Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití stimulačního programu Maxík u dětí předškolního věku při prevenci poruch učení
Havránková, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá tématem využití stimulačního programu Maxík u předškolních dětí při prevenci poruch učení. Cílem práce je teoretické vymezení problematiky specifických poruch učení, deficitů dílčích funkcí a poměrně nového trendu dynamické diagnostiky. V samotném výzkumu si pokládá za cíl posouzení individuálního posunu jednotlivých dětí v předškolním věku v reakci na intervenci skrze stimulační program MAXÍK. V teoretické části je vymezena problematika specifických poruch učení z hlediska etiologie, výskytu a jejich projevů. Velkou část teoretické části tvoří kapitola zabývající se dílčími funkcemi, jejich diagnostikou, prevencí deficitů dílčích funkcí a námětů na rozvoj. V neposlední řadě jsou v teoretické části obsažena témata dynamické diagnostiky a stimulačních programů. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na zkoumání využití a účinnosti stimulačního programu Maxík u sedmi předškolních dětí a zejména zkoumání individuálního posunu u těchto dětí. Výsledky jsou prezentovány formou kazuistik. Klíčová slova: specifické poruchy učení, deficity dílčích funkcí, diagnostika, dynamická diagnostika, stimulační programy, prevence, stimulační program Maxík
Vzdělávání dětí s odkladem školní docházky
Böhmová, Nikola ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odkladů školní docházky v České republice. Reaguje na vysoké procento dětí s odkladem školní docházky v mateřských školách. V teoretické části chce autorka poskytnout všeobecné informace o odkladu školní docházky, a kdo o něm rozhoduje. Dále se zaměří na diagnostiku školní zralosti v pedagogicko-psychologické poradně a na pedagogickou diagnostiku realizovanou pedagogy v mateřských školách. Významná část bude věnována problematice vzdělávací práce v mateřské škole. V praktické části bude nastíněno vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně, vypracování individuálního vzdělávací plánu pro rozvoj nejčastějších oblastí, kvůli kterým se odklad školní docházky uděluje a hry pro děti s odkladem školní docházky. Dílčí kazuistiky budou doplněny rozhovory s rodiči na téma, jak probíhá rozhodovací proces o OŠD. Výzkumné šetření bude realizováno kombinací metod rozhovoru a pozorování. Klíčová slova Odklad školní docházky, školní zralost, školní připravenost, stimulační programy, oblasti školní zralosti, diagnostika školní zralosti, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací program, přípravné třídy, testy školní zralosti
Využití edukačních stimulačních skupin v mateřské škole
Mikulová, Michaela ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce Využití programu edukativně stimulačních skupin je zaměřena na předcházení neúspěchu dětí v počátcích školní docházky pomocí účasti ve stimulačním programu, který děti navštěvují společně s rodiči. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda a jak zvolený stimulační program ovlivnil rozvoj oslabených dílčích oblastí dětí zúčastněných v tomto programu, a dále názory rodičů na tento program. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. První kapitola charakterizuje předškolní období a všechny oblasti dětského vývoje. Druhá kapitola se věnuje specifikům předškolního vzdělávání, legislativě, závazným dokumentům, výchovnému působení rodiny, objasňuje pojmy školní zralosti a školní připravenosti a seznamuje s některými stimulačními programy. Třetí kapitola je teoretickým východiskem stimulačního programu zkoumaného v praktické části, seznamuje s jednotlivými oblastmi důležitými k úspěšnému nástupu do školy a praktickými činnostmi, které rozvíjí oslabené dílčí oblasti dětí. V praktické části jsou popsány cíle a použité metody průzkumu, tedy vstupní a výstupní diagnostika, zúčastněné pozorování, dotazníky pro rodiče a analýza výsledků činnosti. V této kapitole jsou také za pomoci uvedených metod ověřovány a analyzovány dílčí cíle, teze na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.