Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
PACALOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zabývá problematikou elektronických obchodů. Teoretická část této práce je zaměřena na základní aspekty ochrany spotřebitele, spotřebitelské organizace a instituce poskytující rady a informace či práva a povinnosti spotřebitelů a prodávajících. Teoretická část dále popisuje historii a současnou situaci elektronických obchodů, jejich výhody a nevýhody, obcházení zákona při nákupu přes internet a jejich konkrétně řešené případy. Diplomová práce také stručně informuje o marketingovém výzkumu, jenž je základem pro praktickou část. V praktické části bylo využito dotazníkového šetření, které zkoumalo problematiku elektronických obchodů, zkušenosti respondentů s nákupem přes internet a znalost práv spotřebitelů. Cílem práce bylo shrnout informace zjištěné ve výzkumu, které byly doplněny o navržená opatření ke snížení negativních dopadů.
Obchodování futures - price action a order flow analýza
Sodoma, Jiří ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Smyslem diplomové práce je ukázat, že diskreční obchodování e-mini trhů nemusí znamenat jen slepé sázení bez pravděpodobnosti na dlouhodobě kladný výsledek. Správně postavený obchodní plán, zvládnutí risk managementu a především sebe sama dává solidní základ pro úspěšné obchodování na finančních trzích. První část práce se zabývá fungováním tržního mechanismu, cenovou aktivitou a pochopením order flow (toku objednávek). Praktická část shrnuje tyto poznatky do uceleného konceptu, obchodního plánu, který je otestován obchodováním demo účtu po dobu jednoho měsíce na trhu e-mini Dow.
Dodací podmínky INCOTERMS v mezinárodním obchodě
TLAPÁKOVÁ, Karolína
Cílem práce je představení souboru dodacích podmínek INCOTERMS v kontextu zahraničně obchodní činnosti. Snahou je popis některých možných souvislostí a důsledků, které nastávají při jejich použití v mezinárodním obchodě. Dále se zaměřuje na zahraničně obchodní operace, v nichž figurují dodací podmínky INCOTERMS, z pohledu obou smluvních stran. Praktickým cílem je tedy analýza aplikace doložek INCOTERMS ve vybraných obchodních operacích reálných obchodních společností v návaznosti na zavedení doložek INCOTERMS 2010 dle jednotlivých kritérií. Na sledované společnosti je v rámci vyhodnocování pohlíženo ze dvou stran, jedná se o stranu kupujících a prodávajících. Práce porovnává používání doložek INCOTERMS, jak mezi kupujícími a prodávajícím, tak mezi jejich obchodními partnery ze zahraničí.Data byla získána pomocí dotazníkového šetření u společností v rámci ČR.
Ochrana spotřebitelů při nakupování prostřednictvím internetu.
Heřmanová, Renata ; Hůlová, Marie (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Cílem této práce je vymezit nerovnost mezi spotřebitelem a prodávajícím, která stále přetrvává i přesto, že je již nakupování přes internet rozvinutou činností. Je potřeba dozvědět se podle právní legislativy na co má spotřebitel právo a s tím i související povinnost. Spotřebitel je většinou jedinec, kterému chybí dostatečné informace nebo ani nezná potřebné zdroje, kde informace sehnat. Někteří prodejci toho zneužívají a na to bych chtěla ve své práci dát velký důraz. Ochrana spotřebitele je i ve vysoce vyspělém obchodování velice důležitou součástí nákupu. Neboť nákup přes internet je rychle rostoucí trend, který zanedlouho předčí i očekávání těch největších optimistů.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Problém ochrany spotřebitele je stále aktuální a týká se většiny z nás. Ochrana spotřebitele by neměla být prioritou pouze pro spotřebitele, ale i pro celou společnost. Článkem ochrany spotřebitele je existence dostačujících právních norem, dozorových orgánů, ale i spotřebitelských organizací. Úkolem těchto organizací je poskytování informací, poradenství a výchova a vzdělávání spotřebitelů. Ve své práci se věnuji zejména reklamacím a odpovědnosti za vady v oblasti města Tábor. Cílem této práce je zjištění povědomí respondentů o znalostech, uplatňování spotřebitelských práv, dále o využívání služeb spotřebitelských organizací. K naplnění těchto cílů byl proveden marketingový výzkum a při zpracovávání výsledků bylo spolupracováno se sdružením obrany spotřebitelů SOS, o.s. Z jeho výsledků je patrné, že spotřebitelé z Táborska vědí, kde informace o ochraně spotřebitele najít, ve většině oblastech ochrany spotřebitele znají svá práva a vědí jak se v případě nedodržování zákonů bránit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.