Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Technika jízdy ve snowboardcrossu
Žerava, Jakub ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Technika jízdy ve snowboardcrossu Cíl: Cílem bakalářské práce je zpracovat část metodiky snowboardcrossu z pohledu techniky způsobů překonávaní překážek plynoucí z jejich charakteristik. Metody: Základní metodou v této práci byl kvalitativní výzkum a analýza dokumentů, internetových zdrojů. Dále byly použity strukturované rozhovory s otevřenými otázkami s reprezentačními trenéry České republiky ve snowboardcrossu a autorovi empirické zkušenosti. Výsledky: Takto zpracovaná metodik nácviku technických dovedností překonávání překážek ve snowboardcrossu poslouží jako základ pro budoucí, ale i současné trenéry snowboardcrossu. Jiná takto zpracovaná metodika bohužel nebyla nalezena, ale podle trenérů reprezentace České republiky v SBX je tato metodika v současné době nejefektivnější. Není však vyloučeno, že se může v průběhu let měnit. Klíčová slova: snowboarding, snowboardcross, technika jízdy
Preference výběru velikosti ráfků kol u rekreačních a aktivních cyklistů
Růžička, Michal ; Brtník, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Preference výběru velikosti ráfků kol u rekreačních a aktivních cyklistů Cíle: Cílem práce je zjistit vztah mezi antropometrickými a tréninkovými ukazateli a výběrem ráfků. Metody: Jedná se o deskriptivní studii náhodně posbíraného vzorku mužů a žen. Výzkumný soubor tvořilo 250 odpovídajících ve věku od 13 do 77 let, z toho 106 žen a 144 mužů. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaného internetového dotazníku, data byla zkategorizována a vyhodnocena základními statistickými metodami a výsledky byly vyjádřeny v grafech pomocí četností odpovědí. Výsledky: Analýzou výsledků dotazníku jsme prokázali existenci závislosti používaných ráfků a antropometrických a tréninkových ukazatelů. S rostoucí výškou a váhou respondentů narůstá tendence používat velikost ráfků 29", což uvádí ve výškovém rozmezí 160-199 cm osmdesát jedna respondentů. Dále výzkum ukázal, že jezdci ve vyšším věku využívají kolo hlavně na cykloturistiku, a to s menší velikostí ráfků. Od 40 let výše užívá velikost 29" pouze osmnáct respondentů. Srovnání tréninkových ukazatelů s používanými ráfky ukazuje na přímý vztah mezi náročností terénu a volenými ráfky, kdy 2500 km a více ujede za sezónu 13 jezdců na 26", 14 na velikosti 27,5", 28 jedinců na 28" ráfcích a 37 na velikosti 29". Závěr: Antropometrické ukazatele výšky a váhy...
Porovnání techniky jízdy na snowboardu na sněhu a simulátoru.
Kubišta, Adam ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Porovnání jízdy na snowboardu na simulátoru a sněhu Autor: Adam Kubišta Vedoucí práce: PaedDr. Tomáš Gnad Cíl práce: Cílem práce je porovnání jízdy a metodiky výuky na snowboardu na simulátoru Maxxtracks a na sněhu. Metody: K účelům práce byly zvoleny metody analýzy dat a kvalitativního výzkumného šetření, a to formou rozhovoru. Rozhovory přinesly objektivní pohled, který je v tomto odvětví výuky snowboardingu velmi důležitý, a to zejména vzhledem k tomu, že takováto výuka není častá. Výsledky: Jízda na simulátoru Maxxtracks se v mnohém podobá jízdě na sněhu. Má své výhody i nevýhody. Na základě naší práce podpořené rozhovory s instruktory snowboardingu, se simulátor jeví jako užitečný stroj, zejména pro výuku začátečníků. Výhodou oproti sněhu je zejména tréninková tyč na přidržování a zrcadlo pro kontrolu pohybů. Nevýhodou je nemožnost nacvičit všechny snowboardingové dovednosti. Výuka je tak neúplná a chybějící dovednosti je třeba nacvičit až na sněhu. Klíčová slova: Snowboarding, technika a metodika jízdy, simulátor.
Formy a metody výuky snowboardingu na základních a středních školách na Táborsku
Zamrzlová, Alena ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice výuky snowboardingu žáků staršího školního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá technikou jízdy a dvěma zásadními a odlišnými snowboardovými styly - freestyle (měkké vázání) a alpine (tvrdé vázání). Objasňuje zde metodiku výuky a jednotlivé prvky metodické řady snowboardingu, které se osvojují pomocí motorického učení. Dále pojednává o pohybových schopnostech, dovednostech a dalších faktorech, které souvisí se snowboardingem. Protože se diplomová práce zabývá výukou školního snowboardingu, zaměřuje se v teoretické části ještě na začlenění snowboardingu do vzdělávacích programů a na kvalifikaci učitelů pro výuku. V praktické části pomocí metody dotazování zjišťuje, zda a za jakých podmínek probíhá výuka snowboardingu žáků staršího školního věku na školách na Táborsku. Zabývá se i jejím odborným a materiálním zajištěním. Na zimních výcvikových kurzech jedné základní školy byla metodou pozorování a experimentu realizována další část výzkumu. Výzkum se věnuje výuce snowboardingu žáků začátečníků s odlišným typem vybavení a zkoumá rychlost naučení se základních navazovaných oblouků. Experiment se zaměřuje na rychlost projetí vytyčené tratě začátečníky s tvrdým vázáním a pokročilými žáky freestylisty, kteří se na tvrdé...
Cyklo průvodce-příručka pro pedagogického pracovníka
ŠPULÁK, Bedřich
Tato bakalářské práce je koncipována jako příručka cykloturistiky především pro pedagogické pracovníky, aby splnila tento účel, bylo potřeba vytvořit přehled jednotlivých témat cyklistiky a organizace cyklo turistiky a vedení školního výletu. Praktická část byla zaměřena na zjištění preferencí z pohledu potencionálního účastníka kurzu, vhodnost a sestavení kurzu pedagogem. Výstupy jednotlivých subjektů poslouží k sestavení vhodného kurzu dle věku a zaměření potencionálních účastníků. Výzkum byl formulován dotazníkem, do kterého se zapojilo 585 respondentů ze 7 krajů České republiky.
Vytvoření výukového DVD vybraných částí techniky a metodiky jízdy na K1.
SOKOL, Matěj
V současné době není k dispozici téměř žádné výukové video z oblasti kanoistiky, které by obsahovalo v ucelené formě metodiku a techniku jízdy ve výše zmíněné kategorii. Proto cílem této práce je vytvoření výukového DVD vybraných částí techniky a metodiky jízdy na K1, které bude sloužit ke zlepšení kvality výuky. Pro zpracování materiálu byla vyhledána dostupná literatura a na základě této literatury byla vytvořena audiovizuální stopa. Výsledek této bakalářské práce je výukové DVD vybraných částí techniky a metodiky jízdy na K1.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.