Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv přísad redukujících smrštění na reologické vlastnosti vysokopevnostního betonu
Červenka, Jiří ; Kucharczyková, Barbara (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv přísad redukujících smrštění na reologické vlastnosti vysokopevnostního betonu. První část je zaměřena na vysokopevnostní betony po stránce jejich složení a vlastností. Druhá část obsahuje podrobný rozbor problematiky smršťování cementových kompozitů. Celkové smrštění je rozděleno na jednotlivá elementární smrštění. U každého je podrobně popsána podstata jeho vzniku včetně faktorů ovlivňujících jeho velikost. V další části jsou pak uvedeny základní přísady používané k omezení smrštění cementových kompozitů. Experimentální část práce je zaměřena na zkoumání vlivu přísad redukujících smrštění při přípravě vysokopevnostního betonu. Díky využití smršťovacích žlabů pro měření poměrných přetvoření bylo možno stanovit průběh smrštění ihned po uložení betonu do formy a získat tak úplný záznam o objemových změnách vysokopevnostního betonu během jeho tuhnutí a tvrdnutí. V závěru práce je proveden celkový rozbor a zhodnocení provedených experimentů a získaných výsledků.
Systém pro vyhodnocení pěchovací zkoušky
Janečka, Dominik ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem měřícího systému pro vyhodnocení pěchovací zkoušky. Veličiny potřebné pro vyhodnocení zkoušky jsou získávány pomocí snímačů měřící aparatury. Potřebné veličiny jsou síla, dráha a teplota. Za tímto účelem byly použity snímače HBM R6C, HBM W50 a termočlánek typu K. Signály snímačů jsou zesilovány měřícími moduly Dewetron a převedeny do PC pomocí měřící karty NI USB-6009. Zde jsou dále zpracovávány vyhodnocovacím programem Dewesoft 6.5. V závěru práce jsou provedena ověřovací měření pro posouzení funkčnosti systému.
Experimentální stanovení zatížení letounu
Dratva, Jakub ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním stanovením pevnostních charakteristik letounu. Konkrétně je pomocí letového měření stanoven ohybový moment na křídle. V práci je zahrnuta teoretická báze pro tenzometrické měření a postup následného statistického vyhodnocení získaných dat. Pro naměřené letové manévry je vypočítáno teoretické zatížení křídla a následně jsou hodnoty porovnány. Závěr práce zobrazuje návrhy na zpřesnění použité metodiky letového měření při možném opakování experimentu.
Měření sil působících za jízdy mezi kolem a vozovkou
Gellner, Pavel ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením sil působících mezi pneumatikou a vozovkou. V úvodní části práce je nastíněna problematika pneumatiky a využití matematických modelů pneumatiky. Dále byly vytvořeny tenzometrické závěsy pravé zadní nápravy vozu formule student, navržen měřící řetězec a představeny multi-body modely nápravy vozu v softwaru MSC Adams/Car a SAMS, který s ohledem na naměřené síly v závěsech, polohu vahadla a polohu šktrtící klapky spočítá silové účinky působící mezi pneumatikou a vozovkou. Po sérii kalibračních a kontrolních měření bylo provedeno měření za jízdy vozidla s vyhodnocením dat zaměřených na využití získaných silových účinků mezi pneumatikou a vozovkou.
Laboratorní úlohy využívající měřicí systém LabView
Černocký, Petr ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Rampl, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením hmotnosti pomocí senzorů s deformačními elementy a měřicího systému LabVIEW. Jejím cílem je navrhnout a realizovat dvě laboratorní úlohy využívající Wheatstoneovy můstky k transformaci hmotnosti na napětí. Doprovodným úkolem je návrh a konstrukce elektronického obvodu zpracování analogových signálů, vhodných pro zpracování měřicí kartu.
Návrh a konstrukce ukázkové úlohy do předmětu PPI
Král, Jiří ; Krejčí, Petr (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu pro určení napjatosti a deformace rovinné prutové soustavy.Na základě tohoto modelu je pak následně vytvořen fyzický model určený pro výukové účely. S využitím tenzometrů bude měřeno napětí jednotlivých prutů soustavy. V závěru budou prezentovány případné rozdíly mezi teoretickým a reálným modelem.
Systém pro vyhodnocení pěchovací zkoušky
Janečka, Dominik ; Podaný, Kamil (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem měřícího systému pro vyhodnocení pěchovací zkoušky. Veličiny potřebné pro vyhodnocení zkoušky jsou získávány pomocí snímačů měřící aparatury. Potřebné veličiny jsou síla, dráha a teplota. Za tímto účelem byly použity snímače HBM R6C, HBM W50 a termočlánek typu K. Signály snímačů jsou zesilovány měřícími moduly Dewetron a převedeny do PC pomocí měřící karty NI USB-6009. Zde jsou dále zpracovávány vyhodnocovacím programem Dewesoft 6.5. V závěru práce jsou provedena ověřovací měření pro posouzení funkčnosti systému.
Vliv výrobních tolerancí profilů nosníků na nosné konstrukce
Hloušek, David ; Čorňák, Štefan (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá vlivy výrobních rozměrových tolerancí průřezů plnostěnných ocelových profilů na zatížené konstrukce. Pro pevnostní výpočet zatěžovacích stavů profilů je využito metody konečných prvků aplikovanou na objemové modely užitého profilu. Na základě dat ze simulací je využito tenzometrie k ověření jejich správnosti na dvou různých ocelových nosnících.
Měření sil působících za jízdy mezi kolem a vozovkou
Gellner, Pavel ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením sil působících mezi pneumatikou a vozovkou. V úvodní části práce je nastíněna problematika pneumatiky a využití matematických modelů pneumatiky. Dále byly vytvořeny tenzometrické závěsy pravé zadní nápravy vozu formule student, navržen měřící řetězec a představeny multi-body modely nápravy vozu v softwaru MSC Adams/Car a SAMS, který s ohledem na naměřené síly v závěsech, polohu vahadla a polohu šktrtící klapky spočítá silové účinky působící mezi pneumatikou a vozovkou. Po sérii kalibračních a kontrolních měření bylo provedeno měření za jízdy vozidla s vyhodnocením dat zaměřených na využití získaných silových účinků mezi pneumatikou a vozovkou.
Experimentální stanovení zatížení letounu
Dratva, Jakub ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním stanovením pevnostních charakteristik letounu. Konkrétně je pomocí letového měření stanoven ohybový moment na křídle. V práci je zahrnuta teoretická báze pro tenzometrické měření a postup následného statistického vyhodnocení získaných dat. Pro naměřené letové manévry je vypočítáno teoretické zatížení křídla a následně jsou hodnoty porovnány. Závěr práce zobrazuje návrhy na zpřesnění použité metodiky letového měření při možném opakování experimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.