Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pokročilé metody vyhodnocování topografie povrchu
Toman, Ladislav ; Sliwková, Petra (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem způsobů měření textury povrchu, popisuje přístroje, pomocí nichž lze texturu těchto povrchů zaznamenávat a popisuje parametry, které umožňují texturu povrchu kvantifikovat. Praktická část se zabývá vyhodnocením a srovnáním parametrů řezaných a tvářených metrických závitů M10 pomocí analýzy jejich průřezů, poté je zaměřena pozornost na analýzu tlakových sil a točivých momentů při výrobě jednotlivých závitů a v poslední části práce je obsaženo ekonomické hodnocení nákladů na výrobu jednoho kusu řezaného závitu.
Náhradní zapojení asynchronních strojů
Běloušek, Radim ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Přestože asynchronní motory patří mezi nejjednodušší a provozně nejspolehlivější stroje, je identifikace parametrů jejich náhradního zapojení obtížná. V této práci je řešena problematika identifikace parametrů náhradního zapojení ve tvaru T-článku i ?-článku. Součástí práce je rovněž návrh magnetického obvodu asynchronního stroje, výpočet magnetizační i rozptylových indukčností, odporů stroje. Závěr práce je pak věnován citlivostní analýze momentové a proudové charakteristiky asynchronního motoru při změně jednotlivých parametrů náhradního zapojení.
Měření a analýza dynamických vlastností rotujících částí strojů
Gofroň, Vojtěch ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením a analýzou pohybu hřídele, krouticího momentu, úhlové rychlosti a vibrací. První část práce je věnována obecné problematice snímání signálů v číslicové podobě. Dále se práce věnuje snímačům použitelným pro jednotlivé druhy měření a hardwaru pro sběr dat. Poslední teoretickou částí je výběr metod použitelných v oblasti analýzy měřených signálů a vibrační diagnostiky. Praktická část práce zahrnuje měření pohybu hřídele a krouticího momentu provedená na laboratorních přípravcích a měření vibrací provedené na reálné strojní soustavě. Každé měření je doplněno analýzou naměřených dat a vyhodnocením.
Konstrukční řešení a směry technického vývoje vozidel Formule Student
Adámek, Ladislav ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem a především současnými trendy soutežesoutěže Formula Student/SAE. Větší část práce je věnována komplexnímu shrnutí konstrukčních řešení vozidel a konstrukčních celků nejúspěšnějších týmů této soutěže. Účelem tohoto průzkumu bylo získání informací o konstrukci vozu konkurenčních týmů, které by měly posloužit při stavbě vozu vlastního.
Identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru
Běloušek, Radim ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Matematický model i náhradní zapojení asynchronního motoru obsahují několik parametrů, které je nutno, z hlediska řízení pro daný stroj, určit s maximální přesností. Práce je zaměřena na identifikaci parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku. Práce je rozdělena do několika hlavních celků. V prvním z nich jsou popsány a ukázány metody identifikace asynchronního motoru na konkrétním stroji. V další části práce je provedeno měření momentových charakteristik dvojím způsobem, a to klasicky pomocí dynamometru a dynamicky pomocí setrvačníků. V závěru práce je provedeno porovnání a vyhodnocení naměřené a vypočtené momentové charakteristiky asynchronního motoru.
Návrh synchronního motoru s permanetními magnety
Pavláček, Jan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh synchronního motoru s permanentními magnety. Jsou zde popsány základní vlastnosti synchronních motorů, permanentních magnetů a možnosti konstrukce. Práce je seřazena od obecného popisu, vlastností a principu funkce. Jsou zde zmíněny i výhody a nevýhody synchronních motorů s permanentními magnety. Hlavní část práce je návrh samotného synchronního motoru s různými modifikacemi. Návrh je realizován v programu Ansys Maxwell (modul RMxpert). Parametry motoru jsou zadány z programu Excel, kde je uveden kompletní výpočet vstupních a výstupních parametrů. Hodnoty jsou ověřeny z [11] . Cílem této práce jsou různé modifikace synchronního motoru a jeho analýza.
Hnací ústrojí vozidel Octavia
Pavličík, Lukáš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje hnací ústrojí vozidel Škoda Octavia, která se používala od počátku výroby tohoto vozu do současnosti. Práce má dvě hlavní části. První kapitola se zaměřuje na pohonné jednotky. Každý motor je stručně popsán. Ve druhé části jsou popsány všechny mechanické a automatické převodovky.
Zkušební stanoviště pro měření výkonu motocyklů
Hanuš, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá realizací projektu dynamometru pro motocykly. Tento projekt je spjat s měřením výkonu, měřením točivého momentu a optimalizací funkce dvoudobých motorů. Úvod se zabývá volbou dynamometru pro měření výkonu a krouticího momentu motocyklu, při zachování cenové dostupnosti celého systému. Na základě rešerše je vybrané řešení realizováno.
Úprava obráběcího procesu rozměrné součásti z čerpadla
Kratochvíl, Zdeněk ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem metody provedení konstrukční úpravy na přítlačné přírubě provozovaného hlavního cirkulačního čerpadla, a to v době provádění jeho generální opravy při odstávce bloku. Tato konstrukční úprava spočívá ve vysoustružení čelní drážky na průměru 850 mm s vhodně zvoleným rádiusem o maximálně výrobně možném hladkém zaoblení zhotovené drážky bez vrubů, aby se snížila koncentrace napětí v rozích drážky. V práci jsou posouzeny možnosti zhotovení této úpravy a poté vybrána technologie úpravy s kontrolními výpočty krouticího momentu. Vybraná technologie spočívá v obrobení drážky mobilním, číslicově řízeným obráběcím soustruhem EFCO TDF-2 NC, což je zdokumentováno při vysoustružení této axiální drážky. V závěru jsou popsány další možnosti využití tohoto mobilního obráběcího stroje v primárním okruhu jaderné elektrárny.
Matematické modely pneumatik
Rubíček, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Dnes je pneumatika nedílnou součástí vozidel. Při jejím vývoji se užívá různých metod. Tato práce se některými z nich zabývá. Při jejím výzkumu je třeba znát její vlastnosti a konstrukční řešení. Základní konstrukce pneumatiky je popsána v první části. Tyto poznatky se poté hodí k dalším kapitolám. Ve druhé části jsou ukázky několika modelů pneumatiky ve formě matematických rovnic. Tyto rovnice slouží k určení silových a momentových zatížení, která působí na pneumatiku. Výsledné zatížení může být pomocné při návrhu nových typů pneumatik. V poslední části práce je popsáno, jakým způsobem lze využít matematické modely k výpočtu a také jsou zde uvedeny jiné metody, jak jinak lze získat informace o zatížení pneumatiky. Jsou zde uvedeny organizace, které se simulací či testy zabývají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.