Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Symbiotický otisk
Kachtíková, Michaela ; Tkáčová, Lucia (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Symbiotický otisk" zkoumá symbiotický vztah mezi tělesností a myslí prostřednictvím meditativní praxe, která se zhmotňuje v místně specifické instalaci uvnitř bílých katakomb. Práce reflektuje autorčin osobní výzkum v oblasti vnitřního mentálního prostoru, který je transformován do fyzické podoby. Autorka prezentuje prostor, který je jí sice povědomý, ale zároveň cizí, a který se v důsledku dlouhodobé péče neustále proměňuje a rozvíjí. Tento proces vede k vytvoření jedinečného dialogu mezi vnějším a vnitřním prostředím, kde se fyzická interakce a tělesná přítomnost stávají klíčovými komponenty pro hlubší porozumění a sebepoznání. Místně specifická instalace má ambici propojit vnější a vnitřní svět, viditelné a skryté, uvnitř a vně.
If you are too sensitive, apply spf50
Rapavá, Michaela ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Studentka se ve své diplomové práci bude zabývat přesahem svých předchozích prací, založených na tématu tělesnosti a textu, prostřednictvím aktivace základních tělesných smyslů. Výsledkem bude prostorová instalace jako rovnocenný dialog materiálových linií a poetického jazyka, s případným zapojením zvukových médií.
Tělo, tělesnost, touha
Lienerová, Lucie ; Čech,, Viktor (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je tělo, tělesnost a touha inspirovaná Ovidiovými Metamorfózami. Praktickým výstupem je série maleb, kreseb a objektů tematizujících jednotlivé části proměny člověka, předmětu a prostředí do individuálních organických forem. Na samotnou proměnu člověka je nahlíženo jako na bolestný proces, který ale současně umožňuje osvobození od mnohem rozsáhlejšího fyzického a psychického utrpení. Motivy proměny jsou malířským způsobem utvářeny a dokumentovány na autorčině blízké osobě a dále pak na prostředí a objektech, které tuto osobu obklopují.
Steal me your €motion
Rygálová, Monika ; Országhová, MA Kristína (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Text pojednává o způsobech a metodách tvoření mé diplomové práce s názvem Steal me your €motion. Diplomová práci se zabývá vztahem strojového učení a emocionality. Do jaké míry je umělá inteligence schopná absolvovat emocionální vztahy a prožitky definované fyzikalitou a zkušeností lidského těla. Námětem práce je vytváření (fiktivní) nelidské entity, která se touží naučit od lidí co nejvíce tělesných úkonů, které ji pomůžou se infiltrovat do lidského společenství. Kromě reflexe současného stupně vědeckého poznání vnáším prvek fikce a fabulace.
Zpřítomnění
Šmerdová, Markéta ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Svou závěrečnou prací, zakončující mé čtyřleté studium, bych ráda zúročila veškeré vědomosti a zkušenosti, které jsem v oblasti těla (a tělesnosti) při svém studiu nabyla. Ateliér sochařství 2 (nefigurativní sochařství) prof. Jana Ambrůze, který se dle mého názoru snaží ve studentech vyvolat touhu po vlastní cestě, za kterou pak zcela odlišně míříme, mi byl velkou vnitřní svobodou. S dílem Adrieny Šimotové, jejíž tvorbu jsem pak v souvislosti s vlastním životem začala hlouběji zkoumat, až jsem se dostala na samou její podstatu. k podstatě ženy, mne pak blíže seznámil její blízký známý a asistent ateliéru doc. Pavel Korbička, který mne ke jejímu studiu od počátku mého studia vybízel. Jelikož naše životy nemohu srovnávat, po lidské stránce, a s tím souvisejícím výtvarným vyjádřením, mě tato žena, jakousi niterností, jako pojednává vlastní život silně zasáhla. V této závěrečné práci bych pak ráda uplatnila nejen vědomosti, ale především pocit ze sebe samé.
Tělesnost malby
Teperová, Natálie ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Kabátohábit je objekt o malbě, o jejím těle. O vzájemném prolínání barvy, tahu, skvrny s matéríí lněného plátna. Většina kabátohábitů je položena na dřevotřískových deskách, které kopírují konečný tvar plátna. Plátno je k deskám připevněno za pomocí suchých zipů, které povolují KH odepnout z desky a dávají možnost nositelnosti.
Stav bezpečí
Matušková, Michaela ; Koudelová, Šárka (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomovou práci tvoří série maleb. Série zaznamenává situace, které vyvolávají prožitky bezpečí získané skrze osobní zkušenost nové rodiny. Důležitou roli v práci hraje vyjádření tělesnosti, která je velmi úzce spojena s intimitou a bezpečím.
Zárodek a potenciál
Kachtíková, Michaela ; Houser, Milan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Téematem bakalářské práce je přítomnost, vnímání tělesnosti a samotné autorky v kontextu procesu vzniku díla. Práce také rozvíjí témata zrcadlení přítomného subjektivního vidění a fascinace materialitou, s cílem dosáhnout udržitelného umění i života. Klade si otázky esteticko-filozofické povahy. Jaký je vztah umění a udržitelnosti, vztah mezi dílem, tvůrcem a objekty mezi sebou? Dílo, jež vzniklo, je zhmotnělým artefaktem, záznamem bytí v minulosti a také v současnosti, je jako záznamový arch, fotografie dané skutečnosti, tvořená pro pochopení minulosti v budoucnosti. Je odrazem mé vnitřní nahoty, interních procesů, niterných emocí a myšlenek, které ztvárňují vnitřní aspekty psyché, expandují do prostoru, rozlézají se, zaplétají a rostou svébytným životem.
Triumf ošklivosti
Kolářová, Monika ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
V me praci se zabívam fenomenem telesnosti, zaměřené predevsim na tema krasy a osklivosti. Prostřednictvím dionýského typu těla se snažím zachytit tíhu tělesné nedokonalosti. V kontrastu s jemností a rafinovaností lazurní malby se snažím dosáhnout rovnováhy mezi těmito všeobecnými zástupci fenoménu krásy a ošklivosti.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.