Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní zralost a odklad školní docházky a narušená komunikační schopnost
Hamplová, Nikola ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti, komunikační úrovní dětí předškolního věku a odkladem školní docházky z pohledu logopedie a školského poradenského zařízení. Teoretická část obsahuje tři kapitoly věnující se tématům nezbytných pro vymezení kvalifikační práce. Náplní první kapitoly je uvedení do teoretického rámce komunikace a vývoje dítěte od narození do předškolního věku s primárním zaměřením na vývoj řeči. Druhá kapitola vymezuje narušenou komunikační schopnost od obecného základu po specifika komunikace dětí v předškolním a mladším školním věku. Třetí kapitola analyzuje podporu komunikačních dovedností předškolních dětí, oblast školní zralosti a připravenosti s vyšetřením školní zralosti v pedagogicko-psychologické poradně a odklad školní docházky. V praktické části jsou představeny metodologie kvalitativního výzkumu a samotné výzkumné šetření. Z metodologického hlediska bylo pracováno s analýzou dat získaných polostrukturovanými rozhovory s klinickou logopedkou, dětskou psycholožkou a speciální pedagožkou z pedagogicko-psychologické poradny. Dalším výzkumným přístupem jsou čtyři případové studie dětí předškolního a mladšího školního věku s narušenou komunikační schopností a odloženým nástupem k povinné školní docházce. Výsledky výzkumu přinášejí náhled na...
Logopedická prevence pro přirozený rozvoj dětí v předškolním vzdělávání
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku (ne)využívání nabídky logopedické prevence rodiči dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je logopedie, logopedická prevence, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči (rizika, která se mohou ve vývoji řeči projevit) a artikulace. Opírá se o dostupné odborné prameny z oboru logopedie. Praktická část je realizována metodou kvalitativního šetření a obsahuje polostrukturované rozhovory s rodiči. Hlavním cílem je zjistit odpověď na výzkumnou otázku: "Jak aktivní je zájem ze strany rodičů a jaký je hlavní důvod rodičů vyhledat odbornou pomoc?" Konkrétně se jedná o výzkum v jedné mateřské škole na jihu Čech.
Ontogeneze dětské řeči
LISOVÁ, Karolína
Tématem bakalářské práce je ontogeneze dětské řeči. Cílem teoretické části práce je podat ucelený přehled o tom, jakým způsobem osvojení řeči probíhá. Představuje historicky rozdílná pojetí osvojování jazyka a fáze vývoje dle Ohnesorga a Lejska. Uvádí jednotlivá řečová období v životě dítěte a speciální pozornost věnuje období kolem druhého roku věku. Nakonec podává stručný přehled poruch řeči. Praktická část práce je založena na kvalitativními výzkumu a zkoumá slovní zásobu jedenácti dvouletých dětí a pozoruje rysy, které se v jednotlivých slovních zásobách objevují. Zjišťuje také, jak matky přistupují ke komunikaci s dětmi.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Úloha logopeda v rehabilitaci neurologických pacientů
Rathousová, Linda ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Úloha logopeda v rehabilitaci neurologických pacientů si klade za cíl charakterizovat úlohu logopeda jako nedílné součásti multidisciplinárního týmu pečujícího o pacienta s neurologickou diagnózou v procesu komprehenzivní rehabilitační péče na neurologických pracovištích. Práce na základě poznatků z prostudované odborné literatury v teoretické části nejprve definuje terminologii týkající se komunikace a narušené komunikační schopnosti obecně, poté se zaměřuje na neurologická onemocnění a pacienty s neurogenním narušením komunikační schopnosti. Hlavní část práce je orientována na intervenci logopeda v procesu komprehenzivní rehabilitace pacienta s neurologickým onemocněním. Praktická část práce uvádí a interpretuje výsledky dotazníkového šetření uskutečněného na neurologických pracovištích nemocnic v České republice v říjnu roku 2016 s cílem získat informace, zda a jakým způsobem je na těchto pracovištích zastoupena logopedická intervence v procesu rehabilitace neurologických pacientů. Klíčová slova Komunikace, logoped, logopedická intervence, narušená komunikační schopnost, neurogenní poruchy komunikace, neurologické oddělení
Logopedická intervence v česko-anglických mateřských školách
Králová, Helena ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku logopedické intervence v česko- anglických mateřských školách. Hlavním cílem bakalářské práce je formulovat některá logopedická doporučení pro pedagogickou praxi v bilingvních mateřských školách. Logopedickou intervencí v česko-anglických mateřských školách se práce zabývá v širším teoretickém kontextu vývoje řeči dítěte předškolního věku a jeho charakteristiky, problematiky narušené komunikační schopnosti, která se vyskytuje u dětí předškolního věku, a samozřejmě problematiky bilingvismu a vývoje řeči bilingvního dítěte. Výzkumně praktická část práce je založena na kvalitativní metodě výzkumu pomocí polostrukturovaného rozhovoru s ředitelkami dvou česko- anglických mateřských škol, které poskytly relevantní informace o tom, jak probíhá logopedická intervence a jazyková výuka v jejich mateřských školách. Bakalářská práce vyúsťuje ve formulaci doporučení pro pedagogickou praxi v bilingvních mateřských školách.
Rozvoj perpcepčních dovedností u žáka s vývojovou dysfázií
Pastyriková, Veronika ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčních dovedností u žáků vývojovou dysfázií v období mladšího školního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna na tři části a obsahuje shrnutí dané problematiky. První kapitola je věnována vývoji lidské řeči. Druhá kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností, jednotlivými jazykovými rovinami, popisuje jednotlivé kategorie narušené komunikační schopnosti. Třetí kapitola se již zaměřuje na vývojovou dysfázii, její terminologii, etiologii, symptomatologii a prognózu. Popisuje i diagnostické metody vývojové dysfázie a následné možnosti terapie. Praktická část diplomové práce se věnuje výzkumnému šetření, které sleduje efektivitu navrženého vlastního souboru cvičení zaměřeného na rozvoj zrakové a sluchové percepce u žáků mladšího školního věku s diagnostikovanou vývojovou dysfázií. Ve výzkumné části je uveden harmonogram výzkumného šetření, popsán výzkumný vzorek a metody výzkumu. V závěru kapitoly byly shrnuty výsledky šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Jazykové roviny, narušená komunikační schopnost, vývojová dysfázie, vývoj řeči, zraková a sluchová percepce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.