Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv společenských faktorů na nákup biopotravin
Macečková, Pavla
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu biopotravin a vlivem sociálních faktorů na jejich kupní rozhodování. K naplnění cílů byly provedeny hloubkové rozhovory se spotřebiteli (n = 60) a prodejci (n = 12). Primární data byla doplněna o data ze sekundárních zdrojů a nálezy z pozorování na prodejnách. Závěrem byla na základě výsledků formulována obecná doporučení, která byla následně specifikována pro vybraný tržní subjekt.
Body image - boj za nové tělo
VOLDŘICHOVÁ, Štěpánka
Tato bakalářská práce se zabývá tématem body image, tedy otázkou tělesného sebepojetí. V teoretické části shrnuji dosavadní poznatky v této oblasti se zaměřením na neklinickou populaci a specifikuji body image z hlediska formujících faktorů, jako je gender, věk, sociokulturní zázemí, sexuální orientace či významní druzí. Dále jej popisuji v kontextu působení společensko-mediálního vlivu, internetu a sociálních sítí. V práci se zároveň věnuji negativnímu pojetí body image s jeho dopady na život jedince a stavím ho do kontrastu s významem jeho pozitivního pojetí. V závěru zmiňuji možnosti měření body image pomocí subjektivních a objektivních metod hodnocení. Empirická část je věnována výzkumu, jehož cílem je popis možného rizikového vlivu sociálních sítí, konkrétně Facebooku, na body image jedince, a to skrze obsahovou analýzu příspěvků ve skupině "Boj za nový tělo".
Vliv nevládních organizací na dodržování lidských práv. Případová studie: Írán.
Pešková, Eva ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidsko-právních organizací, konkrétně Amnesty International a Human Rights Watch, a jejich vlivu na dodržování lidských práv v Íránu. V první části je vymezen význam, funkce, limity a metody, pomocí nichž nevládní lidsko-právní organizace naplňují své cíle. Další část se věnuje Íránu, struktuře rozdělení moci, pro něj závazným lidsko-právním úmluvám a jeho moderní historii v kontextu lidských práv. Praktická část analyzuje nástroje používané sledovanými organizacemi, míru naplňování čtyřech vymezených metod a na tomto základě v závěru srovnává jejich působení a vliv s přihlédnutím k vnějším i vnitřním limitům. Jsou vyhodnocena pozitiva, příklady úspěchů, i nedostatky spolu s doporučením, jak zvýšit efektivitu nátlaku.
Vliv internetu a sociálních sítí na spotřební chování
Grigarová, Pavla ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bilal, Linda (oponent)
Metody používané při zpracovávání práce zahrnují online dotazování a osobní rozhovory s odborníky. Cílem práce bylo teoreticky pokrýt oblast internetového marketingu a analyzovat uskutečněný vlastní výzkum. Výzkumem bylo odhaleno, že internet měl u posledních nákupů respondentů největší vliv na fáze hodnocení možností, nákup a hledání informací. Z kategorií byly internetem nejvíce ovlivněné nákupy elektroniky a služeb cestovního ruchu. S rostoucí cenou zboží bylo možné sledovat rostoucí vliv internetu. Nejvýznamnější nástroje internetového marketingu byly webové stránky firmy, vyhledávání pomocí vyhledávačů a nástroje na porovnávání cen. Pokud jde o sociální sítě, byl jejich vliv na spotřební rozhodování pouze okrajový. Práce zahrnuje i porovnání teoretických poznatků s výsledky výzkumu a zároveň názory odborníků.
Vnímání sociálních kampaní mezi českými spotřebiteli
Bláhová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálním marketingem a tím, jak jsou sociální kampaně vnímány mezi českými spotřebiteli. V teoretické části jsou představeny základní principy sociálního marketingu, jeho specifické rysy, vývoj, témata kampaní, také je zde vymezena sociální reklama. Dále jsou v této části zmíněny příklady tří českých sociálních kampaní, které jsou využity ve výzkumu v praktické části. Ta má za cíl zjistit povědomí a vnímání sociálního marketingu a vliv kampaní na chování mezi českými vysokoškolskými studenty. Ke splnění tohoto cíle je využita analýza primárních dat získaných internetovým dotazníkem, který zjišťuje, zda sociální kampaně ovlivňují chování obyvatel ČR.
