Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Titulní fotografie v českých a zahraničních denících v kontextu zpravodajských hodnot
Nosková, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
v českém jazyce Razantní nárůst objemu obrazových informací objevujících se v médiích je jevem majícím své kořeny v období přechodu od moderny k době postmoderní, tedy v zásadě nic úplně nového. Nicméně s nástupem digitální kultury a technologií došlo k dalšímu velmi výraznému prohloubení tohoto důrazu kladeného na obrazové informace. Nová média, prostředí počítačových a v poslední době zejména sociálních odstranila problém dob předchozích, tj. obtížný přístup k informacím nebo jejich nedostatek, a nahradila ho problémem z opačného konce spektra, a to jak se v záplavě informací orientovat. Důraz na vizuální informace a sdělení je pak logickou reakcí na tuto situaci, protože obrazová sdělení je dle všeobecně rozšířeného názoru možné konzumovat, třídit, prohlížet a dekódovat rychleji, než např. informace textové. Nicméně obrazové informace trpí ve službách mediálního světa podobnými nešvary jako informace jakéhokoliv jiného typu - jsou vždy vyjádřením nějakého stanoviska, postoje, nastavení. Jakkoliv se fotografie díky mnoha svým parametrům (mechanický proces vzniku pomocí technického aparátu, závislost na přítomnosti referentu zobrazení před kamerou, indexikálně- ikonický charakter fotografických obrazů, mýtus pravdivosti fotografického obrazu, atd.) může jevit jako objektivnější, než jiná média, ve...
Mytologie titulních stran časopisu Reflex
Vondrák, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá produkt z oblasti tištěných médií, kterým jsou titulní strany týdeníku Reflex. Využívá metodu mytologické analýzy, v kvalitativním výzkumu mediálních obsahů aplikovanou již půl století a řadící se tak mezi tradiční metody užívané mediálními studii. Narozdíl od jiných diplomových prací z tohoto tematického okruhu nezkoumá pouze vizuální či lexikální obsah titulních stran, ale zaměřuje se také na jejich spolupráci při tvorbě mýtických obsahů. Nejprve jsou představena klíčová teoretická východiska a z nich plynoucí termíny, které tato práce používá v následujících analýzách popisujících mýtizační působení jednotlivých titulních stran. Závěr pak přináší pokus o zobecnění a explanaci popsaných jevů. Práce se snaží dešifrovat mýty obsažené v prvním sdělení, kterým časopis Reflex týden co týden oslovuje své čtenáře, tedy titulní strany jednotlivých čísel. Všímá si toho, jak časopis konstruuje systém mýtů, jehož pomocí ideologicky působí na své čtenáře. Jejím cílem je popsat nejen proces, při kterém si mýty přisvojují nejrůznější znaky a naplňují je vlastními významy, ale také dialektický vztah mýtů se stereotypy a ideologiemi, které stojí v jejich pozadí.
Titulní fotografie v českých a zahraničních denících v kontextu zpravodajských hodnot
Nosková, Anna ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
v českém jazyce Razantní nárůst objemu obrazových informací objevujících se v médiích je jevem majícím své kořeny v období přechodu od moderny k době postmoderní, tedy v zásadě nic úplně nového. Nicméně s nástupem digitální kultury a technologií došlo k dalšímu velmi výraznému prohloubení tohoto důrazu kladeného na obrazové informace. Nová média, prostředí počítačových a v poslední době zejména sociálních odstranila problém dob předchozích, tj. obtížný přístup k informacím nebo jejich nedostatek, a nahradila ho problémem z opačného konce spektra, a to jak se v záplavě informací orientovat. Důraz na vizuální informace a sdělení je pak logickou reakcí na tuto situaci, protože obrazová sdělení je dle všeobecně rozšířeného názoru možné konzumovat, třídit, prohlížet a dekódovat rychleji, než např. informace textové. Nicméně obrazové informace trpí ve službách mediálního světa podobnými nešvary jako informace jakéhokoliv jiného typu - jsou vždy vyjádřením nějakého stanoviska, postoje, nastavení. Jakkoliv se fotografie díky mnoha svým parametrům (mechanický proces vzniku pomocí technického aparátu, závislost na přítomnosti referentu zobrazení před kamerou, indexikálně- ikonický charakter fotografických obrazů, mýtus pravdivosti fotografického obrazu, atd.) může jevit jako objektivnější, než jiná média, ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.