Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení domácího ústředního topení
Chytka, František ; Fedra, Zbyněk (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací systému, který řídí ústřední topení rodinného domu. Jednotlivé části systému komunikují bezdrátově. Cílem práce je výběr bezdrátových modulů, výběr teplotního senzoru, návrh systému, konstrukce všech zařízení a vytvoření software. Testováním zvolených obvodů byla zaručena spolehlivost a bezproblémové chování v praxi. Výsledkem jsou zařízení, která budou nainstalována do patřičné budovy.
Využití termovizní kamery pro měření teploty elektrických strojů
Halfar, Tomáš ; Janda, Marcel (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce Využití termovizní kamery pro měření teploty elektrických strojů seznamuje s problematikou tepla, jeho vznikem, šířením. V této práci jsou uvedeny moţnosti měření teploty. Jsou zde uvedeny především metody bezdotykového měření teploty. Hlavní důraz je kladen na problematiku měření s termovizní kamerou SAT HY6800. Práce obsahuje seznámení se základními funkcemi termovizní kamery a návod k obsluze kamery. V souvislosti s termovizní kamerou je připraven krátký návod pro práci v programu SAT Report. Praktickou částí bakalářské práce je měření tří stejnosměrných motorů firmy ATAS Elektromotory Náchod s různými kryty komutátoru a porovnání jejich oteplení. Abstract
Bezdrátově řízený model vozidla
Závodný, Vilém ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou a praktickou realizací moderních prvků v automobilech, které mají na starosti větší komfort cestujících a vyšší bezpečnost jak cestujících, tak i ostatních účastníků silničního provozu. Celá práce je řešena na dálkově ovládaném modelu vozidla, proto je potřeba se zabývat nejen moderními prvky v automobilech, ale i bezdrátovým přenosem dat, ovládáním motorů, spolehlivostí celého systému a celou řadou dílčích problémů. Všechny tyto problémy, které v průběhu práce nastaly a jejich řešení jsou popsány v následujícím dokumentu. Práce vznikla na základě seznámení s novými prvky, moduly a součástkami, které je možné nasadit jako senzory, vyhodnocovací prvky a další elektrotechnické a softwarové součásti pro automobilový průmysl v propojení s elektrotechnikou a telekomunikační technikou. Dále je práce zaměřena na efektivní bezdrátové řízení vozidla, měření okolních podmínek a zpracování dat tak, aby bylo možné je odeslat v co nejkratším čase do řídicího počítače nebo na ně zareagovat přímo v mikrokontroléru v případě kritických hodnot.
Návrh a realizace doplňkového sensorického systému pro experimentální vozidlo
Šimurda, Matěj ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací doplňkového senzorického systému pro reálný projekt: "Experimentální čtyřkolové vozidlo". Jedná se o teplotní senzory, senzory polohy tlumičů a senzory vzdálenosti (kolizní senzory). V úvodních kapitolách je provedena rešerše v oblasti teplotních a kolizních senzorů a dále příklady reálných aplikací kolizních senzorů v průmyslu. V dalších kapitolách je pak vždy rozebrán jeden druh senzoriky, a to od jeho teoretického návrhu, až po finální realizaci a zhodnocení dosažených výsledků. V kapitole teplotních senzorů je uveden teoretický základ pro modelování přenosu tepla v elektromotoru, stavový popis systému a realizace předběžného měření ohřevu vinutí a pláště pro zjištění neznámých konstant v modelu. Dále je uvedena volba vhodného senzoru a vytváření funkčního kódu pro komunikaci senzoru s procesorem dsPIC pomocí sběrnice I2C, která byla použita pro komunikaci se všemi senzory. V kapitole senzorů polohy tlumičů je použit jednostranný ohybový senzor. Z něho bylo proměnné napětí zpracováno pomocí AD převodníku na diskrétní signál a posíláno do řídící jednotky. V kapitole kolizních senzorů je používán levný IR snímač polohy, výstupní napětí je opět zpracováno pomocí AD převodníku. Je uveden způsob filtrování signálu a implementace systému pro zabránění srážky vozidla s překážkou do modelu řízení.
