Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Města, výstavy a výstaviště: vliv výstavnictví na města
Štěpánková, Lenka
Pořádání všeobecných i specializovaných výstav se ke konci devatenáctého století stalo neodmyslitelnou součástí hospodářského a společenského života v řadě menších českých a moravských měst. Po dočasných areálech následovala první stálá výstaviště, a později v meziválečném období se výstavní areály staly běžnou součástí městské vybavenosti. Změna režimu po druhé světové válce československé výstavnictví zásadně poznamenala, což mělo druhotně dopad také na podobu sítě regionálních výstavišť v republice. Další zásadní proměna oboru výstavnictví souvisela v devadesátých letech s rozpadem socialistického bloku, globalizací ekonomiky a nástupem nových komunikačních technologií. V této době docházelo někde k neřízeným a živelným transformacím území a nevratnému ničení nerozpoznaných kulturních hodnot. Budoucí výzkum výstavních areálů by se v oblasti urbanismu měl soustředit na komplexní zmapování prostorového vývoje výstavišť v jednotlivých městech a na způsob jejich ukotvení v územně plánovací dokumentaci. Závěry tohoto výzkumu by pak posloužily jako vodítko pro péči o historické výstavní areály a případně jako podklad pro návrh jejich ochrany. Vzhledem k mezioborovému charakteru výstavnictví by související výzkum měl probíhat také v souvisejících oborech jako hospodářské dějiny, dějiny umění, teorie architektury nebo event management a cestovní ruch.
Analýza marketingového prostředí firmy: Výstaviště České Budějovice, a.s.
SUCHÁ, Veronika
Zájem každé firmy, která usiluje o úspěšné působení ve svém oboru, bez ohledu na to, zda se jedná o firmu malou, střední či velkou, se neustále a čím dál více zaměřuje na získání údajů, informací a znalostí ve svém předmětu oboru, a tedy o svém prostředí. Cílem je získat potřebné údaje a charakteristiky vnitřního i vnějšího prostředí. Podnik orientující se ve svém prostředí má výhodnější pozici v boji o trh. Vybaven těmito informacemi má předpoklad uspět, lépe než ostatní, a konkurovat ostatním subjektům, snadněji vytvořit strategii dobývání trhu a tím získat potřebné pole působnosti, bez kterého není možné se obejít. Významným krokem v této činnosti, která je součástí marketingových postupů, je správné zhodnocení a zařazení údajů a dat potřebných k provedení následné analýzy a nalezení optimálního spojení a vzájemných vztahů vnitřních podmínek a faktorů vnějšího prostředí. Pro zjištění jednotlivých charakteristik mikroprostředí podniku jsem využila analýzu Porterova modelu pěti sil. Shromážděné informace jsem rozdělila do dvou skupin. První skupina obsahovala informace, které se vázaly přímo k podniku samotnému a druhá popisovala okolí podniku (zákazníci, dodavatelé, konkurence). První důležitou skupinou, která tvoří okolí podniku jsou zákazníci. Zákazníky českobudějovického výstaviště lze rozdělit na dvě skupiny, první skupinu tvoří vystavovatelé a obchodníci a druhou návštěvníci. Dodavatelé pro společnost realizují různé propagační a reklamní tiskopisy. V rámci republiky představují konkurenci převážně ty veletržní správy, které organizují výstavy se stejnou nebo podobnou tématikou. Makroprostředí společnosti lze analyzovat a vyhodnotit území celé České republiky, ale nejdůležitější oblastí pro Výstaviště České Budějovice byl, je a vždy bude region jižních Čech. V jihočeském regionu je nutné počítat s působením faktorů charakteristických pro tuto oblast: nižší ekonomická síla regionu, nižší kupní síla a vyšší spořivost obyvatel v regionu.
Spatial Features of Exhibition Grounds in the Czech Republic
Štěpánková, Lenka
Průzkum provedený u pěti nejvýznamnějších výstavních areálů v České republice mapuje jejich prostorovou strukturu, způsob zapojení do urbánní struktury a charakter hranic. Zjištěné charakteristiky, jako je využitelnost a míra zastavěnosti, dává do souvislostí s jejich převažující funkční náplní a historickým vývojem. Porovnáváno je také vlastnictví a status území v územněplánovací dokumentaci. Jako vstupní informace jsou v maximální možné míře využívána volně dostupná otevřená data, aby bylo možné výsledky využít také k porovnání s výstavními a veletržními areály v dalších evropských městech.
