Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Využití prvků tance ve fyzioterapii
Volfová, Michaela ; Demeková, Júlia (vedoucí práce) ; Pintarová, Sylva (oponent)
Bakalářská práce Využití prvků tance ve fyzioterapii Abstrakt Fyzioterapie a tanec mají společné nacházení krásy pohybu. V současném tanci se přirozeně vyskytují pozice z vývojové kineziologie. Práce přináší návrh propojení prvků současného tance a vývojové kineziologie a jejich využití ve fyzioterapii s cílem demonstrovat a vyhodnotit jejich efekt. Vliv prvků tance na pohybový aparát je hodnocen pomocí podrobného kineziologického rozboru, měření rozsahu pohybu v kloubech, testování svalové síly a pohybových stereotypů, a DNS testů. Praktikování cviků s prvky tance zlepšuje posturální stabilizaci, koordinaci a kvalitu provedení pohybu.
Performance art jako hraniční forma uměleckého projevu
Vatulíková, Andrea ; Daněk, Josef (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
S přihlédnutím k oboru performativních studií vycházím z předpokladu, že oblast umění nazývaná jako „performing arts“ prodělala v průběhu 20. století řadu reforem, díky kterým je dnes prakticky nemožné stanovit jasné hranice mezi divadlem, tancem a performance art. Zabývám se proto jejich společným základem, který nazývám bodem nula a který mi umožňuje zkoumat výrazové prostředky lidského těla a časo-prostorovou dimenzi živé akce. Bod nula je lokalizován v pánevní oblasti těla a představuje centrum stability, rovnováhy a životní energie. V práci se pak zaměřuji na analýzu fyzických tréningů, které s tímto bodem v rámci divadla, tance a performance art pracují. Základním výstupem této práce je potom analýza těla a tělesnosti jako kulturně kódovaného konstruktu a popis praktické části dizertace zaměřený na realizaci sympozia bod nula
Prvky tanečních technik v prostných ve sportovní gymnastice žen
Tůmová, Marie ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Prvky tanečních technik v prostných ve sportovní gymnastice žen Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza tanečních prvků v sestavách finalistek na prostných v kategorii žen ve všech čtyřech olympijských hrách od roku 2004 do roku 2016. Metody: V diplomové práci byla použita metoda obsahové analýzy a pozorování, která sloužila ke zpracování a vyhodnocení dat. Výsledky: Výsledky přinášejí přehled o individuálním přístupu k tanečním prvkům na prostných u finalistek olympijských her od roku 2004 do roku 2016 v závislosti na zvolených kritériích pozorování. Dále porovnávají celkové uplatnění tanečních prvků v jednotlivých hrách a naznačují, jaký vliv má časový úsek uplynulý mezi hrami na četnost výskytu tanečních prvků v sestavách. Na základě výsledků je také možné odhadovat, jakým směrem by se v budoucnu mohlo nahlížet na uplatnění tanečních prvků v sestavách. Klíčová slova: tanec, sestava, klasický tanec, současný tanec, jazz dance, lidový tanec
Ekonomické aspekty pořádání festivalu současného tance Siraex a zhodnocení jeho činnosti
Voláková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá ekonomickými aspekty pořádání tanečního festivalu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a zmapovány možnosti financování neziskových tanečních festivalů. Praktická část se zabývá případovou studií festivalu současného tance Siraex, která na základě účetních dat sleduje vývoj způsobu financování, strukturu zdrojů a nákladů festivalu. V závěru praktické části je vyhodnocen kvantitativní výzkum provedený mezi účastníky festivalu, jehož klíčové otázky se týkaly motivace účasti na festivalu a financování.
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Mediální obraz taneční problematiky v českých médiích na základě obsahu vybraných tištěných a vysílacích médií v roce 2011
Horáčková, Lenka ; Kocourková, Lucie (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření mediálního obrazu taneční problematiky ve vybraných českých médiích v roce 2011. Důraz je kladen na vybrané české celostátní deníky a týdeníky a veřejnoprávní vysílací média. V úvodní kapitole jsou popsány taneční druhy identifikované v rámci obsahové analýzy a vývoj tance v Čechách. Prostor je dále věnován českému tanečnímu školství, divadelnímu zázemí, vybraným tanečním souborům a shrnutí dosavadního zpracování taneční problematiky v oboru mediální studia. Druhá kapitola je věnována metodice, provedenému postupu a výstupům výzkumné části diplomové práce, kterou tvořila kvantitativní obsahová analýza ve vybraných českých denících a týdenících. Obsah třetí kapitoly vychází z výsledků kvantitativní obsahové analýzy. Kapitola je zaměřena na stávající taneční kritiky a recenzenty, jejichž texty byly identifikovány v rámci výzkumné části diplomové práce. Další část kapitoly je věnována problematice publikování tanečních témat v celostátních médiích a výstupům individuální komunikace s vybranými osobnostmi české taneční kritiky. Závěrečné texty kapitoly se zaměřují na porovnání identifikovaných výstupů celostátních a odborných médií, zařazení obsahů do rubrik a používaných žánrů. Čtvrtá kapitola je věnována stávajícím i zaniklým odborným českým tanečním periodikům a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.