Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku
Staníková, Kateřina ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku u nejčastějších úrazů a vážných stavů. Dílčím cílem bylo zjistit, zda bude rozdíl mezi rodiči, kteří mají pouze jedno dítě a rodiči, kteří mají více dětí. Metody: V mé práci bylo použito anonymní anketní šetření. Anketa obsahovala celkem 27 otázek. První část obsahovala 9 otázek zjišťujících informace o respondentech. Druhá část obsahovala 18 otázek zaměřených na znalost postupů dětské první pomoci. Celkem 62 respondentů bylo složeno z 39 rodičů s jedním dítětem a 23 rodičů s více dětmi. Získaná data byla zpracována do tabulek a grafů a vyhodnocena. Výsledky: Na základě anonymního anketního šetření bylo zjištěno, že úroveň znalostí laické dětské pomoci u rodičů dětí batolecího věku je velmi uspokojivá. Výsledky ukázaly, že znalost postupů dětské pomoci u všech respondentů dosáhla 87,6 %. Rozdílnost mezi skupinou rodičů s jedním dítětem a skupinou rodičů s více dětmi byla minimální. Úspěšnost skupiny rodičů s jedním dítětem dosáhla 86,9 % a skupiny rodičů s více dětmi dosáhla 88,9 %. Klíčová slova: předlékařská první pomoc, život ohrožující stav, úraz, bezpečnost, prevence
Rozvoj dětí v dětských skupinách
RÁŽOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá dětskými skupinami a dětmi ve věku 1-3 roky. V teoretické části se věnuji batolatům, jejich vývoji, potřebám a možnosti socializace. Představuji teorii o socioemociálním vývoji Margaret Mahlerové a vazbách mezi matkou a dítětem podle Johna Bowlbyho. Další kapitoly se týkají adaptace batolat, charakteristiky dětských skupin a následně jejich výhody i nevýhody. Praktická část se věnuje dlouhodobému pozorování čtyř vybraných dětí, kde uvádím změny po třech měsících a současný stav. U dětí pozoruji, jak probíhá adaptační proces, kontakt s pečujícími osobami i vrstevníky a následné pokroky v rozvoji a sebeobsluze. Překvapivá je adaptace, která u všech pozorovaných dětí proběhla rychle a kladně. Do výzkumného souboru jsem zahrnula dvojčata, u kterých probíhají veškeré procesy v kolektivu jinak.
Programy severoamerických veřejných knihoven zaměřené na rozvoj čtenářství u dětí od narození do 6 let: případové studie
Applová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem diplomové práce je charakteristika a zhodnocení programů a projektů probíhajících ve Spojených státech amerických na podporu dětského čtenářství. Úvodní část je věnována čtení dětem od narození do šesti let, vlivu knih na dítě a faktorům, které ovlivňují vznik čtenářství. V dalších kapitolách jsou představeny projekty Americké knihovnické asociace a její divize Asociace knihovnických služeb pro děti. Dále jsou prezentovány programy vybraných knihoven a neziskových organizací (např. Mother Goose on the Loose, Birth to six nebo Reach out and Read). V závěrečné kapitole je popisován stav v této oblasti v České republice. Jsou zde zmíněny projekty Celé Česko čte dětem, Rosteme s knihou, Poprvé do školy - Poprvé do knihovny, a také spolupráce knihoven a mateřských škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.