Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba etického kodexu
Maselli, Lukáš ; Šula, Ivan (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou etiky, jak z teoretického hlediska, tak z hlediska jejího uplatnění v podnikatelském prostředí v České Republice. Zjišťuje, jak je etika podnikatelského prostředí ošetřována, a které etické aspekty jsou významné v konkrétním oboru podnikání. Jejím základem je analýza etického prostředí energetického průmyslu v ČR a průzkum etických kodexů konkrétních společností podnikající v energetickém průmyslu v ČR. Na základě výsledků těchto analýz vytvořím návrh etického kodexu pro společnost již podnikající, nebo hodlající podnikat v tomto oboru.
Komunikační strategie ve vazbě na CSR ve firmě THIMM Obaly, k.s.
Deutschová, Veronika ; Knýřová, Jitka (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce zachycuje koncepci CSR v podnikové strategii společnosti THIMM Obaly, k.s. včetně uvedení teoretických východisek. Analyzuje a hodnotí stávající úroveň komunikace o aktivitách CSR. Výstup práce představuje návrh komunikační strategie, který umožní efektivní naplňování programu CSR pro zvolenou společnost.
Corporate Social Responsibility in the Ghanian Banking Industry
Yeboah, Dennis
Yeboah, D. Společenská odpovědnost podniků v ghanském bankovním průmyslu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2020. Tato diplomová práce se zabývá novým konceptem, kterým je společenská odpovědnost firem v bankovním sektoru v Ghaně. V rozvojových zemích, z nichž Ghana není výjimkou, je koncept společenské odpovědnosti podniků stále ve fázi vývoje. Tato práce byla provedena se dvěma klíčovými specifickými cíli, kterými jsou: nejprve zhodnotit současnou situaci CSR vybraných bank, kterými jsou: Barclays Bank of Ghana a Raiffeisen Bank ČR, s cílem přezkoumat jejich iniciativy a projekty v oblasti CSR. Za druhé, posoudit model vykazování aktivit CSR metodikou GRI. Byly využity a analyzovány sekundární údaje ve formě zpráv CSR a informace získané z různých internetových stránek bank. Bylo zjištěno, že obě banky se zapojily do několika iniciativ, včetně vzdělávání, posílení postavení mládeže, podnikání a projektů v oblasti životního prostředí, což zajišťuje větší blahobyt lidí, společnosti a životního prostředí. Co se týče druhého cíle, bylo zjištěno, že banky předkládají komplexní zprávy, které zachytily většinu oblastí dle metodiky GRI. Lze z toho také usuzovat, že zprávy o CSR jsou již zpracovány lépe než ty, které byly prezentovány v letech před tímto průzkumem. Ve specifičtějším smyslu však společnost Barclays Bank Ghana Ltd nezahrnula; energie, emise, odpadní vody a odpady, podrobnosti o zaměstnanosti, odpovědnost za výrobky a služby, které byly významnou součástí metodiky GRI. Výsledkem je, že tato studie doporučuje revizi modelu reportingu, který používá Barclays Bank tak, aby byly zaznamenýny všechny indikátory GRI. Obě banky jsou navíc vybízeny k tomu, aby se zapojily do partnerství s jinými specializovanými organizacemi s cílem vytvořit vysoce kvalitní iniciativy, projekty a zprávy o CSR.
Společenská odpovědnost firem v ruském leteckém průmyslu
Shilkova, Nadezda
Shilkova N. Společenská odpovědnost firem v ruském leteckém průmyslu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Tato diplomová práce se zabývá obecným konceptem společenské odpovědnosti firem, jejíž principy a přínosy jsou uplatněny na trh ruské letecké dopravy. Hlavním cílem diplomové práce je navržení doporučení v oblasti CSR ruským organiza-cím působících v sektoru letectví. Úvodní kapitola vymezuje pojem Společenská odpovědnost firem, popisuje metody hodnocení a reportování CSR a analyzuje zvláštní rysy konceptu v Rusku a v oblasti leteckého průmyslu. Tato část slouží hlavně k lepší orientaci v této problematice, k možnosti srovnání odlišných názorů a zobrazení hlavních problémů v oblasti CSR a udržitelného rozvoje, se kterými se ruské letecké podniky v tomto sektoru potýkají. Z kvalitativního a kvantitativního výzkumu vyplývá, že v oblasti leteckého průmyslu je nutné při posuzování aktivit společenské odpovědnosti rozlišovat velké, malé a střední firmy. Na základě těchto získaných výsledků vyhodnocuje společné i rozdílné charakteristiky CSR v jednotlivých leteckých společnostech. Velké podniky mají aktivní přístup k společensky odpovědným aktivitám a věnují se jim, v rámci dalšího rozvoje je důležité, aby se zaměřily na reportování svých výsledků. Malé a střední podniky jsou v činnostech CSR pasivní a pokud nějaké aktivity vykonávají, tak jako součást běžného fungování, hlavním důvodem je nedostatečná informovanost o celé problematice a možnostech rozvoje této oblasti a finanční náročnost. Navržená řešení obsahují zobecněné principy platné pro celé letecké odvětví a praktický příklad ve formě případové studie. Navrhované strategie CSR poslouží ruským leteckým společnostem k vyšší konkurenceschopnosti a překonání překážek k pochopení a k úspěšnému fungováním CSR.
