, šíření znalostí a sdílení nápadů a představuje limity/negativa stávajících alternativ. Tím přibližuje motivace k vytvoření platformy inprogress.type a jak tento nástroj může napomoct k pře-nastavení stávajících paradigmat. Inprogress.type je platforma/online nástroj na sdílení, kolektivní navrhování a/nebo postupné přetváření open-source písem, vizualizaci a archivaci celého procesu. Rozbíjí hranice mezi autorem, designérem a koncovým uživatelem a vytváří digitální prostředí nápomocné pro sebe-edukaci studentů i laiků. Tento nástroj vzniká na základě absence alternativ v online prostoru.
PATTERN PAINT ROLLER LAB
Giacintová, Zdeňka ; Arndt, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji technice válečkování neboli dekoračním malířským válečkům a jejich historickému kontextu. Práce pro mne představuje především možnost zabývat se fenoménem, který byl ve své době velmi populární, a prozkoumat jeho potenciál nad rámec tradičního vnímání. Prostřednictvím řady testů jsem experimentovala s vytvářením nových vzorů a zkoumala jsem možnosti této technologie, což zahrnovalo například také testy materiálu a velikosti válečkové matrice nebo přenesení dekoru z pro něj typického interiérového prostředí do prostředí exteriéru.
Písmová rodina Pagella: rozšírenie o skript Hangul
Hamarová, Lucia
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozšíření již existující písmové rodiny TeX Gyre Pagela o korejské znaky definováno bloky Unicode Hangul jamo. V teoretické části práce je zpočátku rozebírána problematika ohledně korejského jazyka a jeho písma - Hangulu. Později je popsána tematika fontu, jeho formátů a jejich použití v systému TeX. A v neposlední řadě analýza dostupných fontů na trhu. V praktické části se nachází návrh a stavba znaků spolu s popisem tvorby fontu v programu FontForge pro řez regular. Na závěr je ukázka vytvořených znaků rozdělených do bloků Hangul Jamo, Hangul Jamo for Compatibility, Hangul Jamo Extended-A a Hangul Jamo Extended-B.
Moderní typografie ve výtvarně-projektovém vyučování na 1. stupni ZŠ
PINKASOVÁ, Monika
Diplomová práce Moderní typografie ve výtvarně-projektovém vyučování na 1. stupni ZŠ se věnuje práci s písmem a písmeny hravými formami ve výtvarném vyučování s žáky 1. stupně základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Část teoretická se zabývá historií této problematiky. Budou představeny důležité umělecké směry, které se typografií zabývaly a také jména českých i zahraničních moderních typografů. Praktická část práce je zaměřena na samotnou projektovou výuku a tematickou řadu s názvem "Světem písmen a znaků", kdy je teorie aplikována na jednotlivé lekce, které byly uskutečněny s žáky z prvního stupně základní školy. Práce by měla především odkázat na důležitost typografie ve výtvarné edukaci a na zábavné činnosti s tím spojeny.
Aleš Najbrt a jeho místo v českém grafickém designu
SOUKUPOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje zejména osobnosti českého grafického designéra a typografa Aleše Najbrta, zvláště jeho přínosu pro český grafický design, a zasazuje ho do dobového kontextu. Dále pojednává o stručné historii grafického designu se zaměřením na plakát jako formu propagační grafiky. Třetí kapitolou této části je pak historie české typografie od šedesátých let dvacátého století. Praktickým výstupem bakalářské práce je tvorba autorského písma a následně jeho vzorové užití na plakátu. Praktická část obsahuje především popsané postupy tvorby fontu a propagačního plakátu.
Mezi uměním a třídním bojem. Kolektivní identita typografických dělníků v kontextu sociokulturních změn 19. století
Raška, Jakub
Studie má záměr propojit kulturní dějiny rané industrializace a počátky dělnického hnutí. Zkoumá měnící se kolektivní identitu tiskařů a sazečů, elitních i elitářských kvalifikovaných knihtiskařských dělníků, v časech fundamentálních změn společnosti. Typografové byli vzhledem ke své blízkosti k písemné kultuře prvními manuálně pracujícími, kteří se chopili pera, a sami reflektovali proměny svého postavení. Pramenný základ tvoří českojazyčné a německojazyčné texty z druhé poloviny 19. století. Pro komparaci měnící se identity typografů jsou zde zkoumány i texty a poměry z období raného novověku. Vedle textů z pera typogafů jsou zkoumány také aktivity typografických spolků a typografické stávky, během kterých docházelo k akceleraci proměn typografické identity.
Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno?
Korábková, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
(abstrakt) Práce Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno? podrobně popisuje časopis, který vycházel počátkem 90. let. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým prvkům jeho mimořádné grafické úpravy. Její výjimečnost vychází nejen z nezvyklého formátu Rautu, ale i z velkorysé práce s obrazovým materiálem a typografií, která se vymyká běžným pravidlům pro časopiseckou produkci. Neobvyklost Rautu se týká i obsahového zaměření časopisu, které má přesah směrem k národnostnímu podtónu. Pro hlubší pochopení Rautu je nezbytné zasazení časopisu do kontextu 90. let, který byl pro jeho vznik klíčový. Vzhledem k výlučnosti Rautu na časopis reagoval tisk, odlišně český a zahraniční, přičemž tato práce sestavuje mediální obraz Rautu. Součástí práce je i rozhovor se šéfredaktorem a art direktorem Rautu Alešem Najbrtem. Rautu vyšlo pouze pět čísel a na jeho zániku se podílelo několik faktorů. Z nich vychází závěr práce, který lze zobecněné podobě aplikovat na jiné časopisy s výjimečnou nebo nezvyklou grafickou úpravou.
Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
Richter, David ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
v českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.