Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální divadlo jako cesta k aktivnímu občanství
Boučková, Markéta ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Práce má za cíl zjistit, jak dochází u občanských herců divadla utlačovaných a playback divadla k aktivní snaze o společenskou změnu. Zjišťuje také, v čem se tyto metody liší a co jsou jejich mechanismy. Výzkumný vzorek zahrnuje 5 herců divadla utlačovaných a 5 herců playback divadla, jako výzkumná metoda byly využity polostrukturované rozhovory, které byly následně analyzovány otevřeným kódováním. Hlavním zjištěním je, že divadlo utlačovaných funguje především prostřednictvím uvědomění vlastního útlaku herců a hledáním řešení společenských problémů skrze interakce s diváky. Playback divadlo čerpá taktéž primárně z interakcí s diváky, které jsou však převážně založené na emočním propojení a aktivním naslouchání. Rozdílnost metod tedy spočívá v tom, že divadlo utlačovaných poskytuje hercům reflexi vlastních zážitků a validaci ostatních členů skupiny, reakce diváků na představení a hledání společného řešení následně posilují snahu o společenskou změnu. V případě divadla playback se jedná především o pochopení emocí druhých a využívání tohoto napojení k tvoření bezpečného prostoru, který umožňuje semknutí komunity a porozumění odlišným názorům. Klíčová slova: Sociální divadlo, Divadlo utlačovaných, Playback divadlo, aktivní občanství, společenská změna
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Swoboda, Jaroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.
Využití sociálního divadla v sociální práci
Šindelková, Marie ; Křížová, Eva (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
V následujícím textu se zamýšlím nad možnými způsoby využití sociálního divadla v sociální práci. Zkoumání souvislostí mezi těmito obory předchází stručné představení, spíše naznačení, vybraných pojmů teorie sociální práce a divadla. Pevnější oporu představují uvedené definice. Hlavním cílem práce je základní rozdělení forem sociálního divadla a zmapování jeho současného stavu v České republice. Sociální divadlo jako samostatný systém není zatím v české odborné literatuře definováno. Porovnáváním zahraničních zdrojů a tuzemskou literaturou užívané terminologie s využitím poznatků o postupech protagonistů byla vytvořena struktura tak, aby mohli být uvedeni hlavní zástupci, tvůrci a organizátoři vždy ve vztahu ke konkrétní formě. Na základě takto vytvořené mapy současného stavu sociálního divadla u nás s využitím definic a naznačených teoretických pojmů je nabídnuta odpověď na otázku, zda je divadlo účinným nástrojem sociální práce, v jakých sférách se využívá s největším prospěchem a jaké jsou jeho specifické přínosy z hlediska hodnot a cílů sociální práce. Klíčová slova sociální práce, komunitní práce, antiopresivní přístupy, kreativita, sociální divadlo, Divadlo utlačovaných, divadelní tvorba ve specifických skupinách, komunitní divadlo
Formativní přínos divadelně-muzikálních projektů pro aktéry i diváky
Swoboda, Jaroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie a je rozdělena do devíti kapitol. Po úvodu se druhá kapitola zabývá teoretickými východisky, definuje pojmy aplikované divadlo (drama) a sociální divadlo, jichž se týká empirická část a představuje je v širším kontextu. Třetí kapitola pak přináší přehled projektů realizovaných v České republice. Čtvrtá kapitola definuje dimenze existence imigranta a psychosociální události s imigrací spojené. Pátá kapitola přináší krátký pohled na praktické využití aplikovaného dramatu v českých podmínkách, v divadle Archa. Šestá kapitola pak přináší kvalitativní výzkum na téma formativního vlivu divadelně-muzikálního projektu divadla Archa na jeho účastníky z řad imigrantů. Sedmá kapitola je empirickou sondou, která představuje profil diváka takovýchto představení a popisuje jeho motivaci k návštěvě sociálně zaměřeného divadelního projektu. Poslední, osmá kapitola, přináší závěrečný pohled na celou práci. Devátá kapitola obsahuje soupis použité literatury a zdrojů. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikované drama, aplikované divadlo, formativní vliv, imigrace, imigrant, sociální divadlo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.