Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Sýkorová, Alexandra ; Zíka, Vratislav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Koncept obytného súboru v Brne sa snaží nadviazať na charakter mestskej okrajovej časti Komín, v ktorej sa nachádza. Má priam dedinský charakter “dedina v meste“ . jeho poloha blízka prírode, škole, detskému ihrisku, ale aj centru mesta charakterizuje ideálne podmienky pre rodinné bývanie, na ktoré sa riešenie zameriava. Zástavba má malú mierku skromných radových domčekov, ktoré majú k sebe orientované záhrady a ulice. Vznikajú tak dva spoločné priestory s rôznym charakterom. Na okolitú zástavbu reaguje rovnakým princípom aký je v obytnom súbore, teda orientáciou záhrad k sebe. Koncept rešpektuje súkromie a potrebu izolovať sa, no dáva aj podnet k spoznávaniu, pozorovaniu a interakciám medzi obyvateľmi. Tvar terénu dáva možnosť vzniknúť netradičnému usporiadaniu hmôt domov podľa výškovej úrovne. Tento znak tvorí charakteristickú črtou celého obytného súboru.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Slavíková, Barbora ; Lenka, Hanusová (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
byty se nacházejí na ulici ve třetím patře.
Obnova malých a středních měst na Jižní Moravě a v Dolním Rakousku
Navrátil, Václav
Problémy velkoměst se postupně přesouvají i na malá města. Jednou z cest, jak dosáhnout trvalé udržitelnosti může být právě kompaktní město.
Pěší pohyb ve struktuře města
Dokoupilová Pazderková, Kateřina ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Sklenář, Vavřín (oponent) ; Ing.arch.Jaroslav Tušer,CSc. (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Město bylo od pradávna místem, kde se lidé společně setkávali, žili a tvořili, a proto by měla v dnešní anonymní době role jednotlivců – obyvatel města růst. Úloha chodce jako jedince umožňujícího přímý kontakt tváří v tvář, jedince komunikujícího s okolím se stává nezbytnou součástí „živého“ města. Proto, aby město bylo funkční, je potřeba koncentrovat lidi a události, teprve potom se město stává městem lidí, městem místa, městem momentu. Definice městské udržitelnosti a životaschopnosti by měla být poměřována schopností města poskytnout kvalitní životní podmínky svým obyvatelům. Zahrnuje je to především vysokou kvalitu přírodního i umělého prostředí, dobré životní a pracovní podmínky, právo lidí na bydlení, práci, sociální služby a infrastrukturu. Dále by mělo chránit kulturní identitu města a poskytnout možnost participace při rozhodování ve městě. Dopravní provoz ovlivňuje ve velké míře narůstající Urban Sprawl, vytváří velké přepravní vzdálenosti a zvětšuje potřebu dopravy, především osobními automobily. Je zapotřebí vytvořit efektivní plánování s politikou inovativních dopravních systémů, které budou schopny redukovat potřebu dopravy. Můžeme konstatovat, že pěší doprava pro udržitelnost města má přínos v omezení suburbanizace, ve zmenšení podílu motorové dopravy a ve snížení rizika prostorové segregace. Je potřeba vytvořit města, kde se lidé pohybují a potkávají se, kde se mísí nejrůznější funkce a formy tak, aby nedocházelo k náhlým opouštění center a vzniku monofunkčních zón. Je důležité počítat s principem, že ulice jsou společenským prostorem. Prostorem nejen dopravním, ale především prostorem společenským. Navrhovat tedy kvalitní síť propojených, funkčních a bezpečných pěších tras mezi obytnými budovami a místními cíli tak, aby budovy umožňovaly výhled do ulice, což zvyšuje nejen bezpečnost, ale především propojuje dění těchto dvou světů. Vytvořit živé, pulsující město, kde pěší pohyb je tím spojujícím prvkem mezi stále se rozvíjejícím městem a zachováním života v něm, je obrovská výzva pro nás všechny.
Veřejná prostranství města Brna - teoretická práce
Lelkes, Ivana ; Adamková, Jana (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje problematike verejných priestrastiev vnútorného mesta Brna. Tieto priestory majú výborné predpoklady pre to, aby sa stali atraktívnymi miestami spríjemňujúcimi každodenné užívanie a umožňujúcimi kvalitné trávenie voľného času. K týmto danostiam patrí napríklad kompaktnosť zástavby, jasná ohraničenosť a uzavretosť verejných priestranstiev, vhodné dochádzkové vzdialenosti, prítomnosť verejnej i komerčnej vybavenosti a charakteristický genius loci. Verejné priestranstvá v daných lokalitách ale často svoj potenciál nenapĺňajú a zostávajú priemernými voľnými priestormi medzi budovami. Práca vytvára podrobnú kategorizáciu námestí, mestských tried a ulíc v rôznych štruktúrach vnútorného mesta Brna a na týchto typológiách skúma, čo je príčinou nenaplnenosti potenciálu, aké sú problémy verejných priestranstiev a aké ich možné riešenia.
