Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrované hodnocení a řízení kvality ovzduší v návaznosti na dceřiné směrnice týkající se TK‚ PAHs‚ PM10 a benzenu
IDEA-ENVI s.r.o., Valašské Meziříčí ; EGÚ Praha Engineering, a.s., Praha ; DHV CR, spol.s r.o., Praha ; Český hydrometeorologický ústav, úsek ochrany čistoty ovzduší, Praha ; Machálek, Pavel ; Fiala, Jaroslav
Projekt je rozdělen do tří dílčích projektů: DP1. Zajištění územně rozlišených údajů o emisích dotčených znečišťujících látek, DP2. Posouzení kvality venkovního ovzduší na základě měření a modelování TK, PAHs, PM10 a benzenu, DP3. Analýza předpokládaného vývoje ekonomických aktivit (doprava, energetika, průmysl) a s nimi spojených emisí a odhad kvality ovzduší v roce 2005 a 2010. Podkladové materiály obsahují anotace závěrečných zpráv jednotlivých dílčích projektů. Podrobné výsledky řešení jsou uvedeny v přílohách.
Integrované hodnocení a řízení kvality ovzduší v návaznosti na dceřiné směrnice týkající se TK‚ PAHs‚ PM10 a benzenu: Zajištění územně rozlišených údajů o emisích dotčených znečišťujících látek
České vysoké učení technické v Praze ; Vysoká škola chemicko-technologická v Praze ; IDEA-ENVI s.r.o., Valašské Meziříčí ; EGÚ Praha Engineering, a.s., Praha ; Český hydrometeorologický ústav, úsek ochrany čistoty ovzduší, Praha ; Hlavicová, Jitka ; Hnilicová, Helena ; Machálek, Pavel
Pro zpracování emisních dat stacionárních a mobilních zdrojů pro účely hodnocení kvality ovzduší byly použity standardní výstupy databáze REZZO provozované ČHMÚ, emisní faktory získané měřením na provozovaných zdrojích znečišťování ovzduší, individuální údaje provozovatelů zdrojů a emisní faktory vybraných škodlivin, převzaté popř. odvozené z inventarizace emisí pro mezinárodní účely (CORINAIR) a z jiných zahraničních metodik pro inventarizace emisí. Pro účely řešení projektu byla provedena lokalizace všech bodových zdrojů a vymezení plošných zdrojů (čtverce). Další řešení se zaměří na hodnocení významnosti jednotlivých skupin zdrojů a hodnocení vývoje hlavních ukazatelů, ovlivňujících emisní bilanci. Tyto podklady by měly být využity pro provedení odhadů územně rozlišených emisí dotčených látek pro roky 2005 a 2010.
Integrované hodnocení a řízení kvality ovzduší v návaznosti na dceřiné směrnice týkající se TK‚ PAHs‚ PM10 a benzenu
DHV CR, spol.s r.o., Praha ; Český hydrometeorologický ústav, úsek ochrany čistoty ovzduší, Praha ; Machálek, Pavel ; Fiala, Jaroslav
Cílem je zabezpečení dostatečných podkladů k posuzování a řízení kvality ovzduší, včetně nezbytných technických údajů pro modelové hodnocení úrovně dotčených znečišťujících látek v rámci daných technických možností s využitím kapacit hrazených ze státního rozpočtu. Zhodnocení kvality ovzduší založené na asimilaci údajů z měření a výsledků modelování rozptylu a přenosu územně rozlišených emisních toků. Pro zaměření nápravných opatření budou určeny oblasti překračování limitů daných směrnicemi a národní legislativou Analýza očekávaného ekonom. vývoje odhadne vývoj emisí s cílem ověřit, zda bude dosaženo takového stavu kvality ovzduší, kdy k termínům, do nichž národní legislativa a směrnice EU vyžadují, aby stanovené limity nebyly nadále nikde a nikdy překračovány. Budou navrženy scénáře ozdravných opatření, které by měly vést k snížení emisí těchto látek a v těch oblastech, kde na základě odhadů očekávaného vývoje by po termínech stanovených legislativou docházelo k překračování limitních úrovní dotčených látek. Projekt je rozdělen do tří dílčích projektů: DP1. Zajištění územně rozlišených údajů o emisích dotčených znečišťujících látek, DP2. Posouzení kvality venkovního ovzduší na základě měření a modelování TK, PAHs, PM10 a benzenu, DP3. Analýza předpokládaného vývoje ekonomických aktivit (doprava, energetika, průmysl) a s nimi spojených emisí a odhad kvality ovzduší v roce 2005 a 2010.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Haboňová, Jitka ; Hnilicová, Helena ; Machálek, Pavel ; Kašpar, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů / emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečištujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Mikroskopický dopravní modelový nástroj AIMSUN bude rozšířen o emisní moduly tak, aby mohl optimalizovat dopravní situace s ohledem na minimalizaci emisí a hlukové zátěže. Rozšířený model bude experimentálně ověřen. Zpráva obsahuje souhrn výsledků za rok 2007
