Název:
Nabúravanie rodových stereotypou štrukturovanou drámou
Překlad názvu:
Hacking Gender Stereotypes by using methods of Drama Structuring
Autoři:
Kořínková, Veronika ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt
Bakalárska práca popisuje tvorbou a realizáciou bakalárskeho projektu v podobe ôsmych lekcií štruktúrovanej dramatickej hry. Tieto lekcie vznikli na základe mýtu o tulenej žene Fiony Maclead: Vítr a vlny a Clarissi Pinkoly Estét: Ženy, které běhaly s vlky. Tieto dve verzie jednej legendy sú kombinované s úryvkami z drámy škótskej dramatičky Sue Glower: Tulenia žena.
Lekcie boli špeciálne vystavané pre 2. a 3. spojený ročník II. stupňa LDO ZUŠ Jozefa Kresánka v Bratislave.
Cez fiktívny príbeh tulenej ženy Rony sa účastníčkam lekcií sprostredkovali témy : sloboda, tehotenstvo, rodičovstvo, konflikt, rozhodnutie.
Práca predovšetkým ponúka možnosť náhľadu na tieto témy. Skúma ako sa dá štruktúrovaná dramatická hra využiť pri snahe o prihliadaní na rodovú problematiku.Abstract
The Bachelor thesis describes the preparation and realization of a project that happened during eight drama classes lessons by using methods of drama structuring . These lessons were based on a myth of the Seal woman by Fiona Maclead: Wind and waves and by Clarissa Pinkola Estetes: Women Who Run With the Wolves. The two versions of the same legend are combined with parts written by Scottish playwright Sue Glower from her play The Seal Wife.
Lessons have been specially planned for 2nd and 3rd year students of second grade classes at the Art School of Josefa Kresanka in Bratislava.
Through the fictional story about a seal woman, Rona, students were introduced to the following themes: freedom, pregnancy, parenting, conflict, decision.
This thesis primarily offers the possibility how to work with these themes. It examines how methods of structuring drama can be used when the gender issues are taken into consideration.
Klíčová slova:
adolescenti; mýty; rodové stereotypy; stereotypy; strukturní lingvistika; strukturované drama
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9440