Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Třídy zahrnující studující s menšinovou sexuální orientací: případové studie
Vlková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá středoškolskými třídními kolektivy, ve kterých se nachází studující s menšinovou sexuální orientací/studující z LGBT+ komunity. Ve třídních kolektivech jsou zkoumány vrstevnické vztahy, fungování celého třídního kolektivu a postoje k LGBT+ komunitě. Středem zájmu diplomové práci jsou celé třídní kolektivy, nikoliv pouze studující s menšinovou sexuální orientací/z LGBT+ komunity nebo naopak studující s heterosexuální orientací/cisgenderovou identitou. Výzkum probíhal ve formě 2 případových studií, konkrétně bylo využito dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory s několika náhodně vybranými studujícími a polostrukturované rozhovory s třídními vyučujícími. Cílem výzkumu bylo nejen popsat celý třídní kolektiv, ale také uchopit LGBT+ tematiku komplexněji a porozumět tak situaci, která na základě přítomnosti studujícího z LGBT+ komunity ve třídním kolektivu vzniká, a to pohledem jak studujících z LGBT+ komunity, tak studujících s většinovou sexuální orientací/identitou. Z výzkumu vychází, že dobré či funkční vrstevnické vztahy nemusí znamenat pozitivní postoj k LGBT+ komunitě a opačně. Studující v obou třídních kolektivech vnímají, že potřebují změnu ve školském systému z hlediska práce s LGBT+ tematikou ve školách. Nejčastěji vnímají, že potřebují, aby tato změna nastala...
Theme and Motifs of Sexual Indentity in Selected Novels by Jeanette Winterson
Čampulová, Radka ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést rozbor vybraných děl současné britské autorky Jeanette Winterson z pohledu sexuální identity a jejího utváření. K tomuto účelu budou použity dva její romány - Oranges Are Not The Only Fruit (1985) a Written On The Body (1992). Kromě zkoumání těchto motivů se bude snažit zjistit jejich možné vzájemné propojení. Hlavní složky této práce jsou teoretická část, která poskytuje stručný popis ženské a lesbické literatury druhé poloviny 20. století, a praktická část, ve které je provedena samotná analýza.
Homosexualita a učení katolické církve
Mikita, Peter ; Vopřada, David (vedoucí práce) ; Mohelník, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Homosexualita a učení katolické církve je kritickou analýzou fenoménu homosexuality v učení katolické církve z dogmaticko-morálního i antropologického, resp. teologicko-etického hlediska v diferencovaném kontextu řešení tzv. neregulérních a složitých životních situací v intencích apoštolské exhortace papeže Františka O lásce v rodině, Amoris laetitia. Konfrontuje jednotlivé moderní antropologické přístupy k teoretickým i praktickým otázkám souvisejícím s homosexuální orientací, s důrazem na míru jejich kompatibility s dogmatickým rámcem církevní nauky, vymezeným církevními dokumenty. Ptá se po konformním i akceptovatelném řešení pozitivního začlenění homosexuality do integrálního osobnostního rozvoje křesťana praktikujícího katolickou víru.
Jak se ženy vztahují ke své "ztrátě panenství"
Bodocká, Anna ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Tesárek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ztrátou panenství se zaměřením na její chápání a vnímání u žen různých sexuálních identifikací, protože ztráta panenství je důležitým momentem v životě ženy. Výzkum je kvalitativního charakteru, kterého se účastnilo sedm žen - čtyři heterosexuálních a tři neheterosexuálních identit ve věkovém rozmezí 20-24 let. Sběr dat byl prováděn skrze rozhovory přes online platformu od března do dubna. Práce se zaměřuje na moment prvního sexuálního styku, vlastní definici klíčových pojmů, představy a pocity spojené s prvním sexuálním stykem a vliv na intimní život. Tato práce se opírá o existující sociologické rámce, které jsou popsány v teoretické části. Představuje, že žena nemusí vnímat první sexuální styk jako ztrátu panenství a ztráta panenství nemusí být začátkem intimního života. Abychom porozuměli chápání ztráty panenství je potřeba analyzovat představy, definice a pocity, které žena vnímá ve spojení se ztrátou panenství a momentem prvního sexuálního styku.
Problematika transgenderu.
