Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie digitalizace tištěného fotbalového magazínu Football Club
Baloun, Matěj ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce je digitalizace magazínu Football Club, jenž od roku 2017 vycházel jako čtvrtletník a v roce 2022 byla spuštěna jeho webová verze. Proces digitalizace magazínu je zkoumán od roku 2017 do října roku 2023. Cílem práce je popsat proces, jakým k digitalizaci magazínu v uvedeném období došlo. Proces digitalizace si práce klade za cíl zkoumat ve třech oblastech. První oblastí je proměna obsahu v návaznosti na digitalizaci. Druhou oblastí je proměna financování projektu. Třetí oblastí je vliv digitalizace na interní procesy uvnitř redakce. Pro dosažení výše popsaných cílů byly provedeny tři polostrukturované rozhovory s klíčovými zaměstnanci magazínu Football Club a jeho vydavatelství NextPage Media. Dále práce vychází z veřejně dostupných informací a interních dat, které vydavatelství NextPage Media pro účely sepsání diplomové práce jejímu autorovi poskytlo. Práce je zpracována metodou případové studie. Závěr práce konstatuje, že mezi klíčové nástroje digitalizace magazínu patřilo nad rámec spuštění webové stránky taktéž rozšíření komunikačních kanálů projektu, produkce nových typů obsahů a digitalizace archivu magazínu. Dále autor práce došel k závěru, že dopad na chod redakce lze charakterizovat jako pozitivní, kdy celý proces vedl k vytvoření nových pracovních pozic...
Překlápění obsahů (shovelware) mezi tištěnými médii a zpravodajskými servery v České republice
Némethová, Eva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce zkoumá trend vzájemného překlápění obsahů mezi tištěnou a on-line verzí vybraných českých celostátních deníků Mladé fronty DNES, Lidových novin, Práva a k nim přidružených zpravodajských serverů idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz v časovém úseku jednoho konstruovaného týdne v roce 2015. V teoretické části zkoumá vztah tištěných a on-line médií, vliv digitalizace na proměnu žurnalistické profese, obsahů a příjemců mediálních sdělení. Všeobecná výzkumná otázka zní: kolik procent obsahu je překlápěno mezi tištěnou a on-line verzí média a opačně a které z vybraných médií překlápí obsah nejvíce? Pro její zodpovězení jsou stanoveny tři hypotézy vztažené k objemu a frekvenci překlápění: tištěné deníky překlápí svůj obsah na zpravodajské servery z max. 5 %, zpravodajské servery překlápí svůj obsah do tištěných deníků z max. 10 %, nejvíce využívá překlápění obsahů Mladá fronta DNES a Právo. Cílem výzkumu je odhalit trendy v překlápění ve vybraných médiích a ve způsobu uvažování o shovelwaru a interpretovat je. V praktické části je uveden postup ověřování hypotéz, které byly potvrzeny, popsána aplikace frekvenční analýzy, shrnuty a interpretovány výsledky výzkumu. V závěru jsou výsledky diskutovány a navržena další vylepšení a výzkumné cíle pro případné navazující výzkumy, které by pokračovaly v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.