Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj společenského chování u dětí předškolního věku prostřednictvím literárních děl
Kubátová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce předkládá možnosti, jak prostřednictvím práce s knihou seznamovat děti předškolního věku se společenským chováním. Teoretická část práce definuje základní pojmy, které jsou spojovány s etiketou a jsou klíčové pro téma práce. Dále se zabývá socializací, sociálním vývojem a morálním vývojem dítěte předškolního věku. Přibližuje také pojem společenské chování. Dále shrnuje poznatky o literatuře pro děti, více do hloubky se věnuje příběhům s výchovným obsahem. Jsou zde také přiblíženy informace, jak pracovat s knihou v mateřské škole prostřednictvím metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a třífázového modelu učení. V praktické části bylo stanoveno pět dílčích cílů. Nejprve bylo zjišťováno, zda a jakým způsobem pedagogové mateřských škol pracují u dětí s tématem slušného chování. Pro dosažení tohoto cíle byl sestaven a distribuován dotazník pro pedagogy mateřských škol, na jehož základě bylo diagnostikováno pět nejčastějších problémů v oblasti slušného chování u dětí v předškolním věku (konkrétně jde o oblasti vztahy mezi dětmi, dodržování pravidel, stolování, zacházení s věcmi a vztah k autoritě). Následně byly vytvořeny vzdělávací lekce na problémové oblasti, které učitelé uváděli nejčastěji. Lekce byly následně zrealizovány v praxi, vyhodnoceny a ověřeny dalšími třemi...
Etiketa v mateřské škole
KINZLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá etiketou v mateřské škole. Jejím cílem je popsat pravidla etikety s ohledem na věk dětí a hledat možnosti k jejich osvojování v mateřské škole. Teoretická část definuje pojem etiketa v relevantních souvislostech. Nabízí pohled na propojení výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole s osvojováním základních pravidel společenského chování. Charakterizuje vývojová specifika dětí předškolního věku, specifika předškolního vzdělávání, jeho metody a formy. Popisuje základní oblasti, ve kterých lze propojit denní režim v mateřské škole s etiketou. Praktická část obsahuje program zaměřený na osvojení pravidel etikety, který je rozdělen do třech integrovaných bloků s ohledem na získání vhodných návyků při stolování, komunikaci a v úpravě vzhledu (hygienických návycích). Dále zahrnuje evaluaci programu včetně vyhodnocení získaných návyků ve zmíněných oblastech a názor dětí na dodržování pravidel společenského chování. V diskuzi jsou získané zkušenosti shrnuty a dány do souvislosti s teoretickými východisky.
Informační potřeba středního manažera
Mlejnek, Petr ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Cílem této práce je především definování informační potřeby středního manažera v malé firmě. Důležitým aspektem a předpokladem je, že ona informační potřeba se opírá nejen o již existující zdroje informací ve firmě, ale také o dosud ne přímo na firmu vztažené tematické okruhy, kterými jsou řízení lidí, společenské chování manažerů a využití metod měkké metodologie při řešení problému a při práci v týmu. Proto je součástí této práce nejen kapitola o informační potřebě, ale také kapitoly zabývající se výše zmíněným.
Obchodní protokol a profesní etiketa Německa
Klimentová, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Práce popisuje obchodní protokol a profesní etiketu Německa. V první kapitole vysvětluje základní pojmy jako etiketa, společenské chování, obchodní protokol a profesní etiketa. Zároveň vysvětluje souvislost mezi těmito pojmy. V druhé kapitole práce lze nalézt informace o kulturních rozdílech mezi Čechy a Němci, a jak tyto rozdíly ovlivňují chování mj. i v obchodní sféře. Obě kultury jsou srovnány dle metody kulturních dimenzí G.Hofstedeho a dle kulturních standardů. Třetí kapitola popisuje obchodní protokol v Německu. Zaměřuje se při na tom pravidla pro seznamování a představování, ústní projev,oblékání, obchodní jednání, společenské akce a etiketu darování. Čtvrtá kapitola charakterizuje profesní etiketu v Německu. Objasňuje pravidla chování na německém pracovišti, při služebních cestách. Věnuje se i pracovní etiketě a netiketě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.