HEBKÁ, Tereza
Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů jako jsou pohlaví, gender, genderová identita a genderová role, transgender. Samostatná kapitola poté přibližuje transsexualitu jako nejzávažnější a život jedince nejvíce ovlivňující formu transgenderu. Kapitola se zaměřuje na teorie transsexuality, krátce přibližuje historii, podrobně rozebírá jednotlivé etapy přeměny pohlaví, a nakonec zařazuje transsexualitu do sociálního kontextu. Empirická část je poté zaměřena na zmapování života a prožívání transsexuálních jedinců v průběhu tranzice. Pro výzkum byly vybrány tři respondentky, se kterými byly vedeny hloubkové narativní rozhovory, jako výzkumná metoda byla poté zvolena metoda IPA. Ze zjištění vychází, že transsexuálové často prožívají krizi identity, která je vnímána i jejich okolím, proto jsou ve velké míře svými blízkými podporováni. S péčí odborníků a s mediálním obrazem transsexuality jsou povětšinou velmi nespokojení.
Neviditelná sexualita: Specifika života asexuálních lidí v rámci heteronormativní společnosti
Andresová, Nela ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje sociálnímu životu asexuálních lidí v České republice. Autorka se zaměřuje na oblasti přijetí vlastní sexuální identity jako asexuála, vnějšího coming outu spojeného s pocity stigmatizace, partnerských vztahů a intimity, sounáležitosti k LGBT+ komunitě, vnímání existence samostatné asexuální komunity a na viditelnost asexuality ve společnosti. K účelům práce byl proveden kvalitativní výzkum mezi sebeidentifikovanými asexuály. Cílem analýzy bylo zjistit, jak se liší sociální životy asexuálů v rámci heteronormativní společnosti. Práce vychází z rozdílů mezi asexuály a heteronormativní majoritou především v rámci partnerského života a sexuálního chování. Liší se však i v dalších ohledech. Lidé často neznají pojem asexualita, což může mít za následek společenskou stigmatizaci asexuálů kvůli tlaku pro přijetí tradičního modelu partnerských vztahů. V některých ohledech mají asexuální lidé blíže k dalším sexuálním menšinám, ne všichni se však cítí být součástí LGBT+ komunity. Čeští asexuálové se v naší společnosti cítí být neviditelní a tvoří mezi sebou sítě převážně přes internetové fórum asexual.cz. Samostatnou komunitu nebo sociální hnutí však nevytvářejí a zůstávají nadále společensky neviditelní. Klíčová slova asexualita, intimita, komunita, LGBT, sexualita, sexuální identita
"Když jsou holky na holky": Lesbická identita a florbal
Sequensová, Linda ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Kozubík, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konstruováním pozitivní lesbické identity v ženském florbale. Zkoumá kontext vyjednávání a vytváření vlastní sexuální identity. Na další úrovni pak porovnává deklaraci identity mimo sportovní prostředí. Téma zkoumané pohledem feministické tradice má přinést vnitřní pohled na utváření identity "na holky". Práce se vztahuje k již vzniklým homosexuálním kategoriím a kategoriím lesbických identit. Na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů je vytvořena typologie sexuálních identit. Práce dochází k závěru, že florbal poskytuje důležitý prostor pro deklaraci sexuální identity. Současně urychluje deklarování sexuální identity skrze otevřenost, kontakt se sexuálními minoritami, genderovou neutralitu, segregaci pohlaví a časovou náročnost.
Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte
ČECHOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Problematika sexuální výchovy v předškolním věku dítěte" se zabývá významem sexuální výchovy v preprimárním vzdělávání a poukazuje na případná rizika, která mohou nastat při opomíjení této složky v edukaci předškolního dítěte. Teoretická část se zabývá vývojem lidské sexuality a zaměřuje se na možnou realizaci sexuální výchovy v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jaký je postoj pedagogů k sexuální výchově, jakým způsobem ji v mateřské škole realizují. Praktická část obsahuje též vytvořený návrh vzdělávacího projektu, který může mít širší uplatnitelnost v praxi mateřských škol.
Vývoj pohlavní identity v předškolním věku
Bouberlová, Sabina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj pohlavní identity v předškolním věku. Teoretická část se věnuje významu rodiny, vrstevnické skupiny a předškolní instituce ve vztahu k vývoji pohlavní identity dítěte. V práci se zohledňuje význam mateřské i otcovské role a sourozenecké konstelace v kontextu vývoje pohlavní identity. Zohledňuje se také význam mateřské školy, kde popisujeme vrstevnickou skupinu a učitele. Teoretická část se dále věnuje neúplné rodině s ohledem na riziko ve vývoji pohlavní identity dítěte. Návrhem výzkumného projektu je kvaziexperiment s chlapci v předškolním věku. Svým obsahem navazuje na závěry teoretické části práce v oblasti sourozeneckých a vrstevnických vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, předškolní věk, vývoj pohlavní identity

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.