Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parametric study of casing treatment for turbine blade in aero engine application
Kníř, Jakub ; Popela, Robert (oponent) ; Karampelas, Stavros (vedoucí práce)
This present thesis addresses the question whether it is possible to obtain compressor’s performance increase with the aid of flow numerical simulations. The main objective is to extend the stable operating range of an axial single stage compressor by using passive flow control devices located on the compressor shroud. Firstly, it is examined the rotor’s tip leakage flow and after that, the overall performance without control. When reducing the mass flow rate, the simulation reveals an increased influence of tip vortex on the main flow. Additionally, large tip vortex is observed close to stall condition. Therefore, four different casing treatments are designed by implementing sinusoidal reshaping to control the tip vortex. Three out off four tested configurations showed ability to extend significantly the stall margin region. However, an increase in the operability had a penalty for the efficiency. On the end of the presented work recommendations are proposed for future research.
Přehled prostředků pro snižování indukovaného odporu
Mazánek, Adam ; Švec, Michal (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření přehledu prostředků pro snižování indukovaného odporu na křídle letounu. Popisuje vznik indukovaného odporu a jeho změny za letu. Dále se bakalářská práce zabývá geometrickými úpravami křídla. Nejrozsáhlejší část je věnována konstrukčním úpravám konců křídel se speciálním zaměřením na winglety.
Přehled prostředků pro snižování indukovaného odporu
Mazánek, Adam ; Švec, Michal (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření přehledu prostředků pro snižování indukovaného odporu na křídle letounu. Popisuje vznik indukovaného odporu a jeho změny za letu. Dále se bakalářská práce zabývá geometrickými úpravami křídla. Nejrozsáhlejší část je věnována konstrukčním úpravám konců křídel se speciálním zaměřením na winglety.
Parametric study of casing treatment for turbine blade in aero engine application
Kníř, Jakub ; Popela, Robert (oponent) ; Karampelas, Stavros (vedoucí práce)
This present thesis addresses the question whether it is possible to obtain compressor’s performance increase with the aid of flow numerical simulations. The main objective is to extend the stable operating range of an axial single stage compressor by using passive flow control devices located on the compressor shroud. Firstly, it is examined the rotor’s tip leakage flow and after that, the overall performance without control. When reducing the mass flow rate, the simulation reveals an increased influence of tip vortex on the main flow. Additionally, large tip vortex is observed close to stall condition. Therefore, four different casing treatments are designed by implementing sinusoidal reshaping to control the tip vortex. Three out off four tested configurations showed ability to extend significantly the stall margin region. However, an increase in the operability had a penalty for the efficiency. On the end of the presented work recommendations are proposed for future research.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.