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Experimentální část potvrdila, že emise tuhých znečišťujících látek z otěrů pneumatik, brzd, a povrchů komunikací jsou významným příspěvkem k imisní zátěži ovzduší suspendovanými částicemi. Podíl sekundárních částic na celkové zátěži suspendovanými částicemi frakce PM10 může přesahovat 50 % a v případě frakce PM2.5 se tyto částice stávají dominantní složkou imisní zátěže. Tyto skutečnosti mají význam pro další směřování jak politiky ochrany ovzduší, tak i dopravní politiky ČR. V analytické části byla prokázána schopnost nástroje AIMSUN simulovat vliv chování dopravního proudu na výši emisí tuhých znečišťujících látek a oxidu uhličitého z dopravy. Tento nástroj lze doplnit o výpočet emisí dalších znečišťujících látek. V teoretické části byla připravena metodika výpočtu emisních inventur a emisních projekcí, která umožní analýzu možných scénářů na makro úrovni.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší - grafické výstupy
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Grafické výstupy ke studii, jejímž předmětem je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami emisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí byla upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Byly experimentálně zjištěny rozdíly ve velikosti i chemickém složení částic (přítomnost markrů) v blízkosti dopravních komunikací, které indikují nezanedbatelný podíl otěrů na celkové imisní zátěži. Experimentálně bylo prokázáno, že sekundární částice představují zhruba polovinu hmotnosti frakce PM10 a u nižších frakcí je jejich podíl dominantní (jedná se zejména o dusičnany a sírany). Byla vytvořena metodika pro dynamickou simulaci emisí tuhých znečišťujících látek (včetně emisí z otěrů pneumatik, brzd a povrchů komunikací) a oxidu uhličitého z provozu vozidel na liniových komunikacích. Tato metodika poskytuje výsledky srovnatelné s výsledky standardně užívaného statického modelu, implicitně reaguje na plynulost provozu vozidel a umožňuje navíc zohlednit i další faktory (detailnější složení dopravního proudu, naloženost nákladních vozidel, počet os nákladních vozidel). Uvedená metodika může v makro i mikro měřítku sloužit k odhadu emisních inventur a emisních projekcí a k analýze scénářů.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Předmětem studie je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami imisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Stanovení emisních faktorů pro TZL u prašných plošných zdrojů a technologií a technologií‚ které emise TZL na plošných zdrojích snižují
DEAL, s.r.o., Praha ; Tekáč, Viktor ; Skácel, František
Studie se zabývá problematikou spolehlivého monitorování emisí. Uvádí faktory, které spolehlivost údajů ovlivňují a zároveň zdůrazňuje nezbytnost monitorování zdrojů znečišťujících ovzduší. Jsou uvedeny soubory emisních faktorů tuhých znečišťujících látek v těchto průmyslových odvětvích - cihlářská výroba, těžba hnědého uhlí, výroba betonových směsí, výroba vápna, těžba písku a stěrku, výroba kameniva, výroba železa a oceli, výroba litiny a pro skladování a manipulaci se sypkými materiály a jejich ukládání v deponiích. Jsou navrhována řešení snížení emisí tuhých znečišťujících látek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.