Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nákupní chování orientované na zdravé potraviny
POLÁKOVÁ, Alžběta
Práce pojednává o motivacích, které spotřebitelé mohou mít pro nakupování zdravých potravin. Nakupování, jakožto čin, byl nahlížen teorií plánovaného chování, která vnímá záměry (v mém případě záměr nakoupit zdravou potravinu) jako spojení 1. norem, které jedinec zastává, 2. s jeho postoji a 3. jeho možnostmi ovlivnit realitu. Tyto záměry pak ústí do samotného nákupu. V práci představuji několik způsobů, jakým lze zdravou potravinu vymezit, ale zároveň nechávám definici stanovit samotnými respondenty. Metodou pro praktickou část práce byly dotazníky, částečně s otevřenými odpověďmi, které byly analyzovány kvalitativně. Výsledky výzkumu jsou zpětně zasazeny do představené teorie.
Postoje a motivace mladých lidí ke kurzovému sázení na sport
Kovář, Filip ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Postoje a motivace mladých lidí ke kurzovému sázení na sport Cíle: Zjistit, jaké faktory se podílejí na skutečnosti, že mladí lidé v ČR ve věku 18-30 let sázejí na sport a které z těchto faktorů jsou nejvýznamnější. Metody: Vzhledem ke kvantitativnímu charakteru průzkumu bylo jedinou metodou elektronické dotazování. Dotazník vycházel z teorie plánovaného chování. Primárně zjišťoval informace o nezávislých proměnných (prediktorech) v rámci této teorie, jimiž jsou postoje, subjektivní norma a vnímaná kontrola (v souvislosti s kurzovým sázením). Tato část dotazníku byla převzatá ze zahraničního výzkumu na podobné téma. Záměr a chování respondentů jako vysvětlované proměnné byly rovněž zjišťovány za účelem popsání vztahů mezi nezávislými a vysvětlovanými proměnnými. Vzorek obsahoval 122 respondentů, jednalo se především o aktivní sázkaře. Statistické zpracování proběhlo pomocí korelační a regresní analýzy, na něž navazovala finální path analýza s modelem znázorňujícím vzájemné vztahy hlavních proměnných. Výsledky: Všechny ze zkoumaných prediktorů v rámci teorie plánovaného chování mají vliv na záměr sázet - zjištěné hodnoty vlivu dle path analýzy jsou pro postoje 0,241, pro subjektivní normu 0,335 a pro vnímanou kontrolu -0,410. Ze záporného znaménka vyplývá, že respondenti s vyšší vnímanou...
Beliefs and Consumption of Organic Food in Different Income Groups of Consumers
Kozánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca je venovaná výskumu presvedčení o biopotravinách v piatich príjmových skupinách spotrebiteľov. Jej cieľom je odhalenie motivácií a bariér k nákupu biopotravín vyskytujúcich sa v jednotlivých príjmových skupinách, zistenie frekvencie ich nákupu a hľadanie možných súvislostí medzi týmito dvoma skúmanými javmi. Teoretická časť práce sa venuje spotrebným trendom na trhu biopotravín v Českej republike, ako aj najvýznamnejším identifikovaným demografickým a psychologickým determinantom spotreby biopotravín. Teoretickým východiskom práce je teória plánovaného chovania, ktorá kategorizuje determinanty chovania a vytyčuje pojem "informačné bázy," ktoré sú zároveň predmetom skúmania tejto práce. Empirická časť práce využíva kvantitatívnu výskumnú metódu a pracuje s dvoma hypotézami. Práca obsahuje aj exploračné prvky, ktorými odpovedá na výskumnú otázku aj mimo stanovených hypotéz. Výskum usiluje o vysvetlenie spotrebných trendov hľadaním súvislostí medzi výškou príjmu, frekvenciou nákupu biopotravín a intenzitou presvedčení o biopotravinách. Zistenia získané v empirickej časti sú aplikovateľné v praxi pri tvorbe marketingových a komunikačných stratégií. Poskytujú pohľad na individuálne požiadavky a potreby spotrebiteľov v rámci príjmových skupín, na ktoré je potrebné odpovedať v snahe...
How to Communicate Health? Campaigns by Ministry of Health of the Czech Republic in period 2012-2017
Posluchová, Lucia ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Predmetom tejto bakalárskej práce sú verejné zdravotnícke kampane a ich vplyv na zdraviu prospešnú zmenu správania. Zameraná je na vládne kampane, ktoré vznikli pod hlavičkou Ministerstva zdravotníctva Českej republiky v období 2012-2017. Táto práca vznikla s cieľom preskúmať potenciál, ktorý zdravotnícke kampane majú vo vzťahu k zlepšeniu verejného zdravia a zároveň otvoriť diskusiu o využití tohto potenciálu v Českej republike. Teoretická časť práce predstavuje koncept inštitucionálnej komunikácie a objasňuje jej hlavné ciele so zreteľom na verejné dobro. V nadväznosti na vytýčené ciele vysvetľuje, ako môžu verejné zdravotnícke kampane viesť ku zlepšeniu verejného zdravia. Deskripcia procesu zmeny správania je zasadená do behaviorálnej teórie plánovaného správania. Praktická časť práce je venovaná vlastnému výskumu, ktorého cieľom bolo prispieť k porozumeniu vnímania skúmaných zdravotníckych kampaní. Špeciálna pozornosť bola pritom venovaná ich vplyvu na vyvolanie zmeny správania. Dáta zberané technikou pološtuktúrovaných rozhovorov naznačujú, že skúmané zdravotnícke kampane pôsobia na príjemcov prevažne negatívne a ich vplyv na zdraviu prospešnú zmenu správania je skôr nepravdepodobný.
Činitelé vedoucí spotřebitelé k ekologicky a společensky zodpovědnému chování
Descubes, Irena ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Machková, Hana (oponent)
What are the key antecedents, factors and moderators that influence environmentally friendly and socially responsible consumer behaviour? Individual consumers buy products and services not only for their intrinsic satisfactory functionalities. They make their consumption choices also because of specific extrinsic products/service abilities to affirm their lifestyle choice, i.e. enhance their self-concepts and satisfy their psychological needs. Given that despite the recent increase of interest in sustainable consumer behaviour, little is known on sustainable consumer aspirations, this study aims at filling the research gap in this area of academic research. This study investigates ad hoc literature in Lifestyle Strategic Marketing, Branding, Social Psychology and Self-Concept Theory applicable in Green and Fair Trade Operational Marketing . Mixed research methods are used in three distinct studies: (a) laboratory experiment, (b) SurveyMonkeyTM online questionnaire analyzed quantitatively, and (c) SPSS and SEM software data management and analysis. They are conducted in France and based on the common research models, i.e. the Theory of reasoned action (TRA) founded by Fishbein & Ajzen (1975) and the Theory of planned behaviour (TPB) coined by Ajzen (1991). Specific attitudes towards environmentally friendly and fair-trade products and services are derived from Value sets, Awareness of Consequences beliefs and Environmental Concern evaluations; therefore in the third partial study we adapt the research model proposed by Hansla et al. (2008). In all of them is employed a convenience sampling method that allows to gather between 109 and 350 respondents. Results allow for identification of salient factors influencing consumer purchasing intention and willingness to adopt and pay for both environmentally friendly and socially responsible products and/or services.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.