Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření
Jahnová, Michaela ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření Cíle: Zjištění četnosti využití prostředků k prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí na základních školách v Jihočeském kraji. Metody: Pro vypracování výzkumu v diplomové práci jsem použila kvantitativní metodu, dotazník, který obsahoval 22 otázek. Dotazník jsem odeslala mailem vedení 250 škol Jihočeského kraje s žádostí o přeposlání učitelům 1. stupně. Dotazník obsahoval zavřené, polozavřené i otevřené otázky. Celkem se vrátilo 92 vyplněných dotazníků. Dotazníky jsem zpracovala do grafů a vyhodnotila jednotlivé odpovědi. Na základě vyhodnocených odpovědí jsem zodpověděla mé výzkumné otázky. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že se kompenzačnímu cvičení, které zahrnuje protahovací i posilovací cviky, věnuje pravidelně každou hodinu TV 32,6% učitelů Jihočeského kraje. Tělovýchovné chvilky vkládá dle mého dotazníkového šetření do výuky pravidelně každý den pouhých 29,3% učitelů. Pohyb k učení během hodin matematiky nebo českého jazyka využívá tři čtvrtě učitelů. Klíčová slova: kompenzační cvičení, horní a dolní zkřížený syndrom, mladší školní věk, pohybové stereotypy, školní tělesná výchova, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, pohybově-rekreační přestávky
Možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami - "Moveo ergo disco"
Jůzková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Ověření mého předpokladu, který jsem poznala během mé praxe, a to že krátké pohybové chvilky u žáků s jinakostí zlepšují jejich život. Vedení pohybových chvilek v rozsahu 3 min s cílem naučit děti řadu cviků zaměřené na pohybové dovednosti. Jednoduché protažení kosterního svalstva a cvičení s koordinací pohybu těla. Pozorovaní a vyhodnocování programu průběhu programu. Snaha o pozitivní motivaci s kombinací optimálního cvičebního programu, který zajistí kladné přijetí pohybových chvilek. Projekt zaměřit také na získávání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA tělovýchovné chvilky, pohyb, praktická škola, žáci se specifickými potřebami jinakost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.