Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Téma středověk v rámci historického učiva vzdělávací oblasti člověk a jeho svět
Kubelková, Kristýna ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce "Téma středověk v rámci historického učiva vzdělávací oblasti člověk a jeho svět" se zabývá problematikou rozvoje historického myšlení dětí a využitím historického myšlení ve výuce, která se zaměřuje na období středověku na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje historickému vývoji a rozboru tematické oblasti Člověk a jeho svět, která je obsažena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a porovnává ho s pojetím historických témat na prvním stupni vybraných zahraničních kurikul. Dále se teoretická část věnuje historickému myšlení a teoriím vývojové psychologie. Praktická část práce popisuje přípravu a realizaci tematického celku, který se zabývá obdobím Přemyslovců. Tematický celek si klade za cíl rozvoj kompetence historického myšlení. K jeho rozvoji slouží dílčí cíle, které se zaměřují na práci se zdroji, na různou interpretaci historických událostí, a také na prohloubení vztahu žáků k historii. V závěru praktické části je tematický celek zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA historické myšlení, Člověk a jeho svět, zahraniční kurikula, tematický celek, Přemyslovci, mladší školní věk
Cíle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v praxi výtvarné výchovy
Kolebabová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v praxi výtvarné výchovy v podobě návrhu učebních osnov pro sedmý ročník druhého stupně. Práce odráží osobní přístup autorky k formulování obsahů těchto osnov. Teoretická část se zaměřuje na zkoumání RVP ZŠ pro druhý stupeň hledání prostředků naplnění cílů v podobě učebních osnov pro sedmý ročník druhého stupně. Zjištění teoretické části jsou doplněna o komparaci kulikulárních dokumentů pro výtvarnou výchovu České Republiky a Velké Británie. Empirická část popisuje postupy vedoucí k definování učebních osnov. Zahrnuje rozbor postupu stanovení obsahu učebních osnov, který vychází především z pedagogické praxe autorky a který je následován osobním pojetím požadavků RVP ZV v podobě realizace výuky zameřené na proces tvorby. Dále je zde popsán proces analýzy vlastní výuky v souvislosti se zkoumáním pojetí RVP ZV u vybrané ZŠ s použitím metod akčního výzkumu. Didaktická část uzavírá proces aplikováním zjištěných poznatků do výuky prostřednictvím dvou vyučovacích celků, které jsou realizovány a hodnoceny. Výstupem zkoumání praktické zkušenosti a teoretických podkladů jsou nejen učební osnovy pro sedmý ročník, ale také návrh postupu pro zpracování těchto osnov v podobě grafického přehledu. Klíčová...
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Po stopách tradičního řemesla našeho města - vzdělávací projekt v mateřské škole
TŘEBÍCKÁ, Martina
Cílem bakalářské práce s názvem "Po stopách tradičního řemesla našeho města vzdělávací projekt v mateřské škole", je vypracování celoročního projektu práce s dětmi na konkrétní téma - město Žirovnice a knoflíky. V teoretické části jsou charakterizovány tradice a jejich vliv na člověka, je zde popsána historie a současnost knoflíkářského průmyslu v Žirovnici a jsou zde definovány pojmy jako - projekt, tematický celek. Praktická část má název " Hrajeme si s knoflíky po celý rok" a obsahuje tematické celky zaměřené podle ročních období, které jsou rozpracovány na další podtémata. Náměty jsou zrealizované s dětmi ve věku od 4-6 let a zhodnoceny vždy na konci podtématu. Praktická část je doplněna fotodokumentací dětských prací.
Dramatické aktivity jako motivace k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole
RAJKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá dramatickými aktivitami, které jsou motivací k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole. Důležité pojmy dramatizace, její metody, artefiletika, výtvarné činnosti a její techniky jsou definovány v teoretické části čerpané z uváděné literatury. V následné části byla navrhnuta série integrovaných bloků, která byla aplikovaná na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumné metody - Pozorování, pak byla provedena evaluace konkrétních tématických celků. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací a videonahrávkou.
Odraz lidových tradic ve školním vzdělávacím programu mateřské školy
VLČKOVÁ, Vladislava
Ve své bakalářské práci upozorňuji na možnosti, které skýtají lidové tradice při tvorbě a realizaci vzdělávacího obsahu školní vzdělávacího programu mateřské školy. Předpokládám, že program založený na lidových tradicích může plně naplnit požadavky na předškolní vzdělávání v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na lidové tradice, které jsou přirozené a propojené s přírodou a snažím se je začlenit do předškolního vzdělávání. Dále popisuji lidové tradice a jejich stopy v mém kraji. V praktické části předkládám konkrétně životaschopnost lidových tradic v mateřských školách v podobě aktivit a činností, které je možné uskutečňovat v mateřské škole. Obsahová část školní vzdělávacího programu je zpracována s využitím lidových tradic. Vše je doplněno tematickým celkem Posvícení, ke kterému přikládám videozáznam z realizace tohoto tématu jako průřezový obraz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.