Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku při pravidelném dojíždění do škol a zaměstnání ze Zruče nad Sázavou
Pavliš, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
The choice of means of transport at regular commuting is an issue that affect wide range of working population in Zruč nad Sázavou as well as students. The thesis explains on a representative sample of the population preference and choice of different means of transport at regular commuting to work and school from a small town Zruč nad Sázavou which is located in a relatively peripheral area. First, using statistical methods, socio-demographic, spatial and infrastructural aspects affecting the choice of means of transport are analysed. The second part of the research assesses the socio-psychological aspects of the choice of means of transport using controlled interview. Both surveys were conducted on the four main directions of commuting from Zruč nad Sázavou. Due to the peripheral location of the town and the lower extent of public transport car traffic in the form of individual trips or carpooling is more preferred for regular commuting For certain groups of people public transport still fulfills its function in providing transport services.
Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku při pravidelném dojíždění do škol a zaměstnání ze Zruče nad Sázavou
Pavliš, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Volba dopravního prostředku při pravidelném dojíždění je problematika, která se dotýká širokého spektra pracující a studující populace. Na reprezentativním vzorku obyvatel se práce snaží objasnit příčiny volby různých dopravních prostředků při pravidelném dojíždění do zaměstnání a do škol z malého města v relativně periferní poloze. Diplomová práce se zabývá vybranými aspekty, které ovlivňují volbu dopravního prostředku ve Zruči nad Sázavou při pravidelném dojíždění. Získané výsledky jsou podpořeny dotazníkovým šetřením. Analýzy jsou provedeny na základě kvazi-experimentálního přístupu hodnocení jednotlivých indikátorů. V další části se diplomová práce zabývá specifikami volby dopravního prostředku na vybraných čtyřech trasách ze Zruče nad Sázavou. Provedený výzkum prokázal platnost stanovených hypotéz. Nejčastějším dopravním prostředkem užívaným pro pravidelné dojíždění na zkoumaných trasách je automobil, především pro svoji flexibilitu a rychlost přepravy. Pro určité skupiny lidí veřejná doprava stále plní svoji funkci při zajištění dopravní obslužnosti.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
Analýza dopravního chování obyvatel v České republice s důrazem na využívání železniční dopravy
Divíšková, Lenka ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
V průběhu transformačního období došlo k dynamickým změnám v sektoru dopravy (změny v nabídce dopravních možností) a postupně se začalo měnit také dopravní chování obyvatel. Volba dopravního prostředku je proces, který je podmíněn mnoha faktory a může vykazovat rozdílné regionální charakteristiky. Z toho důvodu je obecným cílem práce hodnocení dopravního chování obyvatel v jednotlivých regionech Česka se zvýšeným důrazem na železniční dopravu. Analytická část diplomové práce je rozdělena na hodnocení ve dvou měřítkových úrovních. Cílem práce na národní úrovni je určit význam jednotlivých typů dopravních prostředků při dojížďce za prací. Smyslem práce je vyhodnotit konkurenci hlavních dopravních módů (železnice, autobus, automobil) a stanovit spádovou oblast každého krajského města dle využitého dopravního prostředku. V rámci tohoto cíle bude pozornost soustředěna zejména na míru využívání železniční dopravy. Vedlejším cílem práce je zhodnotit dojížďku za prací na mikroregionální úrovni v rámci okresu Příbram. Analýza bude provedena na bázi jednotlivých obcí v zázemí Příbrami a bude detailně hodnotit mobilitu obyvatel. Tato analýza by měla přinést doporučení pro využívání jednotlivých dopravních módů a jejich případnou optimalizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.