Městská památková rezervace Kroměříž – architektonicko–urbanistické řešení vybrané lokality
Kmošek, Vojtěch ; Kaněk, Jindřich (oponent) ; Hrubý, Jan (vedoucí práce)
Zadáním bakalářské práce bylo vyřešení nového vstupu do města v ulici Vejvanovského v Kroměříži. Místo je situováno na hranici historického jádra. Návrh lokalitě určuje novou funkci a vzniká zde galerie, výtvarné studio, úschovna kol, atd.
Městská knihovna, Lausanne
Jašek, Jiří ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním téma při navrhování knihovny v Lausanne bylo prostředí, ve kterém se knihovna nachází. Město se poměrně prudce svažuje od jezera Lac Léman a díky tomu se nabízejí zajímavé pohledy na jezero z mnoha míst ve městě. V tomto systému, kdy jsou pohledy orientovány jižním směrem k jezeru, se nachází území, které se svou strukturou liší od zbytku města. Údolí, ve kterém protékala říčka Flon bylo v 19. století zasypáno a na rovné ploše vzikly průmyslové objekty s racionální strukturou, kterou procházela žleznice.
Návrh obytné zóny v obci Sloup
Kocman, Jan ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává problematiku návrhu obytné zóny v severní části obce Sloup v Moravském krasu. Byly zpracovány 4 varianty, pro které byly vyhotoveny výkresy situace a situace dopravního značení. Výkres vzorových příčných řezů platí pro všechny varianty bez výjimky. Na základě zjednodušeného multikriteriálního hodnocení, byly vybrány 2 vítězné varianty, pro které byly vyhotoveny podélné profily a situační výkresy byly zpracovány detailněji.
Centrum volného času Brno
Sudolský, Filip ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem zadání ateliérové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby centra volného času, která bude začleněno do prostředí parku v kontextu s okolní strukturou města. Řešený pozemek je položen v parkové části na samém konci městské části Nového Lískovce, který je níže zapuštěn oproti okolí. Dále je obklopen řídkou zástavbou terasových a panelových domů, která tento prostor obklopuje. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah a zastavění pozemku a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Vznikla idea o navázání na pěší komunikaci ve východní části mezi terasovými domy, která směřuje k frekventované zastávce MHD. Podél této linky a ulice Plachty bylo geometricky začleněn objekt tak, aby zachoval park jako takový a vytvořil jistý veřejný prostor pro trávení volného času. Rozčleněním vznikly dvě části. Část sportovní haly s šatnami a hala pro extrémní sporty, které dominují trampolíny, u-rampa a bazén molitanovými kostkami. V druhé části je umístěna kavárna s promítacími víceúčelovými sály a mediatékou pro sledování filmů, hraní her či promítání menších prezentací. Před kavárnou je vytvořen amfiteátr odpovídající velikosti a prostor pro umístění letní zahrádky. Cílem bylo i zajištění funkční a bezkolizní souznění venkovního veřejného před prostoru jak ze strany osob, tak i bicyklů, kočárků a podobně. Při pokusu o prosvětlení objektu došlo k vytvoření otvorů zastíněnými lamelami, které navazují na fasádu objektu. Také zabraňují nepříjemnému přeslunění, ale propouští potřebné světlo a navíc dodávají objektu vertikální linku, která zlepšuje estetický dojem.
Morfologie‚ chemická a toxikologická charakteristika pouličního prachu a suspendovaných prachových částic‚ včetně určení zdrojů původu
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Del favero, David ; Dočekal, Bohumil ; Večeřa, Zbyněk ; Mikuška, Pavel ; Ličbinský, Roman ; Huzlík, Jiří ; Adamec, Vladimír
Cílem řešení projektu je prohloubení znalostí a získání nových poznatků o chování, složení, morfologii a zdrojích pouličního prachu, a tím i suspendovaných pevných částic na lokalitách zatížených mobilními zdroji znečištění. Hodnocení vlivu látek vyskytujících se v ovzduší na sledovaných lokalitách (Brno - Kotlářská, Ostrava - Bartovice) jak z pohledu životního prostředí (toxikologické testy), tak zdraví člověka (odhad zdravotních rizik shodně označují ve sledovaných faktorech za více zatíženou lokalitu Brno Bartovice, i když druhou lokalitu nelze označit za vyhovující. Odhad celkového individuálního karcinogenního rizika je vyšší než uznávaná zdravotně bezpečná hodnota na všech sledovaných lokalitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí52 - 61  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.