Corporate Social Responsibility and its Effect on Consumer Preferences in Ghana
Sarpong, Jessica Aferi
Abstrakt Závěrečná práce se zaměřila na zkoumání vlivů CSR aktivit společnosti Guinness Ghana Breweries Ltd na značku společnosti pomocí aplikace konceptu Triple Bottom Line. Padesát (50) respondentů složených ze zaměstnanců a vedení společnosti Ghana Breweries Limited odpovědělo na otázky týkající se postupů CSR a programů společnosti Ghana Breweries Limited. Bylo zjištěno, že navzdory široce koncipovanému názoru, že činnosti v oblasti CSR jsou jen dalším nástrojem pro propagaci, mají programy CSR skutečně významný vliv na obchodní preference společností z pohledu zákazníka. Studie rovněž dospěla k závěru, že další činitelé, jako jsou propagace, reklama, kvalita služeb a výrobků, jsou také dalšími faktory, které ovlivňují preference produktů GGBL. Nicméně jiné společnosti, které se zabývají pouze tradičními způsoby propagace své značky, nedosahovaly stejné nebo lepší úrovně preferencí u zákazníků. Závěrem lze konstatovat, že aktivity a programy CSR mohou přispívat k pozitivnímupozitivní vlivu na preferenci značky a výrobků.
Globalizace: společensko-politické důsledky činnosti nadnárodních korporací
Koryntová, Adéla ; Havlík, Radomír (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce " Globalizace: společensko - politické důsledky činnosti nadnárodních korporací " se zabývá rozborem následků aktivit nadnárodně působících společností v procesu globalizace na podkladě soudobé sociologické literatury. První dvě kapitoly se tedy věnují procesu globalizace a jeho nejdůležitějším aspektům, třetí již pojednává přímo o nadnárodních společnostech, jejich vývoji, fungování a specifických rysech, aby pak mohla představit důsledky, které vyplývají z jejich činnosti. Závěrečná kapitola se zaměřila na společensky odpovědné chování.
The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.
Společenská odpovědnost podniku
Fousek, Pavel ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti podniku (CSR). Toto téma je poměrně široké a koncept udržitelného rozvoje je v současné době velice důležitý a aktuální. Hlavním cílem práce je zhodnotit oblast CSR ve společnosti TNT Express se zaměřením na vnímání konceptu CSR, motivy pro implementaci CSR a efektivitu komunikačních kanálů. V kapitole 4 jsou popsány stávající CSR aktivity v TNT Express. Diplomová práce obsahuje dvě stěžejní části. Kapitola 3 je věnována teoretickým východiskům. V této části jsou popsány zejména teorie stakeholderů, tři pilíře CSR, argumenty zastánců a oponentů CSR přístupu, nástroje komunikace CSR a stručný přehled nových pojetí CSR. Po literární rešerši následuje výzkumná část. Výzkum je založen na studiu sekundárních dat a na získání informací formou rozhovorů s interními i externími stakeholdery. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a sumarizovány, dojde k identifikaci silných a slabých stránek a je navržena nová firemní strategie v oblasti CSR s ohledem na možné příležitosti či hrozby.
Společenská odpovědnost podniku: spolupráce firem a neziskových organizací
Bajerová, Kateřina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je definovat klíčové prvky úspěšné spolupráce ziskového a neziskového sektoru. Práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniku a v rámci této aktivity spoluprací s neziskovým sektorem. Teoretické části práce definuje úvod do problematiky CSR, úvod k neziskovým organizacím, možnosti spolupráce, partnerství sektorů a kritiku CSR. Praktická část práce sestává z výzkumu, který je tvořen třemi výzkumnými šetřeními. V prvním šetření je využita metoda sekundární analýzy dokumentů. V dalších dvou jsou realizovány polostrukturované rozhovory. K získání komplexních výsledků jsou rozhovory vedeny s oběma sektory - zvlášť s odborníky z neziskového sektoru a zvlášť se zástupci komerčních podniků. Z výzkumu vyplývají čtyři klíčové prvky, které výrazně zvyšují úspěch vzájemné spolupráce. Klíčovými body jsou precizně připravená strategie, jasná očekávaní obou stran, rovnocenné partnerství a dodržení vzájemně očekáváného standardu.
Komunikační strategie ve vazbě na CSR ve firmě THIMM Obaly, k.s.
Deutschová, Veronika ; Knýřová, Jitka (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce zachycuje koncepci CSR v podnikové strategii společnosti THIMM Obaly, k.s. včetně uvedení teoretických východisek. Analyzuje a hodnotí stávající úroveň komunikace o aktivitách CSR. Výstup práce představuje návrh komunikační strategie, který umožní efektivní naplňování programu CSR pro zvolenou společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.