|
Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření
Jahnová, Michaela ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Prevence vadného držení těla a svalových dysbalancí u žáků na 1. stupni ZŠ - dotazníkové šetření Cíle: Zjištění četnosti využití prostředků k prevenci vadného držení těla a svalových dysbalancí na základních školách v Jihočeském kraji. Metody: Pro vypracování výzkumu v diplomové práci jsem použila kvantitativní metodu, dotazník, který obsahoval 22 otázek. Dotazník jsem odeslala mailem vedení 250 škol Jihočeského kraje s žádostí o přeposlání učitelům 1. stupně. Dotazník obsahoval zavřené, polozavřené i otevřené otázky. Celkem se vrátilo 92 vyplněných dotazníků. Dotazníky jsem zpracovala do grafů a vyhodnotila jednotlivé odpovědi. Na základě vyhodnocených odpovědí jsem zodpověděla mé výzkumné otázky. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že se kompenzačnímu cvičení, které zahrnuje protahovací i posilovací cviky, věnuje pravidelně každou hodinu TV 32,6% učitelů Jihočeského kraje. Tělovýchovné chvilky vkládá dle mého dotazníkového šetření do výuky pravidelně každý den pouhých 29,3% učitelů. Pohyb k učení během hodin matematiky nebo českého jazyka využívá tři čtvrtě učitelů. Klíčová slova: kompenzační cvičení, horní a dolní zkřížený syndrom, mladší školní věk, pohybové stereotypy, školní tělesná výchova, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, pohybově-rekreační přestávky
|
|
Možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami - "Moveo ergo disco"
Jůzková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Ověření mého předpokladu, který jsem poznala během mé praxe, a to že krátké pohybové chvilky u žáků s jinakostí zlepšují jejich život. Vedení pohybových chvilek v rozsahu 3 min s cílem naučit děti řadu cviků zaměřené na pohybové dovednosti. Jednoduché protažení kosterního svalstva a cvičení s koordinací pohybu těla. Pozorovaní a vyhodnocování programu průběhu programu. Snaha o pozitivní motivaci s kombinací optimálního cvičebního programu, který zajistí kladné přijetí pohybových chvilek. Projekt zaměřit také na získávání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA tělovýchovné chvilky, pohyb, praktická škola, žáci se specifickými potřebami jinakost
|