Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchovou na středních odborných školách a učilištích k občanské participaci znevýhodněné mládeže
Römer, Lucie ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Vrabec, Norbert (oponent)
Media literacy has increasingly been becoming a prerequisite of full citizen participation. The latter has been shifting, especially among the youth, from the traditional forms towards the non-conventional ones, see for example FridaysForFuture. The possiblities and abilities to get involved in public debate are, however, not distributed equally. According to numerous studies, one of the tools to narrow the 'participation gap' may be media literacy education (MLE). This thesis presents a participatory action research exploring the possibilities of the MLE for the development of the citizen participation of disadvantaged youth. It draws especially on a three-month intervention at the vocational school in Louny. 17 students aged 17-19 participated in the study in 2019. The volume of both empirical and theoretical research in this field has been growing. However, in the context of central Europe, it is a relatively under- researched area and studies of Czech vocational schools are very scarce. The thesis is also unique in its combination of on-line and off-line activities with public citizen action of the students, and in stressing the blending of in-school and outside-school life. Among others, the research empirically tested a set of characteristics of teaching methods and concluded with a...
Řízení kvality vzdělávání ve středních odborných učilištích na území hlavního města Prahy
Holčáková, Iveta ; Paulovčáková, Lucie (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se systému řízení kvality v oblasti středoškolského vzdělávání, konkrétně ve vztahu k poskytování vzdělání s výučním listem. Systém řízení kvality je většinou spojován se soukromým sektorem, jakožto s výrobním procesem. Kvalita služeb je však stejně důležitá jako jakost výrobků. Řízení kvality už po několik let vstupuje do povědomí také veřejnému sektoru. Systémem řízení kvality se zabývají rovněž organizace státní správy, úřady územně samosprávných celků, vysoké školy apod. Střední školy by tak zcela jistě neměly být z této sféry vyjmuty, neboť se jedná o nezbytnou součást školského vzdělávacího systému. Kvalita poskytovaného vzdělávání, jeho průběhu a výsledků by tak nepochybně měly být systémově řízeny. První část diplomové práce obsahuje vymezení základních pojmů zaměřených na vzdělávání a školský vzdělávací systém, definování kvality, na metody řízení kvality (ISO, TQM, EFQM, CAF) a principy managementu kvality ve vzdělávání. Vymezení pojmů a souvisejících principů vychází ze studia odborné literatury, platných právních předpisů a dalších dokumentů zaměřených na systém řízení kvality. Empirická část diplomové práce je zaměřena na analýzu a vyhodnocení řízení kvality ve středních školách a středních odborných učilištích, nabízejících...
Výzkum hodnotové orientace u studentů středních škol a odborných učilišť a navržení intervenčního programu.
JANDOVÁ, Romana
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací studentů středních škol a středních odborných učilišť. Cílem je zmapovat jejich hodnotovou orientaci a následně na základě výsledků výzkumu navrhnout intervenční program podporující zvnitřnění žádoucích hodnot. Teoretická část zahrnuje systematickou rešerši dostupné literatury o hodnotách a jejich hierarchii, o věkovém období adolescence, o způsobech a možnostech vzdělávání studentů daného věkového období v České republice a o roli školy při utváření hodnot a jejich interiorizaci. Hlavní metodou práce praktické části je vlastní dotazník hodnotící hodnotovou orientaci studentů vybraných středních škol a středních odborných učilišť, na základě jehož výsledků byl navržen intervenční edukační program. Výsledky jsou uvedeny pro lepší přehlednost v písemné a v grafické formě. Navržený program je podrobně popsán a jsou zde uvedeny konkrétní ukázkové výukové jednotky na daná témata pro rozvoj žádoucích hodnot studentů. Program by se mohl stát výukovým materiálem pro učitele výchovy ke zdraví a jiné příbuzné obory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.