Konzumerismus jako součást americké propagandy během studené války
Gajdácsová, Jana ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Tato práce zkoumá roli konzumerismu v americké zahraniční propagandě. Jejím hlavním cílem je ukázat strategii, jakou americká vláda využívala konzumerismu a spotřebního zboží k legitimizaci svého režimu v zahraničí. Případová studie je zaměřená především na 50. léta a je rozdělená do tří částí. První se zabývá postojem světové veřejnosti k americkému konzumerismu na začátku studené války, počátkům amerických informačních programů bojujících proti rostoucímu antiamerikanismu a výstavám spojených s Marshallovým plánem. Druhá část je věnovaná činnosti nezávislé Informační agentury Spojených států amerických, účastí USA na mezinárodních veletrzích a vzniku konceptu lidového kapitalismu. Třetí část rozebírá Americkou národní výstavu v Moskvě, která představovala jeden z největších úspěchů americké zahraniční propagandy. Práce rozebírá způsob, jakým byl konzumerismus zapojen do americké ideologie a stal se klíčovým prvkem soupeření ve studené válce.
Specifika marketingové komunikace v Německu a Švýcarsku zaměřené na veletrhy
Janda, Tomáš ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Exnerová, Kamila (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat specifika veletržního průmyslu v Německu a Švýcarsku. Dále zjistit efektivitu a perspektivu veletrhů. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola vymezuje veletrhy jako nástroj marketingové komunikace. Druhá kapitola se věnuje opodstatnění veletrhů ve smyslu stručného popsání historie, typů veletrhů a jednotlivých pohledů vystavovatelů a návštěvníků. Třetí kapitola popisuje koncept veletrhu ze strany organizátora i vystavovatele. Cílem čtvrté a páté kapitoly je popis německého a švýcarského veletržního průmyslu. Poslední šestá kapitola je zaměřena na perspektivu veletrhů.
Význam oborových veletrhů pro malé a střední strojírenské firmy
Černohousová, Anežka ; Říha, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá významem veletrhů a výstav pro konkrétní společnost působící ve strojírenství. Hlavním cílem je zjistit, zda pro malou až střední firmu v odvětví flexible packakingu mají veletrhy a výstavy v současné době stále ještě význam. Teoretická část se zabývá poznatky, které s problematikou využití veletrhů a výstav souvisí. V praktické části je proveden stručný popis společnosti a popis realizace veletrhu. Na konci této části jsou na reálném příkladu spočítány měřitelné ukazatele úspěšnosti, které jsou podrobně popsány v teoretické části. Závěr na základě prostudování problematiky a výpočtu ukazatelů hodnotí důležitost veletrhů a výstav pro malou a střední firmu působící na trhu business-to-business ve strojírenství.
Návrh marketingové komunikační strategie firmy ESAB
Faltysová, Veronika ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Plíhal, Aleš (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se věnovala návrhu marketingové komunikační strategie z pohledu účasti firmy na veletrhu. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky marketingu a marketingové komunikace a definuje postavení veletrhu v rámci komunikačního mixu. V praktické části jsem popsala přípravu a prezentaci firmy ESAB na veletrhu, dále jsem na základě svých poznatků a dostupných dat vyhodnotila efektivnost a úspěšnost účasti na veletrhu. V neposlední řadě jsem poskytla určité návrhy, které by mohly přispět ke zvýšení efektivnosti prezentace, a upozornila na další příležitosti, které by mohla firma ESAB při tvorbě komunikační strategie využít.
Příprava veletrhu (na konkrétním příkladu)
Čížková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Šretr, Tomáš (oponent)
Ve své práci se zabývám především přípravou účasti na veletrhu cestovního ruchu ze strany krajských úřadů (konkrétně Krajského úřadu Karlovarského kraje). Cílem mé práce je poskytnout systematický přehled všech povinností a aktivit, které jsou s takovouto účastí na veletrhu přímo i nepřímo spojené. V první kapitole rozebírám veletrhy z teoretického hlediska a zbytek práce je soustředěn na konkrétní kroky krajských úřadů - od podání přihlášky, shánění dotací, až do samotného vyhodnocení účasti na veletrhu. Jako praktickou ukázku jsem vybrala veletrh cestovního ruchu Holiday World 2010, kterého se Karlovarský kraj zúčastnil jako hlavní vystavovatel.
Koordinace aktivit vedoucích k realizaci veletrhu (vybrané problémy)
Dědečková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá státní podporou účastí na veletrzích, klíčová je zde úloha projekt manažera za Ministerstvo průmyslu a obchodu, který koordinuje činnosti ostatních účastníků společné expozice. První kapitola řeší obecně otázku veletrhů, jejich trendů a státní podpory účastí na veletrzích, zatímco druhá kapitola je věnována práci projekt manažera a postupům, kterých se při organizování účastí drží. Jeho práce v praxi je znázorněna na konkrétním veletrhu MACEF Milano 2009 ve třetí kapitole. Závěrem práce je zhodnocena efektivita oficiálních účastí na veletrzích a práce projekt manažera.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.