Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané e-shopy a jejich internetové stránky
PRŮŠOVÁ, Linda
Diplomová práce se zabývá e-shopy a jejich internetovými stránkami. Cílem práce je zhodnocení vybraných internetových stránek e-shopů, činnost dozorového orgánu v této oblasti a vytvoření návrhů na zlepšení. Teoretická část práce obsahuje základní pojmy týkající se e-shopů, historii, legislativu a dozorové orgány týkající se této oblasti. Jedna z kapitol je také věnována ochraně spotřebitele. V praktické části je proveden řízený hloubkový rozhovor s pracovnicí z České obchodní inspekce. Dále bylo uskutečněno dotazníkové šetření, které zkoumá zkušenosti spotřebitelů s e-shopy a jejich právní povědomí. V práci je také vlastní hodnocení vybraných internetových stránek e-shopů a případová studie, obsahující nákup z jednoho vybraného e-shopu. Na základě získaných informací jsou vytvořeny návrhy ke zlepšení.
Spotřebitelé a jejich zájem o složení potravin.
JAROŠOVÁ, Michaela
Hlavním cílem práce je zjistit, zda složení potravin ovlivňuje nákupní rozhodnutí spotřebitelů, nebo je pro ně důležitější spíše cena. Nejprve jsou vysvětleny důležité pojmy související s danou problematikou. Práce také vysvětluje, proč je důležité kontrolovat složení potravin. Mohou například nastat situace, kdy jsou potraviny nebezpečné. Bezpečnost potravin zajišťují dozorové orgány, které spotřebitele informují o nebezpečných potravinách. Spotřebitelské názory jsou získávány pomocí marketingového výzkumu pomocí on-line dotazníků. Získaná data jsou poté analyzována a zpracovávána pomocí grafů. Na základě výsledků analýzy jsou vytvořeny návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů.
Vybrané problémy potravinového práva v České republice
KOPECKÁ, Štěpánka
Tato diplomová práce byla o problémech v potravinovém právu v České republice. Cílem této diplomové práce bylo zjištění názoru a postoje českých spotřebitelů a činnost příslušných dozorových orgánů v této oblasti potravinového práva (společné stravování). V teoretické části bylo vysvětleno, kdo je spotřebitel a jaká je ochrana spotřebitele v České republice. Bylo zde popsán aktuální stav potravinového práva, legislativa a dozorové orgány. V práci byly analyzovány statistiky. Praktická část této diplomové práce byla rozdělena do dvou částí. První část byla zaměřena na spotřebitele. Byl zde proveden online dotazníkový výzkum. Tento výzkum zkoumal, zda se spotřebitelé zajímají o moderní trendy ve stravování. Jak často jí mimo domov. Zda spotřebitelé znají dozorové orgány v oblasti Českého potravinového práva. Zda znají projekt Potraviny na pranýři. Druhá část byla zaměřena na dozorové orgány a na provozy společného stravování. Byly zde provedeny řízené hloubkové rozhovory s dozorovými orgány jako SVS, SZPI, KHS. Pro zjištění názoru všech stran zde byly také rozhovory se zástupci školních jídelen, restaurací a kavárny. Na základě výsledků z tohoto výzkumu byly navrhnuty tři návrhy na zlepšení.
Kontrolní činnost vybraných dozorových orgánů působících v oblasti ochrany spotřebitele
ZADRAŽILOVÁ, Klára
Cílem práce je zhodnotit kontrolní činnost vybraných dozorových orgánů působících v oblasti ochrany spotřebitele a zjištění názoru a postoje vybraných podnikatelských subjektů na jeho činnost. Práce obsahuje dotazníkové šetření mezi spotřebiteli a řízené hloubkové rozhovory s podnikatelskými subjekty a dozorovými orgány. Dotazníkové šetření potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy. Řízené hloubkové rozhovory s vybranými kontrolními orgány jsou zaměřené na kontrolní činnost těchto subjektů. A řízené hloubkové rozhovory s podnikatelskými subjekty jsou zaměřené na zjištění jejich názoru a postoje ke kontrolním orgánům a zjištění předmětu a průběhu uskutečněné kontroly od vybraných dozorových orgánů. V práci jsou dále uvedeny návrhy, jak by mohly vybrané dozorové orgány zhodnotit svou práci u spotřebitelů. Změny se týkající hlavně informování spotřebitelů o vhodných a nevhodných provozovnách.
Dohled v pojišťovnictví z pohledu českého a evropského práva
Zarevúcka, Daniela ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje ucelený přehled o dohledu v pojišťovnictví v českém i evropském právu. Nejprve vymezuje základní pojmy a následně přechází ke stručnému pojednání o vývoji dohledu v českých zemích. Zde se soustředí především na jeho rozšiřující se předmět a instituce, které jej vykonávaly. Následuje část z pohledu platných a účinných předpisů českého právního řádu, která jmenuje subjekty podléhající dohledu, zabývá se orgánem dohledu a jeho kompetencemi a přechází ke členění předmětu dohledu. Rovněž se věnuje dohledu dle jednotlivých sektorových zákonů a nabízí pohled na připravované změny. Dále práce představuje dohled v pojišťovnictví z pohledu evropského práva. Zabývá se požadavky, které evropské právo na dohled klade, stejně jako nově zřízenými orgány makroobezřetnostního a mikroobezřetnostního dohledu. V závěru pojednává o připravovaných změnách, které se výkonu dohledu v pojišťovnictví dotknou.
