Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice
Tesař, Martin ; Čermák, Martin (oponent) ; Koutný, Jiří (vedoucí práce)
První část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní tvorba fraktálu typu "flame fractal". Je zde dopodrobna popsána matematická podstata systémů iterovaných funkcí, ze kterých algoritmus "flame fractal" vychází. Na matematický popis navazuje rozbor originálního algoritmu na tvorbu výše zmíněného fraktálu. V práci jsou nastíněny metody vylepšení obrazu a navrhnuta nová rozšíření.
Vybrané fraktálové algoritmy a jejich použití
Michálek, Bedřich ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem projektu bylo nastudovat problematiku fraktálových algoritmů, vytvořit jednoduchou demonstrační aplikaci nastudovaných algoritmů a navrhnout možnosti dalšího zkoumání. Protože oblast fraktálů a fraktálových algoritmů je velice rozsáhlá, zaměřil jsem se pouze na tři konkrétní typy - Mandelbrotovu množinu a s ní související Juliovy množiny, systémy iterovaných funkcí za použití různých algoritmů pro generování a stochastické fraktály a jejich využití při generování modelů travin, keřů a plasmy. Při studiu a implementaci algoritmů pro generování jsem se snažil o jistou míru jejich optimalizace, urychlení a srovnání z hlediska rychlosti a využití paměti, třebaže ne vždy to je z povahy daného typu fraktálu možné. Teoreticky také uvádím možnosti využití technologie SSE pro urychlení výpočtu fraktálových algoritmů. Demonstrační aplikace je navržena velice jednoduše, protože cílem nebylo vytvořit nový propracovaný program na generování fraktálů, ale vyzkoušet implementovat prostudované algoritmy. Z toho důvodu jsem se spíše zaměřil na přehlednou implementaci, aby bylo možné tyto algoritmy kdykoliv jednoduše použít. Aplikace je napsána v jazyce C/C++ s použitím knihovny SDL (Simple Directmedia Layer) pro práci s grafikou.
Vybrané fraktálové algoritmy a jejich použití
Michálek, Bedřich ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem projektu bylo nastudovat problematiku fraktálových algoritmů, vytvořit jednoduchou demonstrační aplikaci nastudovaných algoritmů a navrhnout možnosti dalšího zkoumání. Protože oblast fraktálů a fraktálových algoritmů je velice rozsáhlá, zaměřil jsem se pouze na tři konkrétní typy - Mandelbrotovu množinu a s ní související Juliovy množiny, systémy iterovaných funkcí za použití různých algoritmů pro generování a stochastické fraktály a jejich využití při generování modelů travin, keřů a plasmy. Při studiu a implementaci algoritmů pro generování jsem se snažil o jistou míru jejich optimalizace, urychlení a srovnání z hlediska rychlosti a využití paměti, třebaže ne vždy to je z povahy daného typu fraktálu možné. Teoreticky také uvádím možnosti využití technologie SSE pro urychlení výpočtu fraktálových algoritmů. Demonstrační aplikace je navržena velice jednoduše, protože cílem nebylo vytvořit nový propracovaný program na generování fraktálů, ale vyzkoušet implementovat prostudované algoritmy. Z toho důvodu jsem se spíše zaměřil na přehlednou implementaci, aby bylo možné tyto algoritmy kdykoliv jednoduše použít. Aplikace je napsána v jazyce C/C++ s použitím knihovny SDL (Simple Directmedia Layer) pro práci s grafikou.
Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice
Tesař, Martin ; Čermák, Martin (oponent) ; Koutný, Jiří (vedoucí práce)
První část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní tvorba fraktálu typu "flame fractal". Je zde dopodrobna popsána matematická podstata systémů iterovaných funkcí, ze kterých algoritmus "flame fractal" vychází. Na matematický popis navazuje rozbor originálního algoritmu na tvorbu výše zmíněného fraktálu. V práci jsou nastíněny metody vylepšení obrazu a navrhnuta nová rozšíření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.