Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta k filozofii dramaticko výchovnými metodami
Kohout, Ondřej ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout vhled do způsobů použití dramatické výchovy jako formy výuky filozofie. Dramatická výchova prokázala svoji užitečnost v mnoha školních předmětech. Výhodou dramatické výchovy je spojení tématu s přímou zkušeností. Bohužel, právě přímá zkušenost a její spojení se skutečným životem je to, co filozofii chybí. Tato práce ukazuje různé přístupy použití dramatické výchovy ve výuce filozofie na základě běžného rozdělení filozofických disciplín. Pojednává dramatickou výchovu jako způsob předání filozofického textu studentům skrze přípravu divadelního tvaru, ale také dramatickou výchovu jako jednotlivou metodu, která může být použita v hodině. Tato práce obsahuje taktéž záznam praktické realizace projektu zaměřeného na Sókrata a Platónův pohled na vztah jednotlivce a obce.
Buduji - Pracujeme - Rozhodují
Lőffelmann, Vojtěch ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Cílem této práce je vytvoření funkční dvoudenní dílny pro instituci muzea. Dílna se opírá o lokální téma – výrobu zápalek v Sušici a okrajově také využití dnes již opuštěného továrního komplexu. Teoretická část se zabývá přípravnou fází projektu – pojmenováním cílů, stručným rozborem historických pramenů, charakterizací cílové skupiny a zvolenou formou (strukturovaným dramatem). Praktická část seznamuje čtenáře s finálním scénářem a realizací se dvěma třídami Gymnázia v Sušici. Kromě popisu realizace obsahuje reflexi všech zúčastněných stran a pokouší se nabídnout i některé změny k vylepšení celé dílny. Práce tedy především zkoumá, jak lze využít metodu strukturovaného dramatu při edukační práci v muzeu.
Autentický člověk Jan Patočka
Mrázek, Jan ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent)
Práce je popisem realizace pedagogického projektu, který používá metod dramatu ve výuce filosofie. Jeho tématy jsou pravda, autenticita a Charta 77, s přihlédnutím k osobě a práci Jana Patočky. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen vznik projektu, příprava realizace, filosofická východiska a také rozbor metodiky dramatu ve filosofii. V praktické části je pak zaznamenán průběh projektu s poukazy na naplnění, či nenaplnění východisek z teoretické části. Klíčovou metodou práce je reflexe. Oborově stojí na pomezí pedagogiky, filosofie a divadla a jejím cílem je vyvodit z realizace projektu metodické závěry. Tyto závěry jsou postaveny na pedagogických i filosofických předpokladech. Práce může být inspirací pro pedagogy zabývající se spojením metod dramatu a jiných oborů ve výuce nebo pro pedagogy, hledající filosofická východiska své práce.
Strukturované drama jako prostředek k prevenci šikany
Čermáková, Michaela ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje metodě strukturovaného dramatu a její pomoci v prevenci šikany, konkrétně pochopení role mlčícího svědka jako osoby, která může zamezit šikaně, pokud z ní vystoupí. Teoretická část vymezuje termín šikana, popisuje formy, příčiny a charakteristické znaky šikanování mezi žáky prvního stupně základní školy. V této části práce je rovněž definována zvolená metoda strukturovaného dramatu, její postupy a techniky. Součástí praktické části je vytvořené strukturované drama a jeho reflexe. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumán postojový posun u vybraných žáků v rozhodnutí vystoupit z role mlčícího svědka. Výchozí a koncovou fází zkoumaného posunu je období bezprostředně před realizací strukturovaného dramatu a doba několika měsíců po jeho realizaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Strukturované drama, dramatická výchova, metody a techniky, šikana, mlčící většina, prevence, první stupeň ZŠ, rozhodování
Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu
Stocková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části a zabývá se tématem Porozumění problému dyslexie prostřednictvím strukturovaného dramatu. Teoretická část se skládá ze tří částí. První část se věnuje dramatické výchově, druhá strukturovanému dramatu a třetí dyslexii. Část týkající se dramatické výchovy je dále dělena do třech kapitol věnujících se dramatické výchově obecně, jako samostatnému předmětu a jejím formám. V části věnované strukturovanému dramatu se nachází pět kapitol, jež nejprve vymezují strukturované drama obecně a poté jeho místu ve výuce, struktuře, technikám a plánování. v části, jež se zabývá dyslexií, se nachází taktéž pět kapitol. První se opět věnuje dyslexii obecně. Další se věnují jejím projevům, diagnostice a reedukaci, specifickým poruchám učení a vztahům dyslektika s rodinou, školou a spolužáky. Praktická část je tvořena lekcí strukturované dramatu a reflexemi a postřehy získaných během realizací dramatu.
Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Blovská, Markéta ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multikulturní výchovy zpracovaným metodami a technikami dramatické výchovy. Teoretická část pojednává o dramatické výchově, jejích cílech, metodách a technikách a jejím zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále o romské populaci a tím, co je pro ní specifické, multikulturní výchově, jejích cílech a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit žákům mladšího školního věku historii, kulturu, hodnoty a způsob života romské populace, která je v České republice ovlivněna asimilační politikou minulého století. Touto lekcí dramatické výchovy zaměřené na poznávání specifik Romů se snažím předcházet nebo ovlivnit předsudky. Tuto národnostní menšinu jsem zvolila proto, že je v České republice největší a váže se k ní asi nejvíce předsudků. Klíčová slova dramatická výchova, strukturované drama, multikulturní výchova, romská populace, kultura a historie Romů, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, mladší školní věk
Strukturované drama o Ctiradovi a Šárce jako cesta k pochopení výrazových prostředků symfonické básně
Klasová, Ráchel ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá využitím metody strukturovaného dramatu pro přiblížení obsahu symfonické básně žákům 1. stupně ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty argumenty z odborné literatury pro propojení obou uměleckých oborů - hudebního a dramatického. Jsou popsána teoretická východiska propojování oborů z hlediska mezipředmětových vztahů, činnostní podstaty a blízkosti zmíněných oborů. Dále je analyzován hudební obsah. Práce také popisuje použitou metodu, zvláště její cíle, techniky a využívané náměty na 1. stupni ZŠ. Praktická část popisuje výchozí hypotézy, metodologii, přípravu, průběh a výsledky experimentu na 1. stupni ZŠ. Jeho těžištěm je porovnání porozumění obsahu symfonické básně Šárka B. Smetany u dětí, které s ním byly seznámeny skrze vytvořené strukturované drama a těmi, kteří s ním byly obeznámeny pouze slovně. Klíčová slova Strukturované drama, pověst o Ctiradovi a Šárce, symfonická báseň, B. Smetana, realizace, porozumění, I. stupeň ZŠ, mezipředmětové vztahy, poslech.
Nabúravanie rodových stereotypou štrukturovanou drámou
Kořínková, Veronika ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Abstrakt Bakalárska práca popisuje tvorbou a realizáciou bakalárskeho projektu v podobe ôsmych lekcií štruktúrovanej dramatickej hry. Tieto lekcie vznikli na základe mýtu o tulenej žene Fiony Maclead: Vítr a vlny a Clarissi Pinkoly Estét: Ženy, které běhaly s vlky. Tieto dve verzie jednej legendy sú kombinované s úryvkami z drámy škótskej dramatičky Sue Glower: Tulenia žena. Lekcie boli špeciálne vystavané pre 2. a 3. spojený ročník II. stupňa LDO ZUŠ Jozefa Kresánka v Bratislave. Cez fiktívny príbeh tulenej ženy Rony sa účastníčkam lekcií sprostredkovali témy : sloboda, tehotenstvo, rodičovstvo, konflikt, rozhodnutie. Práca predovšetkým ponúka možnosť náhľadu na tieto témy. Skúma ako sa dá štruktúrovaná dramatická hra využiť pri snahe o prihliadaní na rodovú problematiku.
Strukturované drama Bran
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Ve své bakalářské práci se pokusím zachytit plánování, realizaci a zpětnou reflexi dvou proběhlých dvoudenních dílen strukturovaného dramatu s názvem Bran. Realizovala jsem je se dvěma odlišnými skupinami. Mám v úmyslu pojednat o aspektech prvotní práce s literaturou, výstavbě aktivit a cvičení na základě předem stanovených cílů, průběhu jakožto dynamického procesu i vyvození určitých důsledků a závěrů z dané realizace. Dále se chci zaměřit na porovnání obou lekcí, neboť mezi věkovým průměrem obou skupin je přesně deset let. Aritmetický průměr věků hráčů z mladší skupiny je 13,5 roku, ze straší 23,5.
Tvorba inscenace a strukturovaného dramatu se středoškolským souborem pro diváky 2. stupně ZŠ
Zborníková, Markéta ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce popisuje proces tvorby inscenace a strukturovaného dramatu vzniklých na základě knihy Daniela Heviera Říše Agord. Pracovala jsem s divadelním souborem Nabalkoně, jehož členové jsou ve věku od 14 do 28 let. Práce se věnuje předloze - analyzuje text, dramaturgicko-režijní koncepce text upravuje a přizpůsobuje potřebám souboru, vybírá základní dějovou linii a hlavní témata. Dále popisuje inscenační proces, proces tvorby doprovodného výchovně-vzdělávacího programu a hodnotí je, reflektuje realizaci z pohledu vnitřního (členů souboru) i z pohledu vnějšího - zkoumá a porovnává reakce žáků z různých tříd a ročníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.