Právní problematika regulace platebního styku
Heringová, Eva ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Hlavním cílem této rigorózní práce je prozkoumat právní problematiku regulace platebního styku a následného dohledu nad touto oblastí. resp. kontrolu a vynucování plnění stanovené regulace státem a jím pověřenými veřejnoprávními institucemi. Celá práce je rozdělena do celkem pěti kapitol, které jsou následně členěny na jednotlivé podkapitoly. První kapitola nese název Obecný úvod do problematiky a věnuje se základnímu vymezení platebního styku, jeho vývoji, formách, nástrojům platebního styku a jednotlivým účastníkům. Druhá kapitola se věnuje významu regulace mající vztah k platebnímu styku a související regulaci mezinárodního platebního styku včetně důležitých mezinárodních úmluv v této oblasti. Třetí kapitola analyzuje právní úpravu platebního styku na území České republiky z pohledu de lege lata a de lege ferenda. Čtvrtá kapitola se zabývá dohledem nad realizací platebního styku, resp. možným metodám a modelům uspořádání dohledu v oblasti finančního práva a vymezením jednotlivých dohledových orgánů v oblasti platebního styku. Pátá a zároveň poslední kapitola charakterizuje dohled nad bankovním sektorem.
Obchodní praktiky používané českými obchodníky
BINDEROVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních prak-tik používaných českými obchodníky s využitím výsledků z terénního výzkumu reali-zovaného v České republice. V teoretické části byly popsány a vysvětleny základní pojmy související s touto proble-matikou. Objasnění pojmu ochrana spotřebitele, jaké dozorové orgány v oblasti ochrany spotřebitele a spotřebitelské organizace působí na území České republiky, čím se zabý-vají a jaké jsou jejich hlavní činnosti. Jak jsou rozděleny nekalé obchodní praktiky, co vlastně nekalé obchodní praktiky jsou. Praktická část se zaměřila na dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdán mezi 108 re-spondentů, návratnost byla poměrně vysoká, tedy v praktické části se pracovalo se 105 dotazníky. Otázky byly zaměřený na to, zda mají respondenti povědomí o ochra-ně spotřebitele, dozorových orgánech či spotřebitelských organizacích. Zda se už někdy setkali s konkrétními agresivními nebo klamavými praktikami a jak na toto jednání rea-govali. Z výsledků dotazníkového šetření lze uvést, že poměrně velká část (94 %) dotá-zaných respondentů ví co si pod pojmem ochrana spotřebitele představit. Toto zjištění je velice pozitivní. Co se týče klamavých a agresivních obchodník praktik, ze získaných dat vyplývá, že se dotazovaní více setkávají s klamavými praktikami než s těmi agresivními. Reakce bývají většinou negativní v podobě odmítnutí. Ze získaných dotazníků bylo pomocí tabulek a grafů vyhodnoceno všech 22 otázek. Následně byly vypracovány návrhy na zlepšení, pro splnění cíle práce. Tímto cílem práce bylo doporučení pro odstranění nekalých obchodních praktik používaných obchodníky na území České republiky. Návrhy byly zaměřeny především na důchodce a mladistvé, z toho důvodu, že mladiství jsou v tomto ohledu nerozumní a nerozvážní a důchodci jsou skupina, na kterou se obchodníci svými praktikami nejčastěji zaměřují. Pro mladistvé se jedná o rozšíření přednášek na středních a vysokých školách, dále roz-šíření seminářů pro seniory, které by se konaly v domovech pro důchodce. Dalším ná-vrhem pro odstranění nekalých obchodních praktik byl roznos letáků do těchto domovů, na kterých by senioři byli upozorněni před nekalými obchodními praktikami a na koho se v případě nouze obrátit.
Spotřebitelské značky ve vztahu k ochraně spotřebitele
LEŠTINOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá spotřebitelskými značkami ve vztahu k ochraně spotřebitele. Hlavním cílem práce byla analýza spotřebitelských značek Český výrobek a Czech Made ve vztahu k ochraně spotřebitele. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda mají spotřebitelé přehled o spotřebitelských značkách, a zda se v nich dokáží orientovat. V rámci bakalářské práce byl proveden marketingový výzkum, který měl potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Kvalita potravin z pohledu obchodníka (se zaměřením na masné výrobky)
Dvořáková, Věra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce je rozdělena do několika kapitol. První část je zaměřena na dozorové orgány. Další kapitola této bakalářské práce se zabývá kvalitou potravin obecně. Ve třetí kapitole je posuzována kvalita potravin z pohledu obchodníka. Dále je zde uveden výsledek dotazníkového šetření ohledně preference zákazníků při rozhodování o nákupu uzenin. Následuje vyhodnocení údajů získaných z pokladního systému jako protiváha výsledků dotazníkového šetření. V další části této práce je návrh řešení problému ztrát na masných výrobcích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.