EKONOMIE DOPINGU: Vliv růstu odměn sportovců na míru dopingu ve sportu
Bartas, Jan ; Bolcha, Peter (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem institucionálních změn a vlivem finančního ohodnocení sportovců (výší a strukturou) na míru dopujících sportovců. Nejvýznamnějšími okamžiky historie boje proti dopingu bylo založení WADA (World Anti-Doping Agency) a přijetí trestněprávních postihů za doping. Hypotéza 1 zkoumá, zda založení WADA, tedy standardizace antidopingových politik jednotlivých zemí, mělo vliv na snížení míry dopujících sportovců v těchto státech. Regresní analýzou se nám podařilo potvrdit, že ke změně trendu při založení WADA došlo, ne však v předpokládaném směru. V některých zemích byla přijata legislativa, která stanovuje trestněprávní postihy za užití dopingu. To nás vedlo k vyslovení Hypotézy 2, že po přijetí těchto postihů se míra dopujících sportovců v daných zemích snížila, kterou následně vyvracíme. V kapitole věnované finančnímu ohodnocení sportovců definujeme další dvě hypotézy. Hypotézu 3, že sport s velkou diváckou podporou (s vysokým zájmem sponzorů) je méně náchylný k porušení antidopingových pravidel, se nám podařilo potvrdit. Poslední hypotéza této práce, Hypotéza 4, tvrdí, že míra dopingu v daném sportu závisí na struktuře příjmů sportovců v tomto sportovním odvětví. Na základě nám dostupných dat tuto hypotézu nepřijímáme.
Lze si krásu koupit penězi?
Krčmářová, Markéta ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rotschedl, Jiří (oponent)
Práce zkoumá, zda na hodnocení atraktivity opačného pohlaví má vliv společenské postavení hodnocené osoby. Předpokladem bylo, že má-li muž nebo žena vybrat atraktivní osobu opačného pohlaví, lze výběr ovlivnit uvedením společenského postavení osoby a že preference mužů a žen jsou rozdílné. Ženy přisuzují společenskému postavení potenciálních partnerů větší váhu než muži. Projekt byl realizován formou dotazníkového šetření, kombinací osobního dotazování a dotazování prostřednictvím internetu. Výsledky ukazují, že společenské postavení zobrazené osoby nemá vliv na to, jak je tato osoba atraktivní pro osoby opačného pohlaví. Rozhodujícím hodnotícím kritériem pro výběr je fyzický vzhled. Tento výsledek může odpovídat trendu, kdy partnerství (manželství) ztrácí svůj tradiční produktivní ekonomický význam a je stále více zaměřeno na sdílenou spotřebu. Význam ekonomického postavení potenciálního partnera klesá a naopak stoupají požadavky na schopnost partnera sdílet podobné hodnoty a v případě krátkodobého vztahu na jeho fyzické kvality.
Silní jedinci nebo anonymní moc? K povaze československé demokracie v počátcích první republiky
Šedivý, Ivan
Autor se ve studii pokouší o aplikaci teoretických modelů moci vypracovaných společenskými vědami na historickou situaci v počátcích První republiky. Analyzuje možné uplatnění Galbraithova modelu moci v historiografickém diskurzu o meziválečné české společnosti.
Mládež v aktivistických konceptech krajní pravice
Charvát, Lukáš ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Danicz, Štefan (oponent)
První kapitola popisuje základní problémy dnešní mládeže jako jsou drogy, kriminalita či nezaměstnanost. Následují společenské příčiny jako vliv rodiny či její sociální situace a psychologické faktory jako pocit sounáležitosti, snaha identifikace a úloha symbolů. V druhé kapitole je věnována pozornost ideálu a hodnotám krajně pravicové mládeže a způsobu její aktivizace. V poslední kapitole je demonstrován přístup pěti ukázkových organizací. Na závěr jsou nastíněny možnosti řešení problému inklinace mládeže ke krajní pravici.
Hospodaření a veřejná moc
Kužel, Jaroslav ; Janáček, Kamil (vedoucí práce) ; Kuhn, Petr (oponent)
Práce na téma: Hospodaření a veřejná moc hledá příčiny dluhů státu a nachází je v absenci odpovědnosti v procesu přijímání zákonů, a dále v naprostém zmatení nad pravým významem pojmů. hospodaření, arbitráže, dluhy, veřejné zakázky, regulace, hodnoty, veřejná moc, politika, filozofie, zákonodárství, odpovědnost, stát, trh

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.