Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LGBT+ studující: co si myslí a dělají učitelé/učitelky
Kameníková, Denisa ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postoji vyučujících k školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a jevy související s postoji a předsudky vůči LGBT+ studujícím. Hlavní pozornost je věnována prostředí školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké jsou postoje vyučujících středních škol k kvalitativní přístup a sběr dat probíhal prostřednictvím ind rozhovorů s předem nachystanými okruhy otázek. Rozhovory byly provedeny s erá jsou pro větší přehlednost spolu se vzájemnými možnými vztahy schematicky vyobrazena. Výsledky práce odkrývají, jakou komplexitu postoje vyučujících mohou mít a z jakých všech složek se vůči jednomu Představují navíc další témata jako například otvírání LGBT+ témat ve výuce, konkrétní činy vyučujících v podpoře LGBT+ studujících nebo návrhy vyučujících na zlepšení LGBT+ tematiky ve školství. KLÍČOVÁ SLOVA LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie,
Rozdíly v osobnosti u jedinců různých sexuálních orientací
Fořt, Jakub ; Havlíček, Jan (vedoucí práce) ; Procházka, Ivo (oponent)
Předchozí výzkum identifikoval celou řadu osobnostních rozdílů mezi muži a ženami různých sexuálních orientací. Neheterosexuálové jsou více genderově nonkonformní a dále také více otevření vůči zkušenosti než heterosexuálové, neheterosexuální muži rovněž dosahují vyššího neuroticismu než heterosexuální muži. Hlavním cílem této práce je replikace předešlých výsledků ohledně osobnostních rozdílů mezi jedinci různých sexuálních orientací, dále se tato práce snaží zjistit, zda některé z dosud pozorovaných rozdílů v osobnostních faktorech nemohou být vysvětleny spíše na základě rozdílů v genderové nonkonformitě. V rámci online dotazníkového šetření jsme mužům (N = 3 418) a ženám (N = 4 690) administrovali krátkou verzi pětifaktorového inventáře BFI-10 a různé škály zajišťující genderovou nonkonformitu. Celkem 232 jedinců se identifikovalo jako asexuální, 1 814 jako bisexuální, 3 024 jako heterosexuální, 2 468 jako homosexuální a 570 jako pansexuální. Naše výsledky ukázaly, mimo jiné, vyšší genderovou nonkonformitu u neheterosexuálních mužů i žen, dále vyšší neuroticismus u neheterosexuálních mužů a vyšší otevřenost vůči zkušenosti u bisexuálních mužů a žen oproti heterosexuálům. Asexuální ženy vykazovaly nižší míru extraverze než ženy dalších sexuálních orientací. Genderová nonkonformita je částečně zodpovědná...
Mezinárodněprávní ochrana uprchlíků pronásledovaných z důvodu sexuální orientace a genderové identity
Bedaňová, Jana ; Lipovský, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá lidskoprávním přístupem k interpretaci definice uprchlíka na příkladu osob pronásledovaných z důvodu sexuální orientace a/či genderové identity (SOGI). Práce se zaměřuje především na evropský prostor a na to, jaký význam může lidskoprávní přístup k interpretaci "pronásledování" mít pro praxi států Evropské unie konkrétně ve vztahu k SOGI uprchlíkům. První část nastiňuje kontext pronásledování osob z důvodu jejich SOGI. Zkoumá kritéria, podle kterých je a případně může být SOGI subsumována pod relevantní důvody pronásledování za účelem získání statusu uprchlíka. Druhá část nastiňuje různé přístupy k interpretaci pojmu pronásledování a více přibližuje tzv. přístup "okolnostní", který ztělesňuje UNHCR. Třetí část je věnována osvětlení doktríny lidskoprávního přístupu, jehož průkopníkem je James Hathaway a jeho kniha The Law of Refugee Status. Čtvrtá část zkoumá přístup lidskoprávních kontrolních mechanismů k neúspěšným žadatelům o azyl obávajících pronásledování z důvodu SOGI. Analyzuje rozhodování Výboru proti mučení, Výboru pro lidská práva a Evropského soudu pro lidská práva v kontextu non-refoulement ve vztahu k SOGI stížnostem a ke kriminalizaci osob s netradiční SOGI. Pátá část se pak zabývá unijním právem a judikaturou Soudního dvora Evropské unie. Pozornost je...
Náhradní mateřství v homosexuálním páru
DVOŘÁČKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá procesem náhradního mateřství v homosexuálním páru a nahlížením na to, když dva homosexuálové mají dítě. Text je členěn do čtyř kapitol. První kapitola popisuje rodičovství a jaké možnosti má v této oblasti homosexuální pár, druhá kapitola odborně představuje asistovanou reprodukci, třetí kapitola se detailně zabývá celým procesem náhradního mateřství v homosexuálního páru. Poslední kapitola se věnuje nahlížením na homosexuální pár s dětmi, tedy různá úskalí, se kterými se může pár setkat.
Coming out v životě homosexuála
LUKSCH, Jakub
Práce se zabývá problematikou coming outu v životě homosexuálně orientovaného jedince. Obsahuje samotné definice homosexuality, pojmů s ní souvisejících a popisuje možné příčiny vzniku homosexuální orientace. Dále mapuje jak byla homosexualita vnímána v kontextu historie a na to navazuje vhledem do této problematiky v rámci České republiky v současnosti. Taktéž definuje samotný pojem "coming out", představuje jeho jednotlivá dělení a popisuje specifické problémy v rámci coming outu v jednotlivých fázích života. Rovněž se zabývá možnými krizovými situacemi vzniklými na základě problematického vnějšího coming outu a jsou zde zmapována jejich řešení pomocí nástrojů sociální práce.
"Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému
Hrdličková, Agáta ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Questioning youth": Strategie a podpora rozvoje dospívajících v kontextu českého vzdělávacího systému analyzuje systém prevence homofobie a transfobie a možnosti podpory questioning youth, tedy dospívajících, kteří zpochybňují či hledají svou sexualitu nebo genderovou identitu. Práce přináší analýzu teoretických konceptů zabývajících se LGBTQ* dospívajícími, genderovou socializací a institucionálním vzděláváním. Následovala jsem tři hlavní výzkumné otázky: 1) Jak lidé působící na školních poradenských pracovištích vnímají questioning youth, respektive LGBTQ* dospívající? 2) Jaké prostředky prevence v oblasti sexuality a genderu mají školy k dispozici, a jaké reálně využívají? 3) Jaká je systémová podpora škol v oblasti prevence homofobie a transfobie? Hlavní metodou jsou polostrukturované rozhovory se školními metodičkami prevence a školními psycholožkami z víceletých gymnázií. Výběr je omezený na Prahu a blízké okolí a zahrnuje státní i soukromá gymnázia. Empirická část zjišťuje, že zásadní témata ovlivňující přístup mých komunikačních partnerek ke questioning youth jsou postoje samotných aktérek, terminologie, kterou používají, jejich nejistoty a nedostatek informací týkající se LGBTQ* tematiky a povědomí o reálných možnostech intervence vůči questioning youth. Dalšími důležitými...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.