Bezdrátově řízený model vozidla
Závodný, Vilém ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou a praktickou realizací moderních prvků v automobilech, které mají na starosti větší komfort cestujících a vyšší bezpečnost jak cestujících, tak i ostatních účastníků silničního provozu. Celá práce je řešena na dálkově ovládaném modelu vozidla, proto je potřeba se zabývat nejen moderními prvky v automobilech, ale i bezdrátovým přenosem dat, ovládáním motorů, spolehlivostí celého systému a celou řadou dílčích problémů. Všechny tyto problémy, které v průběhu práce nastaly a jejich řešení jsou popsány v následujícím dokumentu. Práce vznikla na základě seznámení s novými prvky, moduly a součástkami, které je možné nasadit jako senzory, vyhodnocovací prvky a další elektrotechnické a softwarové součásti pro automobilový průmysl v propojení s elektrotechnikou a telekomunikační technikou. Dále je práce zaměřena na efektivní bezdrátové řízení vozidla, měření okolních podmínek a zpracování dat tak, aby bylo možné je odeslat v co nejkratším čase do řídicího počítače nebo na ně zareagovat přímo v mikrokontroléru v případě kritických hodnot.
Využití termovizní kamery pro měření teploty elektrických strojů
Halfar, Tomáš ; Janda, Marcel (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce Využití termovizní kamery pro měření teploty elektrických strojů seznamuje s problematikou tepla, jeho vznikem, šířením. V této práci jsou uvedeny moţnosti měření teploty. Jsou zde uvedeny především metody bezdotykového měření teploty. Hlavní důraz je kladen na problematiku měření s termovizní kamerou SAT HY6800. Práce obsahuje seznámení se základními funkcemi termovizní kamery a návod k obsluze kamery. V souvislosti s termovizní kamerou je připraven krátký návod pro práci v programu SAT Report. Praktickou částí bakalářské práce je měření tří stejnosměrných motorů firmy ATAS Elektromotory Náchod s různými kryty komutátoru a porovnání jejich oteplení. Abstract
Řízení domácího ústředního topení
Chytka, František ; Fedra, Zbyněk (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací systému, který řídí ústřední topení rodinného domu. Jednotlivé části systému komunikují bezdrátově. Cílem práce je výběr bezdrátových modulů, výběr teplotního senzoru, návrh systému, konstrukce všech zařízení a vytvoření software. Testováním zvolených obvodů byla zaručena spolehlivost a bezproblémové chování v praxi. Výsledkem jsou zařízení, která budou nainstalována do patřičné budovy.
Návrh a realizace doplňkového sensorického systému pro experimentální vozidlo
Šimurda, Matěj ; Krejčí, Petr (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací doplňkového senzorického systému pro reálný projekt: "Experimentální čtyřkolové vozidlo". Jedná se o teplotní senzory, senzory polohy tlumičů a senzory vzdálenosti (kolizní senzory). V úvodních kapitolách je provedena rešerše v oblasti teplotních a kolizních senzorů a dále příklady reálných aplikací kolizních senzorů v průmyslu. V dalších kapitolách je pak vždy rozebrán jeden druh senzoriky, a to od jeho teoretického návrhu, až po finální realizaci a zhodnocení dosažených výsledků. V kapitole teplotních senzorů je uveden teoretický základ pro modelování přenosu tepla v elektromotoru, stavový popis systému a realizace předběžného měření ohřevu vinutí a pláště pro zjištění neznámých konstant v modelu. Dále je uvedena volba vhodného senzoru a vytváření funkčního kódu pro komunikaci senzoru s procesorem dsPIC pomocí sběrnice I2C, která byla použita pro komunikaci se všemi senzory. V kapitole senzorů polohy tlumičů je použit jednostranný ohybový senzor. Z něho bylo proměnné napětí zpracováno pomocí AD převodníku na diskrétní signál a posíláno do řídící jednotky. V kapitole kolizních senzorů je používán levný IR snímač polohy, výstupní napětí je opět zpracováno pomocí AD převodníku. Je uveden způsob filtrování signálu a implementace systému pro zabránění srážky vozidla s překážkou do modelu řízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.